Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 8 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 78

Onderwerp: Controle op Schiphol

  1. Top | #1
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Personeel Schiphol beroofde reizigers bij securitycheck

    Zo blijkt maar weer, let goed op je spullen!

    Drie beveiligingsmedewerkers op Schiphol zouden de afgelopen maanden op grote schaal geld en elektronica hebben gestolen van passagiers.

    Dat meldde de Koninklijke Marechaussee vrijdag.
    De verdachten komen uit Amsterdam, Alkmaar en Alphen aan den Rijn. Twee medewerkers werden op de luchthaven aangehouden, de derde verdachte is woensdag gearresteerd in zijn woning in Alkmaar.
    Smartphones, iPads en andere dure spullen werden van de lopende band gehaald tijdens de security check op de luchthaven.
    Door de drukte en haast op het vliegveld kwamen reizigers er vaak pas later achter dat er spullen waren verdwenen. Wanneer reizigers meldden dat er iets was verdwenen, hielden de verdachten zich van den domme.
    Na diverse aangiften werd in februari een onderzoek gestart.
    ''De integriteit van de luchthaven was in het geding dus we wilden snel weten wie de diefstallen pleegden'', aldus een woordvoerder van de marechaussee vrijdag. ''Na uitgebreid onderzoek, onder meer met verdekt opgestelde camera's, hebben we de drie medewerkers kunnen oppakken.''

    Drugs

    Het is niet de eerste keer dat personeel van de luchthaven wordt opgepakt. In november vorig jaar werd een groep van twintig mannen opgepakt in verband met drugssmokkel.
    Destijds zei de marechaussee, verantwoordelijk voor de screening van medewerkers op de luchthaven, geen aanleiding te zien om het onderzoek naar de betrouwbaarheid van sollicitanten aan te scherpen.

    Bron: http://goo.gl/7q7Wl
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  2. Top | #2
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.530

    Standaard Re: Personeel Schiphol beroofde reizigers bij securitycheck

    Dat is precies waarom ik altijd mijn waardevolle spullen (telefoon, pasjes, geld, horloge, etc) in mijn tas of jas stop en alleen de computer uit de tas haal. Een tas openen valt meer op dan iets uit een bak graaien. Verder geef ik ook nooit mijn paspoort af bij de controles.
    1998 Californie en Mexico, 1998 Californie, 1999 New York en Californie, 2000 Atlanta en Florida, 2002 New York, 2003 Florida, 2004 Ca, Ne, Ut, Ar, 2005 Florida, Dec 2005/ Jan 2006 Ar, Ne, Ca, Oct 2006 Zuid Oost Amerika, Sept 2007 Zuid Oost Amerika, Mei 2008 New York/Orlando, Mrt/Apr 2009 Texas, Oct 2009 Florida, Apr/mei 2011 Florida, November 2011 Florida, Juni/Juli 2012 GA, SC en FL, Sept/Okt 2013 FL, Feb/Mrt 2014 FL, Dec 2014/Jan 2015 FL, Aug 2015 FL, Juli 2016 CA en AR, April/mei 2018 FL.

  3. Top | #3
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Personeel Schiphol beroofde reizigers bij securitycheck

    Zo doe ik het ook hoor. Alles van te voren al in een jaszak of tas. Scheelt ook tijd..
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  4. Top | #4
    Vaste Bezoeker verbeek's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2009
    Locatie
    Oostende Belgie
    Berichten
    91

    Standaard Re: Personeel Schiphol beroofde reizigers bij securitycheck

    Erg om zoiets te moeten horen en al zeker om mee te maken.
    Wij hebben al enkele jaren geleden besloten nog enkel handbagage mee te nemen.
    Niet om deze reden maar hebben ons dit nog nooit beklaagd,enkel voordelen.

  5. Top | #5
    Stamgast
    Ingeschreven
    Feb 2011
    Berichten
    184

    Standaard Re: Personeel Schiphol beroofde reizigers bij securitycheck

    het gaat nu juist om diefstal van handbagage ..... dus als je handtas door de scan moet dan verdwijnen er dingen . een bekende heeft zo haar ipad "verloren"..... ze heeft de security erop aan gesproken destijds maar wat doe je ... vlucht halen of blijven bakkeleien dat iemand van securiy je ipad heeft gestolen

  6. Top | #6

    Standaard Re: Personeel Schiphol beroofde reizigers bij securitycheck

    Tipje: Als je met 2 man (of meer) reist altijd pas het bakje met waardevolle spullen (ipads etc) door de scanner laten gaan als de ander van je reisgezelschap de controle gepasseerd is en het bakje in de gaten kan houden als die weer uit de scan komt.
    In de scanner zelf kan je geen spullen verwijderen.....
    Daarbij altijd je spullen in je jas en die in je handbagage doen...



  7. Top | #7
    Florida Fanaat PENPE's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Cape Coral
    Berichten
    1.484

    Standaard Re: Personeel Schiphol beroofde reizigers bij securitycheck

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door b767-300er Bekijk Berichten
    Tipje: Als je met 2 man (of meer) reist altijd pas het bakje met waardevolle spullen (ipads etc) door de scanner laten gaan als de ander van je reisgezelschap de controle gepasseerd is en het bakje in de gaten kan houden als die weer uit de scan komt.
    Wij doen het inderdaad ook al een paar jaar op deze manier

  8. Top | #8
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Personeel Schiphol beroofde reizigers bij securitycheck

    Tot nu toe altijd goed gegaan... maar geloof maar dat ik stennis ga schoppen als ik merk dat er wat weg is.
    Aangezien ik nooit door de bodyscan ga, maar apart laat fouilleren ben ik eigenlijk nog langer weg bij mijn spullen. Mijn ega gaat wel door de scan, dus die is er dan wel weer als de kippen bij.

  9. Top | #9

    Standaard Re: Personeel Schiphol beroofde reizigers bij securitycheck

    Helaas merk je vaak pas te laat dat er iets weg is....
    en het vliegtuig keert niet om als je er pas in de kist achterkomt als je wat mist.


    Verder werkten deze mensen bij de centrale security aan de lanes... Oftewel je hebt de keize tussen stennis schoppen of je vliegtuig halen... Het blijft allemaal een lastig iets.

    Waarom ga jij niet door de bodyscan?



  10. Top | #10
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Drukte op Schiphol bij controles

    Vluchten massaal gemist door tekort aan marechaussees

    Schiphol slibt dicht

    door Harry van Gelder Amsterdam - Vliegen vanaf Schiphol wordt steeds meer een probleem. De treinreis er naar toe is vaak verstoord en de rijen bij de paspoortcontrole worden steeds langer.

    Gisteren misten tientallen mensen hun vlucht door een personeelstekort bij de marechaussee. Het duurde vaak meer dan twee uur voor reizigers langs de paspoortcontrole waren. De chaos was enorm. Het personeelstekort op Schiphol ontstaat omdat de marechaussee, mede door de toegenomen terroristische dreiging, vaak elders moet worden ingezet. De militaire politie heeft belangrijke beveiligingstaken van de nationale politie overgenomen en wordt steeds vaker op buitenlandse missie gestuurd. Zo verblijft een aantal mensen op het Griekse eiland Kos om de stroom asielzoekers te begeleiden. ,,Het is echt schuiven met personeel’’, zegt een woordvoerder van de marechaussee.
    Passagiers op Schiphol zullen de komende tijd de negatieve gevolgen hiervan blijven ondervinden. ,,Wij doen geen enkel concessie aan de kwaliteit van de grensbewaking. Schiphol is een buitengrens van de Europese Unie. En ook al zijn er minder controleposten open, we blijven iedere passagier net zo zorgvuldig controleren als afgesproken’’, aldus de woordvoerder.
    Bron: http://www.telegraaf.nl/reiskrant/25...__.html?page=7

    In hoeverre gaat de Amerika-reiziger hier last van hebben? Als ik de video zie (zie url bron), zijn dit de controles bij Europese vluchten. Voor mij is het bijna een jaar terug dat ik naar Amerika ben geweest,
    weet niet of intussen de bodyscan nog steeds bij de gate is, of ook op een andere plek? Als het nog bij de gate zit, kan het goed zijn dat we hier minder last van hebben, hoewel weinig marechaussee natuurlijk ook daar geldt.


    edit; Hier nog wat info van AT5. Voor terugkomst geldt het natuurlijk ook. Als ik het zo lees, moet de immigratieprocedure in de USA dan een briesje zijn.
    http://www.at5.nl/artikelen/152016/l...haven_schiphol



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •