Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Reisschema Possies: Miami - Fort Myers - Orlando - Miami, augustus 2018

  1. Top | #1
    Newbie
    Ingeschreven
    Nov 2017
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    12

    Standaard Reisschema Possies: Miami - Fort Myers - Orlando - Miami, augustus 2018

    Hallo,

    Met ons gezinnetje, vader moeder en zoon van 14, gaan we volgend jaar 18 dagen rondtoeren door Zuid-Florida. De tickets en de hotels zijn al besproken, dus we kunnen ons nu gaan focussen op de planning. We landen op 9 augustus in Miami. Via Fort Myers en Orlando vertrekken we op 27 augustus vanuit Miami terug naar Nederland.
    Het ruwe schema ziet er nu zo uit:

    9 augustus - We komen laat aan en overnachten bij het vliegveld
    10- augustus: Miami verkennen en inchecken in ons hotel in Homestead
    11 augustus: Key Largo - glasbodemboottoer in JPK en Marathon - Turtle Hospital bezoeken
    12 augustus: dagje Miami beach
    13 augustus: Everglades - airboattocht
    14 augustus: Miami bekijken en naar Fort Myers voor volgend hotel
    15 augustus: Sanibel beach
    16 augustus: Myakka State Park
    17 augustus: onbekend
    18 augustus: onbekend
    19 augustus: onbekend
    20 augustus: onbekend
    21 augustus: Tampa - Busch Gardens. Inchecken hotel in Orlando
    22 augustus: Orlando - shoppen
    23 augustus: Universal Studio's
    24 augustus: Kennedy Space Center en St. Augustine
    25 augustus: Epcot Center
    26 augustus: Aquatica/Vulcano Bay
    27 augustus: Naar Miami en terug naar Nederland

    De volgorde kan nog wat veranderen maar dit zijn wel de dingen die we graag willen doen.
    Wie heeft nog leuke suggesties voor 17 t/m 20 augustus? Bedankt alvast voor het meedenken!

  2. Top | #2
    Newbie
    Ingeschreven
    Sep 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    8

    Standaard Re: Reisschema Possies: Miami - Fort Myers - Orlando - Miami, augustus 2018

    Voor een tiener is islands of adventure vele malen leuker dan Epcot center...maar dat is mijn mening :-)
    21 oktober naar orlando

  3. Top | #3
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Lelystad en Sebring
    Berichten
    871

    Standaard Re: Reisschema Possies: Miami - Fort Myers - Orlando - Miami, augustus 2018

    @ possies, Kennedy Space Center en St. Augustine zal een drukke dag zijn.
    Persoonlijk vind ik dat je voor Kennedy aan 1 dag niet genoeg hebt.

  4. Top | #4
    Florida Groupie ronenivonne's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2008
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    451

    Standaard Re: Reisschema Possies: Miami - Fort Myers - Orlando - Miami, augustus 2018

    Welkom en veel plezier met de voorpret.

    Ben het met bovenstaande reactie van Frans eens. Misschien wel een te drukke dag, ook gezien de afstand naar St Augustine. Wij zijn destijds een hele dag zoet geweest met deze dagtrip. 8 uur vanuit Orlando vertrokken en we waren rond een uur of 7 in de avond terug in Orlando. Genoeg te zien in St Augustine!!

    Je kan ook nog de airboat tour over de Everglades combineren met de trip richting Fort Meijers. Je bent al een stukje op weg dan. Voor 13 Augustus kan ik Miami Zoo echt aanraden, ook voor de kids erg leuk. Of een dagje shoppen in Sawgrass mill.

    Paar tips voor de Westkust, Fort de Soto park is erg mooi en ook Cleawater Beach is erg leuk.
    2010 Rondreis Florida/ 2011 Orlando-Miami/ 2012 Orlando-LA/ 2013 West USA/ 2014 Orlando/ 2014 Rondje zuid Florida/ 2015 New York-Boston-Orlando/ 2017 Mia - Fort Lauderdale - Orlando - Mia/ 2018 Orlando/ 2019 Orlando




  5. Top | #5
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Lelystad en Sebring
    Berichten
    871

    Standaard Re: Reisschema Possies: Miami - Fort Myers - Orlando - Miami, augustus 2018

    @possies, Als je wat tijd besteed in St. Augustine dan kan ik je een bezoek aan het Fort zeker aanbevelen.
    En speciaal in de avond is rondlopen in het centrum aan te bevelen.
    Zeker als je dat combineert met een hapje eten.

  6. Top | #6
    Newbie
    Ingeschreven
    Nov 2017
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    12

    Standaard Re: Reisschema Possies: Miami - Fort Myers - Orlando - Miami, augustus 2018

    Dank voor de vele tips!

    @Frans1949, we gaan KSC en St. Augustine inderdaad maar splitsen. Het zou zonde zijn om alles in een dag af te raffelen. We gaan ook kijken voor een alternatief voor Epcot als dat niet leuk genoeg blijkt. Ik zal eens met mijn tiener gaan zitten en vragen wat hij graag wil (thanks samantha!).

    @ronenivonne, we gaan jullie tips ook bekijken. We hebben tijd genoeg aan de westkust, inclusief een aantal dagen aan het strand van Sanibel of Clearwater.

  7. Top | #7
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Lelystad en Sebring
    Berichten
    871

    Standaard Re: Reisschema Possies: Miami - Fort Myers - Orlando - Miami, augustus 2018

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Possies Bekijk Berichten
    Dank voor de vele tips!

    @Frans1949, we gaan KSC en St. Augustine inderdaad maar splitsen. Het zou zonde zijn om alles in een dag af te raffelen. We gaan ook kijken voor een alternatief voor Epcot als dat niet leuk genoeg blijkt. Ik zal eens met mijn tiener gaan zitten en vragen wat hij graag wil (thanks samantha!).
    Dan nog even een tip voor Kennedy.
    Ga zo vroeg mogelijk.
    Probeer er in ieder geval te zijn voor zeg 1/2 11.
    Dan na aanschaf ticket en na binnenkomst direct doorlopen naar de bustour.
    Dan ben je waarschijnlijk verzekerd van een "lange" tour.
    Als het erg druk wordt namelijk dan wordt de tour ingekort.
    En ik met name vind de tour met de bus erg leuk.

    Have fun.

  8. Top | #8
    Newbie
    Ingeschreven
    Nov 2017
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    12

    Standaard Re: Reisschema Possies: Miami - Fort Myers - Orlando - Miami, augustus 2018

    Dankzij de tips ziet de planning er nu zo uit:

    do 9 augustus - Aankomst Miami en overnachten bij het vliegveld
    vr 10- augustus: Miami verkennen en inchecken in ons hotel in Homestead
    za 11 augustus: Key Largo - Marathon - Key West
    zo 12 augustus: Miami beach
    ma 13 augustus: Everglades - airboattocht
    di 14 augustus: Miami bekijken en naar villa in Cape Coral
    wo 15 augustus: Sanibel beach
    do 16 augustus: Myakka State Park
    vr 17 augustus: onbekend
    za 18 augustus: boot huren
    zo 19 augustus: onbekend
    ma 20 augustus: onbekend
    di 21 augustus: Tampa - Busch Gardens. Inchecken hotel in Orlando
    wo 22 augustus: Kennedy Space Center en Orlando - shoppen
    do 23 augustus: Universal Studio's
    vr 24 augustus: St. Augustine
    za 25 augustus: Magic Kingdom
    zo 26 augustus: Aquatica/Vulcano Bay daarna naar hotel in Fort Lauderdale
    ma 27 augustus: Naar Miami en terug naar Nederland

  9. Top | #9
    Florida Groupie Lannie's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2007
    Berichten
    402

    Standaard Re: Reisschema Possies: Miami - Fort Myers - Orlando - Miami, augustus 2018

    Als ik jullie schema zie is het op sommige dagen echt heel erg veel, tenzij je ontzettend van auto rijden houdt.
    Jullie zijn heel erg heen en weer aan het reizen. Mijn advies; probeer de activiteiten te plannen wanneer je onderweg gaat van de ene locatie naar de andere en probeer langer op 1 plek te blijven, zodat je er ook echt iets ziet, kan relaxen en ervan kunt genieten.

    Ik zou het zelf ongeveer zo indelen:

    dag 1 en 2 Miami
    dag 3 en 4 Key West
    dag 5 Key Largo
    dag 6 van Key Largo - via Everglades naar Cape Coral
    Geen idee hoe lang jullie hier blijven?

    Vanuit Cape Coral onderweg naar Tampa kun je het Mayakka State Park bezoeken, ligt halverwege en is een leuke stop voor onderweg en ga stop bijvoorbeeld hierna nog een keer aan strand van bijvoorbeeld Fort De Soto.
    Overnacht in omgeving Tampa waarnaar je de volgende dag Bush Gardens bezoekt.
    Als je de avond na Bush Gardens naar Orlando rijdt, dan is het niet te doen om meteen de volgende dag weer naar Kennedy Space Center te gaan, kies er dan voor om bijvoorbeeld te zwemmen in Aquatica en te shoppen.

    Skip St. Augustine en doe dit een volgende vakantie of laat iets anders vervallen.

    Geniet de laatste 2 dagen nog heerlijk aan het strand van Fort Lauderdale. Overigens kun je Kennedy Space Center ook bezoek op de terugweg naar Miami. Hou er wel rekening mee dat het van KSC naar Miami/FL ongeveer 3 uur rijden is.

    Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

  10. Top | #10
    Newbie
    Ingeschreven
    Nov 2017
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    12

    Standaard Re: Reisschema Possies: Miami - Fort Myers - Orlando - Miami, augustus 2018

    Dank voor je feedback Lannie. De accommodatie is al geboekt en is deels niet te annuleren, dus veel aanpassen kunnen we niet. Waarschijnlijk wordt het dagje keys nog wel aangepast en gaan we het na Busch Gardens een dagje wat rustiger aan doen. De dag voor de terugvlucht zitten we ergens tussen Orlando en Miami, vermoedelijk Fort Lauderdale (dit hotel is nog niet geboekt). We gaan verder puzzelen.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •