Wij vertrekken aanstaande maandag de 18e naar Orlando en op 1 jan vliegen we vanaf Miami weer terug.

vanwege de extreme tijdsdruk om alle werkzaamheden thuis op tijd af te hebben alvorens te vertrekken, hebben we (nog niet) niet een compleet schema kunnen maken. Deze vakantie is eigenlijk helemaal gericht op onze meiden van 13 & 10, vanwege een zwaar jaar prive, maar ook omdat zij zich weinig kunnen herinerren van ons bezoek aan MK in 2009 & 2011. Ik zelf hou niet van de extreme drukte in de parken, daarom hebben we ze eigelijk altijd een beetje overgeslagen en was het meer shoppen. Dit keer ga ik er vol voor samen met de meiden!

Ondertussen hebben we het forum doorgespit op zoek naar 'goedkope' tickets voor Disney en Universal. Uiteindelijk aangeschaft bij Touracti.nl
Zij waren het goedkoopst en we kregen daarbovenop nog eens een aardige korting!
- 1 daags MK met fastpas (al vaker bezocht)
- 14 daags universal 3 parken ( nog nooit geweest)

Vooralsnog komen we tot het volgende en wij staan erg open voor tips/tricks/op/aanmerkingen!
We zijn al vaker in Florida geweest, alleen de laatste keer tijdens de kerstvakantie was in 2011, waarvan we een groot deel op een cruise hebben doorgebracht; we kunnen ons daarom niet alles meer voor de geest halen.

Wat te doen bijvoorbeeld op 1e kerst
?
18-12 vertrek om 08.50, verwachte lokale aankomsttijd op SFB is 13.20u. Na de bagage en auto dachten we eerst in te checken in het Doubletree Universal. Daarna wwarschijnlijk Prime, maar ik kan zelf niet wachten op verse Krispy kreme's!
19-12 zo vroeg als mogelijk naar MK (crowd calender gecheckt, dinsdag lijkt de meest rustige drukke dag te zijn die week) wellicht tussen de middag het park verlaten en savonds weer terug te komen.
20 t/m 24-12 zo vroeg als mogelijk naar Universal. we hebben totaal geen idee wat te verwachten. het enige is dat ze Harry Potter attracties hebben. daar ben ik wel fan van. wij denken als we elke ochtend lekker vroeg gaan, hoeven we niet de hele dag te blijven en kunnen we de rest van de dag ergens anders besteden (shoppen) Afhankelijk vh weer willen we ook Volcano bay bezoeken.

25-12 rijden naar Miami. prijzen zijn daar zeeer pittig, dus voor nu hebben we Hyatt Place airport gereserveerd. In het verleden hebben we wel eens via Priceline goede deals kunnen boeken, maar zoals gezegd ik heb nog geen tijd gehad om me erin te verdiepen. hopelijk komt dat nog.
26 tm 31 nog niet echt een planning, maar het al ongetwijfeld the usual worden, the malls, dagje strand, bayside, downtown vinden wij heerlijk etc.

verder weten we ook niet wat te doen op de 31e en de jaarwisseling.
1 januari is het uitslapen uitchecken en naar het vliegveld.

veel is nog onduidelijk, daarom nogmaals tips etc zijn zeer welkom.
de 31e ben ik trouwens jarig!