Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 31

Onderwerp: Wat ik heel graag wil weten...

  1. Top | #1
    Florida Groupie moniquekruiningen's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2011
    Locatie
    Gilze, the Netherlands
    Berichten
    465

    Standaard Wat ik heel graag wil weten...

    Het heeft mij verbaasd, het gevoel dat Florida bij mij los maakt. Het gevoel dat ik krijg als ik besloten heb er weer heen te gaan, er land en als ik bijvoorbeeld het vuurwerk in Disney aanschouw. En dan heb ik het niet over het gevoel wat zich opdringt als we besluiten niet te gaan. (2x besloten, 1x niet gegaan)

    Na onze 1e vakantie, waarbij Florida spontaan gekozen werd, omdat het een mooi weerbestemming was eind februari, zei mijn vader bij terugkomst: "En? Niks zeker?" Ik antwoordde met een diepe zucht: "Ik zou er kunnen wonen"!

    Maar wat ik graag zou willen weten, mss wel begrijpen:
    Hoe houdt Florida jou in zijn greep en wat voor gevoelens krijg jij/ jullie bij Florida en de activiteiten die je terplekke of in aanloop naar de vakantie toe onderneemt?
    2012 Orlando, 2013 ourtriptoflorida2013.blogspot.nl
    2014 ourtriptoflorida2014.blogspot.com 2016 kissimmee 2017 Davenport 2018 https://xmas2018inflorida.blogspot.com
    2020
    https://florida022020.blogspot.com

  2. Top | #2
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Berichten
    784

    Standaard Re: Wat ik heel graag wil weten...

    Pfff moeilijke vraag. Diverse mensen hebben het mij de afgelopen dagen gevraagd. Waarom Florida? Wat is er zo leuk aan? Zon, zee, strand kun je toch ook dichterbij zoeken? Is ook goedkoper ....
    Ik vind het lastig om te omschrijven. Het is een bepaald gevoel. Het klimaat, mooie natuur, lekker eten, strand, shoppen. De hele combinatie. Daarnaast vind ik Amerika gewoon erg leuk. Het was vroeger altijd mijn droom om naar Amerika te gaan. Ik vind de sfeer leuk en interessant. Ik kan me zelfs na zoveel vakanties, nog steeds verbazen over bepaalde zaken.
    2007-Florida, 2009-West-Amerika, 2010-NYC, 2011-Florida, 2012-Florida, 2014-Florida, 2015-Florida, 2016-Florida 2017-Florida 2018-Florida 2019-Houston-Bradenton (Florida) 2019-New York City 2020-Washington DC- Bradenton (Florida)
    Blog 2015/ 2016 Blog 2017
    Blog 2018 Blog 2019


  3. Top | #3
    Stamgast meisje's Avatar
    Ingeschreven
    May 2005
    Berichten
    154

    Standaard Re: Wat ik heel graag wil weten...

    Het gevoel en de geur die je ruikt als de deuren van de AirPort open zoeven en je naar buiten stapt in de Florida-lucht!! Zelfs m'n dochter van 7 zei het afgelopen april .. mama die geur! Die ruik je nergens. Het gevoel dat je dan krijgt, op de een of andere manier heeft het je in z'n greep. De sfeer, het klimaat, de mensen.... wat het precies is? Geen idee, wat ik wel weet is dat wij het ook geweldig vinden om er heen te gaan. Ook krijgen wij idd vaak de vraag, alweer daar heen? Waarom jullie zijn al zo vaak geweest. Tsja waarom? Niet goed uit te leggen maar wel geweldig!!

  4. Top | #4
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Berichten
    773

    Standaard Re: Wat ik heel graag wil weten...

    Ik zie Florida wel degelijk als een mooie winterzonbestemming. Wij gaan dus ook alleen in de winter naar Florida. Ik vind het heerlijk om te gaan, maar om eerlijk te zijn heb ik het gevoel van thuiskomen alleen in Griekenland en niet zozeer in Florida.
    Wij zijn ook vele malen in het westen van de USA geweest en dat heeft net zo goed zijn charmes.
    Dus houdt Florida mij in zijn greep? Ja, als winterzonbestemming. Als ik later oud ben zou ik er ook heel graag een villa willen hebben om als een echte snowbird te overwinteren.
    Ik houd van Florida vanwege de way of life, het shoppen, het eten, de natuur maar vooral: de zon en de palmbomen. Ik word heel blij van alle palmbomen.
    Met de omgeving Orlando met de attractieparken hebben wij dan weer helemaal niets. Wij gaan alleen naar Zuid Florida met de prachtige en sfeervolle Keys, de Everglades en de mooie Gulfcoast.
    Laatst gewijzigd door Fitzroy; 17-05-17 om 08:32.

  5. Top | #5
    Florida Groupie Iris02's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Berichten
    444

    Standaard Re: Wat ik heel graag wil weten...

    Wij zijn gek op Amerika. De keuze dat wij vaker naar Florida gaan dan naar andere staten heeft ook te maken met het feit dat het goedkoper is (met 3 kinderen) om naar Florida te vliegen. Daarnaast kan je in Florida voor een uitvalsbasis kiezen vanaf waar je veel kan zien/doen. In andere staten is het vaak een rondreis wat ook geweldig is maar ook vermoeiender.
    Florida heeft gewoon iets; de rustige stranden van de Golf van Mexico kan je niet vergelijken met stranden in Spanje o.d. Je kan überhaupt een vakantie in Florida niet vergelijken met een zonvakantie in Europa. De natuur in Florida is schitterend, weer heel anders dan in andere delen van Amerika. Misschien minder overweldigend maar niet minder ongerept.
    Voor mijn gevoel is Florida kleurrijk.
    Natuurlijk zijn de attractieparken leuk maar Florida heeft zo veel meer te bieden dan Disney en Universal.
    Iris
    Florida 1996, 2010, 2012, 2015

  6. Top | #6
    Florida Fanaat Syllvia's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Berichten
    974

    Standaard Re: Wat ik heel graag wil weten...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door meisje Bekijk Berichten
    Het gevoel en de geur die je ruikt als de deuren van de AirPort open zoeven en je naar buiten stapt in de Florida-lucht!! Zelfs m'n dochter van 7 zei het afgelopen april .. mama die geur! Die ruik je nergens. Het gevoel dat je dan krijgt, op de een of andere manier heeft het je in z'n greep. De sfeer, het klimaat, de mensen.... wat het precies is? Geen idee, wat ik wel weet is dat wij het ook geweldig vinden om er heen te gaan. Ook krijgen wij idd vaak de vraag, alweer daar heen? Waarom jullie zijn al zo vaak geweest. Tsja waarom? Niet goed uit te leggen maar wel geweldig!!
    Dit is nu precies de omschrijving die ik had kunnen maken! Je kunt het eigenlijk niet uitleggen....
    Wij zijn van plan om volgend jaar weer te gaan, de 9e keer, en ik heb er nu al binnenpret om
    Florida: 2004, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2012, 2016, 2018, 2019.
    2011 Las Vegas en Hawaii - 2014 Zuidwesten US - 2019 Zuidwesten US + Florida

  7. Top | #7
    Florida Groupie Lannie's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2007
    Berichten
    402

    Standaard Re: Wat ik heel graag wil weten...

    Het gevoel van vrijheid.... je kunt 's avonds om 23:00 uur nog een baantje zwemmen in het zwembad bij de meeste hotels. Je kunt winkelen wanneer je wil. Wandelen in de parken, waar je niet in optocht loopt, door de vele bezoekers. Buiten Orlando sta je nooit in de file. In de zomer in Spanje sta je wel in de file. Het rondreizen, dat in Europa in de zomermaanden bijna onmogelijk is, omdat je een kamer al snel voor een week moet boeken. Teveel om op te noemen!! ;-)

  8. Top | #8
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2011
    Locatie
    Heiloo
    Berichten
    1.503

    Standaard Re: Wat ik heel graag wil weten...

    Ben er per ongeluk een keer beland. Ging altijd met vrienden naar de Canarische Eilanden in de winter, maar wilde eens iets anders. Zij niet, dus toen gaan kijken op de site van TUI en zag Florida voorbij komen, en de prijs viel me ook erg mee.
    Dus gegaan, en verkocht...
    Idd de geur, de lucht, de wolken, maar ook de zee, de winkels, de service, de vriendelijke mensen. Ik hou ervan!
    Dat gevoel als je weer geboekt hebt, en je je zo ontzettend kan verheugen, en het aftellen. Ben er eigenlijk best vaak mee bezig in mijn hoofd.
    Vorig jaar naar NY geweest, ook van genoten, maar compleet anders.
    Verder nog nooit naar andere plaatsen in de US geweest, zoals hierboven al door iemand genoemd, Florida is nog redelijk betaalbaar. Zou ook eens in het westen
    van de US gaan kijken, maar wow... Ben al heel blij als ik eenmaal per jaar een weekje naar Florida kan.
    Nog 2.5 week
    Reisverslag: Orlando 2012 + 2013 + 2014 + 2015 http://cindyhelmich.blogspot.nl/
    Reisverslag: Florida 2016 + NY 2016 + Florida 2017 + Florida 2018 + Florida 2019 + Florida 2020 + NY 2022 http://cindyinflorida.blogspot.nl/

  9. Top | #9
    Florida Groupie moniquekruiningen's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2011
    Locatie
    Gilze, the Netherlands
    Berichten
    465

    Standaard Re: Wat ik heel graag wil weten...

    Jammer dat ik hier niks kan liken!
    ik kan het niet verwoorden, het gevoel, het gaat denk ik vooral om het feit dat het so easy is. Go with the flow.. recentelijk ruik ik hier in de buurt zo en dan een geur, die me enorm aan Florida doet denken.. het gevoel dat dat met zich mee brengt... het is niet persé het weer, want over een dag of 10 loop ik te puffen dat t echt veel te warm is.. wie weet, als mijn dochter idd de richting theme parks gaat volgen op de NHTV, wie weet komen we er dan nog wel vaker...
    2012 Orlando, 2013 ourtriptoflorida2013.blogspot.nl
    2014 ourtriptoflorida2014.blogspot.com 2016 kissimmee 2017 Davenport 2018 https://xmas2018inflorida.blogspot.com
    2020
    https://florida022020.blogspot.com

  10. Top | #10

    Standaard Re: Wat ik heel graag wil weten...

    Toen ik 4 jaar oud was, zei ik al dat ik later in Amerika ging wonen. Op mn 23e voor de eerste keer naar Florida geweest, Ik voelde me zo speciaal dat ik dit mocht beleven. Overweldigend, verbazend en de vrijheid die ik voelde.... Later ook in het westen geweest, de afwisseling van steden en natuur, alles is over de top en ik hou er van! Eind deze week ga ik voor de 9e keer naar de states en ja ik ben verslaafd aan dit land! Ik moet er hard voor sparen om telkens terug te gaan, maar ik heb het er graag voor over, het is een deel van mijn leven en wie ik ben.

    Wat ik graag zou willen weten: kennen jullie mensen of horen jullie wel eens, dat iemand in de USA is geweest en er nooit meer terug wil op vakantie? Ik ken wel mensen die op voorhand er niet heen willen, omdat het hun niet trekt. Ik ga deze week voor het eerst met mijn huidige partner en ze is nogal sceptisch over onze reis. Ze is het type van doe maar normaal, dan doe je gek genoeg en ze raakt niet gauw ergens van onder de indruk. Ik vrees en ben er niet zeker van of we mijn liefde voor de USA in de toekomst samen gaan delen? We hebben ons reisblog op het forum aangemeld, dus jullie kunnen het mee beleven.... hihihi
    Laatst gewijzigd door ingrid67; 18-05-17 om 01:27.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •