Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 8 van de 8 EersteEerste ... 678
Resultaten 71 tot 78 van de 78

Onderwerp: Controle op Schiphol

  1. Top | #71
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Controle op Schiphol

    Zijn er recente ervaringen met de veiligheidscontrole op Schiphol?

    Je laptop en je vloeistoffen uit de tas, maar moeten je camera en GPS er ook uit en apart in een bak?

    Vorig jaar stond het niet aangegeven, maar moest toch uit de tas en apart.

  2. Top | #72

    Standaard Re: Controle op Schiphol

    Vloeistoffen en elektrische apparatuur moet je inderdaad nog steeds uit je tas halen (althans afgelopen zondag nog wel)
    En in een aparte bak door de scanner. Camera’s vallen daar ook onder.

    Je kan hem ook laten zitten, maar dan weet je zeker dat je koffertje/tas open moet om fysiek gecontroleerd te worden. Apart aanbieden versnelt het proces.
    Laatst gewijzigd door b767-300er; 18-01-18 om 14:45.

  3. Top | #73
    Stamgast
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    't Gooi
    Berichten
    145

    Standaard Re: Controle op Schiphol

    Dit zegt Schiphol zelf. https://www.schiphol.nl/nl/centrale-veiligheid/

    Bij mij ligt er alleen een tas, riem, trui en een laptop in een bak. Zaken als portemonnee, telefoon, sleutels oid, heb ik dan al uit mijn zakken gehaald en in die tas gestopt. Als ze dan in mijn tas willen kijken prima, maar dan sta ik daar met mijn neus bovenop. Helaas is dat nodig.
    Onze reisverslagen staan hier : https://ruud2004.com/

  4. Top | #74

    Standaard Re: Controle op Schiphol

    Genoemde zaken mogen ook allemaal in de tas blijven. TS heeft het over camera’s en GPS. Helaas zijn die wat dikker dan een gemiddelde mobiel en dus door de XRay niet goed te bekijken.
    Sleutels, portemonnees (mits niet teveel munten erin) kunnen prima in de tas blijven en bekeken worden door de XRay.
    Je laatste zin snap ik niet helemaal.

  5. Top | #75
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Controle op Schiphol

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ruud2004 Bekijk Berichten
    Vandaar mijn vraag.
    Ze spreken daar alleen over laptops en tablets die uit de tas moeten. Niet over GPS en camera.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 22-01-18 om 14:43. Reden: q

  6. Top | #76

    Standaard Re: Controle op Schiphol

    Je mag ze erin laten zitten. Maar als ze het op de XRay niet goed kunnen zien gaat het tasje wel open.
    Camera’s is een beetje een grijs gebied. Een compacte digitale camera kan de XRay prima zien, een spiegelreflex is al snel te dik. Vandaar wellicht niet genoemd maar vaak wel geadviseerd door de opzetter. Zo zijn er wel meer zaken.

    Bij voorbaat eruit halen kan het proces enorm versnellen. Doenje het niet is de kans groot dat naderhand je tas/koffer even open moet.

    Ik bied zaken die problemen zouden kunnen geven in Nederland altijd los aan. Weet je zeker dat je sneller erdoorheen bent.

  7. Top | #77
    Stamgast
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    't Gooi
    Berichten
    145

    Standaard Re: Controle op Schiphol

    Een camera cq GPS met toebehoren (spiegelreflex of niet) is voor de huidige generatie XRay-machines geen enkel probleem, maar doe wat je goeddunkt. Dit is wel wat Schiphol zelf aangeeft. Het proces versnelt ook niet als iedereen op eigen initiatief van alles uit zijn tas/trolley haalt en apart/os gaat aanbieden.

    @767-300er: Met die laatste zin bedoel ik dat je bij de scan goed op je spullen moet letten. Er worden daar regelmatig spullen van de band cq uit de bak gestolen. Niet alleen op Schiphol, op elke luchthaven heeft men daar last van.
    Onze reisverslagen staan hier : https://ruud2004.com/

  8. Top | #78

    Standaard Re: Controle op Schiphol

    Als ik mijn Canon DSLR met 100-400 lens er zo doorheen gooi ontstaat er toch 1 groot zwart vlak op het scherm waarvan ze toch willen weten wat het is.

    Doe maar eens 20 munten van 2 euro in een klein zakje in je koffer door de veiligheidsscan. Geheid dat ie open moet. Ook al staat dat niet aangegeven

    Maar laat een ieder vooral doen wat hem goeddunkt. Ik ga voor de snelheid en dit werkt het bij mij daarvoor het beste. Daarbij vraag ik altijd netjes aan de opzetter wat hij/zij wenst, op het moment dat je dat opvolgt zit je altijd goed toch? En wat maakt het uit of iets los of in de tas erdoorheen moet.. ik heb mijn spullen al gescheiden voordat ik uberahaupt een bakje kan pakken. Niemand last van dus.

    Werk je zelf met die apparatuur of het veiligheidsproces op Schiphol Ruud dat je zo goed bent geinformeerd? Want dan heb ik daar nog een vraagje over.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •