Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Borg villa

  1. Top | #1

    Standaard Borg villa

    Beste forumleden,

    Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.
    Ik heb gisteren een reservering gemaakt via homeaway.com, nu stuurde zij mij een bevestigingsmail en gaf ook aan of ik optioneel gebruik wil maken van zwembadverwarming. Nu kan ik dit niet terug vinden via homeaway of deze kosten nu inbegrepen zijn bij het totaal of niet. Nu kreeg ik de keus om de borg per damage waiver betalen of per refundable security deposit te betalen. Nu ben ik er niet helemaal uit wat dit nu betekent. Behalve dat je bij die laatste keuze je borg dus terugkrijgt vraag ik mij dus af wat dat andere inhoud. Ik kan het nergens terug vinden. Ik hoop dat mij kan uitleggen wat dit precies is. Groetjes looza

  2. Top | #2
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Hoorn NH
    Berichten
    292

    Standaard Re: Borg villa

    Volgens mij is een damage waiver dezelfde constructie die je ook bij huurauto's aanvullend kunt afsluiten, namelijk een aanvullende verzekering die schade dekt. Dat geld ben je dan gewoon kwijt. Security deposit is een bedrag wat je overmaakt en wat (soms na aftrek van schoonmaakkosten als dat niet in de huurprijs is verrekend) wordt teruggestort zodra na inspectie blijkt dat er geen schade is geconstateerd. De laatste optie doen wij ook altijd bij het condo wat wij huren. Vaak staat het al weer op onze rekening voordat we thuis zijn aangekomen.

  3. Top | #3
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Berichten
    476

    Standaard Re: Borg villa

    Kijk ook eens naar je reisverzekering! Vaak (niet altijd) dekken die ook al schade aan een huisje/kamer, beetje zonde om dan nog een éxtra verzekering in de USA er voor af te sluiten. Ja, als er schade is ben je op dat moment wel je borg kwijt maar dat kan je dan weer terugvorderen van je reisverzekering.

  4. Top | #4

    Standaard Re: Borg villa

    Dank voor jullie berichtjes! Het is me nu een stuk duidelijker. In dit geval kies ik dus voor de laatste optie. Bedankt mattie voor de tip van de reisverzekering, altijd goed om daar ook even naar te kijken. Nu is dit de eerste keer dat ik zoiets heb gereserveerd en stel je nou eens voor je komt aan in je villa, en je ziet dat er een gat in de deur zit. Dus niet door jou toedoen. Foto's maken en mailen naar de eigenaar? Ik kijk er wel enorm naar uit zeg allemaal maar je moet wel ff rekening houden met dingen waarbij je normaal niet stilstaat als je een pakketreisje boekt.

  5. Top | #5
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Berichten
    476

    Standaard Re: Borg villa

    Vaak staat er in de voorwaarden dat je schade binnen xx uur moet melden omdat je anders verantwoordelijk kan worden gehouden. Maar idd foto's is een goeie eerste stap ja

    En ach zelfs als je een pakketreis boekt kan er nog wat "mis" gaan zo kwamen wij aan (via TUI) in onze 'random' villa maar wat een zooitje was dat zeg, meteen even gebeld met de vaste telefoon uit de villa en hup het hele end weer terug naar het welkom center voor een nieuwe locatie.....

  6. Top | #6

    Standaard Re: Borg villa

    Ik geloof dat een pakketreis ook geen garantie geeft tot geen rompslomp.
    Ben je zelf al vaker in Florida geweest?

  7. Top | #7
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Borg villa

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loozapalooza Bekijk Berichten
    Beste forumleden,

    Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.
    Ik heb gisteren een reservering gemaakt via homeaway.com, nu stuurde zij mij een bevestigingsmail en gaf ook aan of ik optioneel gebruik wil maken van zwembadverwarming. Nu kan ik dit niet terug vinden via homeaway of deze kosten nu inbegrepen zijn bij het totaal of niet. Groetjes looza
    Zwembadverwarming zit over het algemeen niet bij de prijs inbegrepen (vandaar optioneel), en de kosten kunnen aardig oplopen, zeker als je het niet verwacht. 20 dollar of meer per dag is geen vreemd bedrag hiervoor, dus ik zou zeker even goed informeren.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •