Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11

Onderwerp: Even voorstellen: John van Oosten

  1. Top | #1
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2017
    Berichten
    19

    Standaard Even voorstellen: John van Oosten

    Even voorstellen dus, maar de titel kan niet meer gewijzigd worden...

    Na maanden van meelezen en doorspitten hier op het forum, gisteren de knoop doorgehakt en gelijk maar tickets geboekt, zie ook: http://www.floridaforum.nl/showthrea...452#post230452

    In de meivakantie is het zover dan gaan wij, ik, vrouw, en twee kinderen van 8 en 10 voor het eerst naar Florida. Mede door alle info hier op het forum (en ook een beetje bij de buren van Alles Amerika), besloten om alles zelf te regelen. Nu dus nog achter alles aan: vakantiehuis, autohuur, esta, en wellicht wat tickets voor de pretparken, maar daar gaan we zeker niet alle dagen heen (misschien een keer of drie, en dan Legoland, een dagje één van de Disneys en Universal?).

    Jaren geleden (2004) onze huwelijksreis naar Maui, Hawaii mogen doen, en dat staat ons nog steeds bij, was echt geweldig. Dus niet helemaal onervaren als het de VS betreft. Nu dus met kids, we hebben er zin in!
    Laatst gewijzigd door John van Oosten; 06-01-18 om 13:40.

  2. Top | #2
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    545

    Standaard Re: John van Oosten

    Welkom John!

    De mei vakantie is een mooie tijd om te gaan. Prachtig weer in weinig neerslag. Ik zag dat je ook voor een prima prijs vliegtickets had geboekt. Hebben jullie al een planning gemaakt?

  3. Top | #3
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2011
    Locatie
    Heiloo
    Berichten
    1.503

    Standaard Re: John van Oosten

    Welkom John, en veel plezier met het plannen van jullie vakantie.
    Vergeet ook de vele Stateparks niet die Florida rijk is, heel mooi! Maar wat minder leuk denk ik voor de kinderen.
    Maar wellicht houden ze wel van natuur.
    Reisverslag: Orlando 2012 + 2013 + 2014 + 2015 http://cindyhelmich.blogspot.nl/
    Reisverslag: Florida 2016 + NY 2016 + Florida 2017 + Florida 2018 + Florida 2019 + Florida 2020 + NY 2022 http://cindyinflorida.blogspot.nl/

  4. Top | #4
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2017
    Berichten
    19

    Standaard Re: John van Oosten

    Hoi Patrick,

    Nog geen precieze planning, we gaan ook geen dagelijks schema maken denk ik voorlopig. Wel hebben we een aantal dingen op de bucketlist: Kenedy Space center (mijn zoon en ik dan toch ), beide kids zien Legoland wel zitten, één of meerdere keren shoppen in de malls, minstens één van de Disney parken en of Universal (als het budget het toelaat), en ook wat van de natuur zien, dus wellicht een swamp boat ride, en een (niet al te lange, ivm. de kids) hike door één van de parken (Black Point oid?), misschien ook kayaken (Weeki Wachi river?), en ook Kelly Park leek me wel leuk, net als Bok Tower Gardens.

    Verder spreekt St. Augustine ons wel aan, en wellicht ook Mount Dora. En natuurlijk ook minstens één dagje strand, dus ik dacht aan Clearwater Beach.

    Genoeg te zien, en nu al denk ik te weinig tijd in tien dagen

    We gaan ook nog kijken of we gaan verblijven in Orlando zelf of Kissimmee.

    Suggesties zijn natuurlijk altijd welkom!

  5. Top | #5
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Hilversum
    Berichten
    371

    Standaard Re: John van Oosten

    Legoland is voor de leeftijd van jou kids erg leuk. Ze kunnen zelfstandig in de meeste attracties en pa en ma kunnen heerlijk op een bankje in het zonnetje gaan genieten.
    Er is nu op 365tickets.co.uk een mooie legoland aanbieding voor 35 euro. Een 14 daagse entree.
    Ik heb zelf geen ervaring met deze aanbieder dus je zal even moeten vragen of googlen.
    Wij hebben legoland al een paar keer gedaan, en onze dochter van 12 heeft er niet meer zo'n interesse in.
    Maar stiekem vinden wij het een erg leuk park.
    Tip: plan niet te veel, als je een villa huurt kan je daar ook een dagje genieten.
    En er is ook erg veel te shoppen in Florida.

    Misschien komen we jullie wel tegen in de Meivakantie, wij zijn er dan ook weer.
    Hier al vliegtickets en huis geboekt. Maar de rest moet nog.....

  6. Top | #6
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2017
    Berichten
    19

    Standaard Re: John van Oosten

    Hoi Marjolijne,

    Bedankt voor de tip van de Legoland tickets, idd een mooie aanbieding, daar ga ik nog achteraan. Als ik vragen mag: wat voor huis en waar, hebben jullie geboekt? Want ik twijfel nog erg over de locatie, maar blijf toch steeds uitkomen in Kissimmee. Of moet deze vraag in het andere topic?

  7. Top | #7
    Florida Groupie ronenivonne's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2008
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    451

    Standaard Re: John van Oosten

    Welkom John en veel plezier met de voorpret!!

    Afhankelijk van budget en of je de afstand OK vind kan ik je het Watersong villa park echt aanraden. Een heel mooie gate community in Davenport.
    Voor de parken is het een stukje rijden iedere keer(+/- 20-30 min ) maar wij vinden dit niet erg.
    Er zijn villa's in verschillende grote's en prijsklasses te vinden. Te boeken via Homeaway.nl maar ook bv via VR360homes.com

    https://www.vr360homes.com/north-ame...las/watersong/

    https://www.homeaway.nl/results/vere...ng/regio:12569
    2010 Rondreis Florida/ 2011 Orlando-Miami/ 2012 Orlando-LA/ 2013 West USA/ 2014 Orlando/ 2014 Rondje zuid Florida/ 2015 New York-Boston-Orlando/ 2017 Mia - Fort Lauderdale - Orlando - Mia/ 2018 Orlando/ 2019 Orlando




  8. Top | #8
    Florida Groupie moniquekruiningen's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2011
    Locatie
    Gilze, the Netherlands
    Berichten
    465

    Standaard Re: John van Oosten

    Welkom John, pas maar op, want een verslaving is zo geboren.. ik spreek uit ervaring, mijn dochter van nu 17: dan 18 en ik gaan eind dit jaar voor de 6e x in 7 jaar naar Florida. Niets voelt zo als thuiskomen als dat we daar voet aan de grond zetten. De eerste keer was mijn dochter 12 en bezochten we Disney, Bush Gardens en Seaworld. De jaren daarna bezochten we 3 jaar Universal Studio’s, nog 2 x Disney, waarvan in 2017 met een Ultimate ticket (14 dagen onbeperkt) en ook 1x Kennedy Space Center. Persoonlijk vond ik dat mss wel het meest indrukwekkend. Waar Disney en Universal, op fictie betrekking hebben.. Kennedy Space Center gaat over dingen die echt gebeuren.. en mss wel net zo onvoorstelbaar. Wat we dit jaar gaan doen weten we nog niet.. maar we denken er wel heel erg over na. Succes met het maken van keuzes.
    2012 Orlando, 2013 ourtriptoflorida2013.blogspot.nl
    2014 ourtriptoflorida2014.blogspot.com 2016 kissimmee 2017 Davenport 2018 https://xmas2018inflorida.blogspot.com
    2020
    https://florida022020.blogspot.com

  9. Top | #9
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2017
    Berichten
    19

    Standaard Re: John van Oosten

    Hallo Monique,

    Ja dat van die verslaving had ik eerder gehoord, we zullen zien ;-) We willen al lang weer eens naar de VS, dus Florida leuk me een goed begin...

  10. Top | #10
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Hilversum
    Berichten
    371

    Standaard Re: John van Oosten

    Wij hebben ons huis geboekt in Sandy ridge in davenport.
    Is wel wat verder rijden, maar ja je moet toch altijd rijden.
    En sandy ridge is een stuk aangenamer geprijsd.
    Hoe dichter bij disney hoe meer je betaald.
    Tegenwoordig boeken wij via tripadvisor/ flipkey. Maar het grootste aanbod staat op homeaway.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •