Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 19

Onderwerp: Aankomst 18:00 eerste nacht hotel luchthaven?

  1. Top | #1
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Berichten
    476

    Standaard Aankomst 18:00 eerste nacht hotel luchthaven?

    Wij zijn nu voor tickets aan het kijken in de periode sept/okt 2018 en we zien nu toch wel interessante opties voorbij komen van €400 tot €425 p.p. Maar dit zijn vluchten met een overstap en de aankomsttijd op MCO is dan zo rond 18:00. Dusja wat moet je dan. Ik zal een beetje te kijken naar hotels maar voor 5 personen ben je toch wel een hoop geld kwijt (in vergelijking met een villa die je voor een paar weken huurt).

    Wat is jullie ervaring hiermee? In 2013 kwamen we om 14:30 of iets dergelijks aan maar voordat we eenmaal alles gehad hadden en bij de villa waren was het toch al aardig laat (villa was niet schoon dus moesten nog omruilen ook). Vond het toen toch wat minder prettig om dan zo 'laat' nog auto te rijden (je bent toch de hele dag al op de been). Maarja als ik een €400 euro moet betalen voor een hotel op de luchthaven is dat toch ook wel weer een hoop geld.

    Tja, wachten om te kijken of er nog vluchten komen met een interessantere prijs is ook weer niet echt een ding.

    Mensen met ervaringen? Vliegen via MIA heb ik ook nog naar gekeken maar dat maakt dan niet zo veel meer uit.

  2. Top | #2
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Berichten
    773

    Standaard Re: Aankomst 18:00 eerste nacht hotel luchthaven?

    Als de overstap in de USA is sta je toch zo buiten? Alleen bagage afhalen, dan bv. bij Alamo huren en skip the counter doen en je bent om 18.30 uur weg. Dan kun je toch nog makkelijk arriveren bij een villa. Ik ben niet bekend met villa's in Orlando en omgeving maar dat zal toch nooit verder rijden zijn dan een uur. Om 19.30 arriveren lijkt me alleszins acceptabel.

  3. Top | #3
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Berichten
    476

    Standaard Re: Aankomst 18:00 eerste nacht hotel luchthaven?

    Oh, werkt dat zo. Dus je moet dan bij je overstap (waar we nu naar kijken is Philadelphia 1:59uur) door de douane etc? En dan van Philadelphia -> MCO is geen drama meer? Ja dat veranderd wel de zaak natuurlijk!

  4. Top | #4
    Florida Groupie Ilse_'s Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Locatie
    Vlijmen
    Berichten
    574

    Standaard Re: Aankomst 18:00 eerste nacht hotel luchthaven?

    Idd omdat de overstap al in Amerika is ben je op MCO "snel" klaar. Ik weet natuurlijk niet wat jullie de rest vd reis van plan zijn maar wij zouden gewoon naar plaats van bestemming rijden. Vorig jaar kwamen we zelf om 21.00 uur aan op MCO en moesten nog wel alle controle's doen en zijn ook gewoon naar de gehuurde villa gereden ( 30 minuten ) Prima te doen. Scheelt veel kosten que overnachting.

  5. Top | #5
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Berichten
    476

    Standaard Re: Aankomst 18:00 eerste nacht hotel luchthaven?

    Ja dat was een beetje waar we tegenaan zaten te hikken ja. Maargoed de villa moeten we nog uitzoeken maar grote kans dat de tickets morgen geboekt gaan worden

    In elk geval bedankt voor de geruststelling !

  6. Top | #6
    Florida Groupie José's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2006
    Locatie
    t’ Gooi
    Berichten
    370

    Standaard Re: Aankomst 18:00 eerste nacht hotel luchthaven?

    Zou ook zeker geen hotel nemen maar gewoon naar je villa rijden, is erg goed te doen hoor ook s’avonds.


    Al 26 jaar florida vakanties🇺🇸🏖


  7. Top | #7
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Aankomst 18:00 eerste nacht hotel luchthaven?

    Ook wij komen iha rond half acht aan (AMS-IAD-MCO. Van het vliegveld afkomen lukt meestal binnen een half uur, en dan op het gemak naar de villa, waarbij we onderweg nog eerst de urgente boodschappen doen ook.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  8. Top | #8
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Berichten
    476

    Standaard Re: Aankomst 18:00 eerste nacht hotel luchthaven?

    Inmiddels zijn de tickets geboekt hoor

    Waar we (al een week) naar zaten te kijken was AMS->PHL->MCO aankomst 18:05 maar tja toen we gister wilde boeken -> hup €100 duurder. Tja dat was toch wel even zuur. Dan heb je 2 opties, wachten om te kijken of het (weer) goedkoper wordt of toch een alternatief. We hadden besloten om bij British Airways zelf te boeken (was toen €2 duurder dan schipholtickets maar op de een of andere manier voelt dat niets prettiger haha).

    Gelukkig kwam er een hele lijst van tijden / prijzen in beeld. Goed andere vlucht met vergelijkbare aankomsttijd AMS->LHR->JFK->MCO (17:48), wel een extra overstap maar ach dat uurtje Londen geloven we wel (jaja 3 uur eerder uit bed maar goed he). Maar wel iets duurder. Ok prima, terugvlucht selecteren dan. Hey die is dan weer een stuk goedkoper!!! Nou wachten durfde we eigenlijk al niet meer in de wereld van vliegtickets dus ach maar meteen geboekt haha

    Dus wat is het geworden:


    Qua kosten zijn wij in elk geval tevreden

    O en die oorspronkelijke vlucht die we wilde pakken? https://www.seatguru.com/airlines/Am...ng_767-300.php Tja achteraf geen spijt dat we daar niet voor gekozen hebben hahaha die reviews zijn niet best!

    Niet gek toch?

    Dus uiteindelijk €25 p.p. goedkoper én een kwartier eerder op MCO én een "beter" vliegtuig (maar wel 3 uur eerder 't bedje uit)

    Nu maar opzoek naar een mooie villa en een mooie auto haha!

    (o en om het leuk te maken, bovenstaande vlucht kost nu 575 p.p.)

    Die 2 uur overstap tijd zal ook zo voorbij "vliegen" ivm de douane. Is toch wel fijn wachten moet je toch dus dan maar liever tijdens de overstap!
    Laatst gewijzigd door Mattie; 19-12-17 om 17:38.

  9. Top | #9
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Berichten
    773

    Standaard Re: Aankomst 18:00 eerste nacht hotel luchthaven?

    Tja, als jij 2 x overstappen niet gek vindt ... Ik boek altijd maar met maximaal 1 x overstappen en het liefst direct. Daar heb ik ook graag geld voor over.
    Dit zou niet mijn schema zijn, ook niet voor deze prijs.

  10. Top | #10
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Berichten
    476

    Standaard Re: Aankomst 18:00 eerste nacht hotel luchthaven?

    Nou dat ben ik (deels) met je eens. Moet zeggen dit is de 1e keer met 2x overstap dus ik kan er nog niks over zeggen maar ik zie het als "het vertrekpunt is Londen". Dat eerste uurtje tja ach in hoeverre telt dat dan al echt als je reis Maar ja he we wilde ook eigenlijk een andere vlucht maar voor €100 (p.p.) heb ik het er in elk geval wel voor over. Althans dat zeg ik nu wie weet heb ik straks een andere mening

    Terug is wel maar 1 overstap gelukkig.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •