Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 25 van de 28 EersteEerste ... 152324252627 ... LaatsteLaatste
Resultaten 241 tot 250 van de 279

Onderwerp: Auto huren 2017-2018

  1. Top | #241
    Florida Groupie Terpies's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2018
    Berichten
    424

    Standaard Re: Auto huren 2017-2018

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PENPE Bekijk Berichten
    Volgens mij heb ik deze discussie met jou ook al gevoerd op een Amerika FB-pagina en daar werd mijn antwoord bevestigd door een vertegenwoordiger uit de reiswereld, dus zoals forumlid Fleurida hierboven ook reeds meldt :

    "..Emerald Club Executive® status is yours with 12 paid rentals or 40 paid rental days in a calendar year. You'll enjoy all the benefits of Emerald Club® membership plus a higher level of privileges... "
    Ik heb nergens een discussie met jou gevoerd, en wat je zegt is niet juist.

    Het kan wel om de executive status te krijgen als nieuw lid. Je gebruikt de genoemde MasterCard Elite link om je aan te melden maar je gebruikt de elite card niet voor je reservering, dus volkomen legaal.

    Je krijgt de status van National zelf, je maakt bij de reservering geen gebruik van de privileges van de MC Elite, dus het is onzin wat je zegt.
    Je kunt als je de EC status hebt gewoon de contract code voor MC Elite uitzetten (welke toch veel te hoge prijzen geeft, want voor de US markt) en de Standard code (of ANWB of Flying Blue, of de truc met VISA Canada) gebruiken om je goedkoopste prijs te genereren.

    Je doet op deze manier niets wat niet toegestaan is, je maakt alleen gebruik van een EC Executive status die je door National zelf verleend wordt, ook al heb je de benodigde rentals niet gemaakt.

    Zelfs een Gewone Emerald status, die iedereen kan krijgen geeft je de prijs die ik noemde, alleen is je auto keus iets beperkter. Ik zeg nergens in mijn post dat dat een gegarandeerde optie is dat je executive pick hebt, maar ook in de Standard EC aisle heb je meestal wel KANS op een midsize SUV, dus als je een specifieke klasse echt wilt rijden zou ik een backup boeking maken die je kosteloos en zonder enige verplichting zelfs op de dag van huren nog kunt annuleren.

    Bovendien zijn er genoeg mensen op de verschillende forums die reserveren via Alamo Brits, en daarvoor MOET je in het bezit zijn van een Brits guide en dien je de UK nationaliteit te hebben....denk je dat al die mensen uit NL en
    BE die daar boeken dat hebben? En dat Alamo dat ook controleert?

    En als we er het dan toch over hebben:
    Jij zegt zelf dat je een Ford Explorer hebt gehuurd voor 544?

    Dat is onjuiste info, waarmee jij zelf forum leden misleidt. Een Ford Explorer is een Standard SUV en die heb je niet gereserveerd (zoals je zelf ook in je reisverslag zegt) want die categorie is een stuk duurder dan het bedrag wat jij hier noemt, dus onmogelijk te boeken voor andere mensen voor die prijs....

    Je hebt een reservering gemaakt voor een executive aisle pick bij National en daar stond toevallig (en gelukkig voor jou) een Ford Explorer, dat is heel wat anders....
    If it ain't Dutch it ain't much

  2. Top | #242
    Florida Groupie theovg's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Locatie
    Rotterdam, Netherlands
    Berichten
    290

    Standaard Re: Auto huren 2017-2018

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Terpies Bekijk Berichten
    Ik heb nergens een discussie met jou gevoerd, en wat je zegt is niet juist.

    Het kan wel om de executive status te krijgen als nieuw lid. Je gebruikt de genoemde MasterCard Elite link om je aan te melden maar je gebruikt de elite card niet voor je reservering, dus volkomen legaal.

    Je krijgt de status van National zelf, je maakt bij de reservering geen gebruik van de privileges van de MC Elite, dus het is onzin wat je zegt.
    Je kunt als je de EC status hebt gewoon de contract code voor MC Elite uitzetten (welke toch veel te hoge prijzen geeft, want voor de US markt) en de Standard code (of ANWB of Flying Blue, of de truc met VISA Canada) gebruiken om je goedkoopste prijs te genereren.

    Je doet op deze manier niets wat niet toegestaan is, je maakt alleen gebruik van een EC Executive status die je door National zelf verleend wordt, ook al heb je de benodigde rentals niet gemaakt.

    Zelfs een Gewone Emerald status, die iedereen kan krijgen geeft je de prijs die ik noemde, alleen is je auto keus iets beperkter. Ik zeg nergens in mijn post dat dat een gegarandeerde optie is dat je executive pick hebt, maar ook in de Standard EC aisle heb je meestal wel KANS op een midsize SUV, dus als je een specifieke klasse echt wilt rijden zou ik een backup boeking maken die je kosteloos en zonder enige verplichting zelfs op de dag van huren nog kunt annuleren.

    Bovendien zijn er genoeg mensen op de verschillende forums die reserveren via Alamo Brits, en daarvoor MOET je in het bezit zijn van een Brits guide en dien je de UK nationaliteit te hebben....denk je dat al die mensen uit NL en
    BE die daar boeken dat hebben? En dat Alamo dat ook controleert?

    En als we er het dan toch over hebben:
    Jij zegt zelf dat je een Ford Explorer hebt gehuurd voor 544?

    Dat is onjuiste info, waarmee jij zelf forum leden misleidt. Een Ford Explorer is een Standard SUV en die heb je niet gereserveerd (zoals je zelf ook in je reisverslag zegt) want die categorie is een stuk duurder dan het bedrag wat jij hier noemt, dus onmogelijk te boeken voor andere mensen voor die prijs....

    Je hebt een reservering gemaakt voor een executive aisle pick bij National en daar stond toevallig (en gelukkig voor jou) een Ford Explorer, dat is heel wat anders....

    Wij boeken op deze manier sinds een paar jaar onze auto ook zo bij National, en dat gaat perfect.

  3. Top | #243
    Florida Groupie Fleurida's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Berichten
    569

    Standaard Re: Auto huren 2017-2018

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Terpies Bekijk Berichten
    Wat wil je daarmee zeggen? Dat ik onzin klets? Het is heel eenvoudig om direct een executive status bij National te krijgen hoor...en ik spreek niet alleen uit eigen ervaring.
    Ik wist niet dat je kwaad werd, ik geef alleen maar door wat op de website van National staat. Ik dacht dat we hier met zijn allen waren om elkaar te helpen met van alles en nog wat.

  4. Top | #244

    Standaard Re: Auto huren 2017-2018

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KevinB Bekijk Berichten
    Minimaal een fullsize sedan of handiger ivm bukken (kinderzitje) een standard suv.
    Huur je kleiner dan is de kans groot dat een een derde van de achterbank moet neerklappen (bij een hatchback)
    Als je een maatje kleiner huurt heb je best kans dat er toch een model tussen staat waarin je jullie spullen makkelijk in kwijt zou kunnen, maar er zouden best 5 precies dezelfde auto’s kunnen staan.
    In de rij met midsize suv’s stond twee weken geleden bijv. een Jeep Renegade (te klein ), Chevy Trax (Opel Mokka, te klein) en een Ford Escape (Kuga, zou best eens kunnen passen)
    Bedankt! Hier kunnen we iets mee!

  5. Top | #245

    Standaard Re: Auto huren 2017-2018

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fleurida Bekijk Berichten
    Ik zou een minivan nemen. 2 losse stoelen op de 2e rij, is misschien wat handiger met kinderzitjes, en de 3e rij leg je plat. Dan kun je makkelijk al je bagage kwijt. En ik mag aannemen dat jullie ook een kinderwagen gebruiken? Dan is een minivan voor dagelijks gebruik ook erg handig.
    Ja klopt... we gebruiken dan ook de kinderwagen. Bedankt voor je reactie!

  6. Top | #246
    Florida Groupie Terpies's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2018
    Berichten
    424

    Standaard Re: Auto huren 2017-2018

    Ik zou op je gemak bij National een auto uitzoeken in de garage bij de EC of EC executive aisle en ter plekke kijken wat het beste past..een midsize of Standard SUV voldoet prima (Standard biedt iets meer bagageruimte, mocht een midsize toch te krap zijn voor jullie spulletjes), als er een minivan staat in de aisle kun je die ook overwegen.

    Desnoods maak je zoals ik al eerder aangaf een tweede boeking voor de auto die je sowieso graag mee wilt nemen. Als er dan niets in de aisle staat heb je een gegarandeerde auto uit de klasse van je keus. Een minivan is over het algemeen een stuk duurder dan een midsize SUV, vaak ook duurder dan een Standard SUV.

    Als er in de aisle wat staat wat je wilt meenemen, vervalt de andere reservering automatisch zonder extra kosten.
    If it ain't Dutch it ain't much

  7. Top | #247
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Berichten
    476

    Standaard Re: Auto huren 2017-2018

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tomenvalesca Bekijk Berichten
    Ik zie net dat de websites van american vacation en andere affiliates verandert zijn. De prijzen zijn ook serieus de lucht ingegaan. Met de bestaande boeking die ik reeds heb scheelt het bijna 400€ dat het duurder is.
    Hm valt hier nog mee (fullsize SUV voor 3 wk in sept/okt geboekt voor €1005 in maart nu voor €1017. Maar ik zie wel dat de site compleet vernieuwd is, ziet er wel wat strakker uit zo allicht zijn daardoor de prijzen omhoog gegaan

    edit: oh gold kies je pas later nu dan is hij €1038 toch €30 duurder dus....

  8. Top | #248
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2018
    Berichten
    16

    Standaard Re: Auto huren 2017-2018

    Waarschijnlijk is mijn vraag al meerdere keren gesteld maar doe het via deze weg nog even.

    Ik heb een auto gehuurd bij Dollar. Is dit verstandig? Dit ivm de tol kosten met plate by pass? Ik vond die namelijk erg duur en zit er aan te denken die te annuleren en via Alamo, Enterprise, National, Avis of Budget te gaan huren. Kom ik veel goedkoper uit als ik een Sunpass heb of is het bijna net zo voordelig als ik via een van de andere car rentals ga huren?

    Als ik een nieuwe auto ga huren, wat is dan verstandig om allemaal erbij te nemen? Wij hebben aan 1 bestuurder voldoende, dus geen extra nodig. Maar zie van alles over verzekeringen en eigen risico's. Welke moet ik zeker niet vergeten? Zitten er ook bepaalde verzekeringen in je reis verzekering?

    Groetjes Saar

  9. Top | #249

    Standaard Re: Auto huren 2017-2018

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Terpies Bekijk Berichten
    Ik zou op je gemak bij National een auto uitzoeken in de garage bij de EC of EC executive aisle en ter plekke kijken wat het beste past..een midsize of Standard SUV voldoet prima (Standard biedt iets meer bagageruimte, mocht een midsize toch te krap zijn voor jullie spulletjes), als er een minivan staat in de aisle kun je die ook overwegen.

    Desnoods maak je zoals ik al eerder aangaf een tweede boeking voor de auto die je sowieso graag mee wilt nemen. Als er dan niets in de aisle staat heb je een gegarandeerde auto uit de klasse van je keus. Een minivan is over het algemeen een stuk duurder dan een midsize SUV, vaak ook duurder dan een Standard SUV.

    Als er in de aisle wat staat wat je wilt meenemen, vervalt de andere reservering automatisch zonder extra kosten.
    Goed idee! Thnx!

  10. Top | #250
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Auto huren 2017-2018

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Saar Bekijk Berichten
    Ik heb een auto gehuurd bij Dollar. Is dit verstandig? Dit ivm de tol kosten met plate by pass? Ik vond die namelijk erg duur en zit er aan te denken die te annuleren en via Alamo, Enterprise, National, Avis of Budget te gaan huren. Kom ik veel goedkoper uit als ik een Sunpass heb of is het bijna net zo voordelig als ik via een van de andere car rentals ga huren?
    Dit overzicht laat zien dat Dollar heel duur is. Dat haal je er nooit uit: https://www.sunpass.com/rentalcar

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Saar Bekijk Berichten
    Als ik een nieuwe auto ga huren, wat is dan verstandig om allemaal erbij te nemen? Wij hebben aan 1 bestuurder voldoende, dus geen extra nodig. Maar zie van alles over verzekeringen en eigen risico's. Welke moet ik zeker niet vergeten? Zitten er ook bepaalde verzekeringen in je reis verzekering?
    Je hebt minimaal CDW en EP nodig. PersPro bieden ze soms ook aan maar deze zit meestal in je reisverzekering.
    Zie ook https://www.anwb.nl/juridisch-advies...ering-huurauto
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •