Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 26

Onderwerp: 5 personen, minivan of (full-size) SUV?

  1. Top | #1
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Berichten
    476

    Standaard 5 personen, minivan of (full-size) SUV?

    Goed, het is alweer bijna 5 jaar geleden dat ik met 2 vrienden naar Florida ben geweest maar de plannen voor volgend jaar zijn er al weer hoor Dit keer heb ik 4 vrienden zo gek gekregen om mee te gaan. Hoewel het nog wat vroeg is voor vliegtickets (we hebben het over sept/okt 2018) was ik toch eens rond aan het kijken voor autohuur. Het idee is om dat (en de vliegtickets) in de gaten te gaan houden en zodra er een mooie prijs is 1 van de 2 vast te leggen en dan voor die datum bijvoorbeeld de vliegtickets gaan zoeken.

    Maargoed dan moet je dus wel weten wat voor auto je wil En vandaar deze vraag hier. We zijn dus met 5 personen en natuurlijk ook 5 koffers. In eerste instantie dacht ik aan een Mini Van ("Dodge G Caravan") die je via Alamo.nl kan huren voor €1381 (3 weken, incl gold). Een full-size SUV à €1733 vind ik wat te duur. Echter kijk ik op uscarhire.com dan zie ik "7 seater fullsize SUV" staan voor "slechts" €1191 (ook incl gold) ja dat klinkt dan wel weer leuk....

    Maar:
    Zijn er mensen die ervaring hebben met danwel een minivan of een fullsize SUV? We zijn met 5 dus 1 of 2 stoelen "plat" gooien indien we met alle koffers reizen is natuurlijk geen probleem mits dat kan. Maar hoe "prettig" zit je op die 3e rij stoelen? Het lijkt mij dat een SUV ruimer moet zijn maarja ik ben totaal geen auto kenner dus pin me daar niet op vast.

    Wie o wie heeft er tips? Gaat dus om 3 weken eind sept / begin okt, exacte data staat nog niet vast totdat we tickets gaan boeken.

    En even voor de volledigheid:
    Via die uscarhire.com kan je ook die minivan boeken voor €960 maar dat scheelt maar €200 met een SUV

  2. Top | #2
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2008
    Berichten
    95

    Standaard Re: 5 personen, minivan of (full-size) SUV?

    Je kan ook 2 midsize autos nemen.
    Als je ze via deze link boekt ben je veel goedkoper uit:
    http://www.alamo.de/hotdeals/732/de/..._code=AL987778

  3. Top | #3
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Berichten
    476

    Standaard Re: 5 personen, minivan of (full-size) SUV?

    Bedankt voor de tip maar ik denk niet dat we dat gaan doen, is toch minder leuk om overal met 2 auto's heen te rijden. En echt veel goedkoper geloof ik ook niet? Via die link is de goedkoopste midsize €528 (= €1054 voor 2). De minivan staat daar voor €813 en de Fullsize SUV voor €846. Ik zoek nog even naar het addertje onder het gras lijkt me erg goedkoop zo

  4. Top | #4
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2008
    Berichten
    95

    Standaard Re: 5 personen, minivan of (full-size) SUV?

    Er is geen addertje. Is gewoon Alamo zelf. Je kan ook gewoon vooraf inchecken zodat je meteen naar de garage kan lopen bij aankomst.
    Als je naar de balie gaat vragen ze misschien wel om een journalistenkaart.
    Een Full size SUV is trouwens meer dan groot genoeg voor 5 personen. Dan heb je zoiets:
    http://www.chevrolet.com/suvs/tahoe-full-size-suv#
    Laatst gewijzigd door masterkabal; 01-10-17 om 20:28.

  5. Top | #5
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    263

    Standaard Re: 5 personen, minivan of (full-size) SUV?

    Gebruik dan deze link en kies voor MASTER http://www.alamo-affiliate.de/airber...o_topbonus.htm

    Vragen ze zeker niet om een kaart die je vast niet in je bezit hebt, en dezelfde prijzen...

  6. Top | #6
    Florida Groupie Fleurida's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Berichten
    569

    Standaard Re: 5 personen, minivan of (full-size) SUV?

    Hallo, we hebben via Alamo Brits gehuurd en zijn voor 2 weken ongeveer € 500,00 kwijt voor een standaard SUV. Als ik jouw link gebruik ben ik voor hetzelfde ongeveer 700,00 kwijt. Ook als ik Master kies.

  7. Top | #7
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    263

    Standaard Re: 5 personen, minivan of (full-size) SUV?

    Autohuur is nooit op één plek het goedkoopst.
    Voor aanstaande november is alamo brits idd goedkoper dan alamo.de, maar voor bv de week Las Vegas waar ik gisteren van terug ben gekomen was een full size suv via alamo.de ruim €200,- voordeliger dan brits. Maar een standard suv weer €150,- duurder dan brits.
    Dus heb ik bijzonder prettig 3000km afgelegd in een fijne GMC Yukon welke overigens erg geschikt zou zijn voor 5 volwassenen met bagage.
    Altijd goed zoeken en vergelijken dus, ook de voorwaarden.

    Maar dat hoef ik jou niet te vertellen Fleurida, ik lees altijd met veel plezier jullie reisverslagen.

  8. Top | #8
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Berichten
    476

    Standaard Re: 5 personen, minivan of (full-size) SUV?

    Bedankt voor de tips jongens, het is me wel duidelijk er is geen 1 goedkoopste. Ik hou gewoon de komende tijd de prijzen in de gaten en met een beetje mazzel komen er of goedkope vliegtickets of goedkope autohuur langs Ik zie ook wel dat het aardig wat geld scheelt of je 1 bestuurder doet of meerdere dat moeten we even overleggen, persoonlijk lijkt meerdere me wel handig.

    Zo'n fullsize SUV ziet er toch wel mooi uit hoor maar heb je daar nou ook echt (veel) meer ruimte in dan een minivan? Is uiteindelijk allemaal afhankelijk van de prijs waarvoor ik kan reserveren natuurlijk.

  9. Top | #9
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2017
    Berichten
    97

    Standaard Re: 5 personen, minivan of (full-size) SUV?

    Bizar die prijzen,

    Wellicht een beetje off-topic maar bij Alamo Brtits heb ik al geruime tijd geleden geboekt. Ik betaal daar voor 20 april Miami - 11 mei Miami 756.60 USD voor een Midsize SUV.
    Bij de eerste link hierboven is dit 672,69 USD.
    Bij de tweede link 799,44 USD.

    De "hotdeals" variant lijkt dus stukken goedkoper.
    Ik zie alleen niet of ik bij het Duitse "Master" pakket ook de 2e bestuurder gratis heb welke ik zeker heb bij de Britse versie. ik neem aan dat dit de optie "Zusatzfahrer ab 25J. *Kostenlos in Kalifornie" dit is. Deze kost nog eens 200 dollar.

    Het is mij ook onduidelijk wat "Florida Surcharge 2.00 Pro Tag Pro Tag" is.

  10. Top | #10
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    263

    Standaard Re: 5 personen, minivan of (full-size) SUV?

    Voor meerdere bestuurders moet je voor het GOLD pakket kiezen, MASTER heeft maar één bestuurder. STANDARD zeker niet kiezen waar daar ontbreekt de aanvullende dekking tot 1 miljoen $.
    Vanaf MASTER heb je wel fuel service (terugbrengen met een lege tank, afhankelijk van de meerprijs en tankinhoud interessant of gewoon makkelijk)
    Florida Surcharge is een administratieve toeslag cq. belasting, is op elk autohuurcontract in Florida van toepassing.

    Overigens gaan ook bij alamo.de de prijzen regelmatig omhoog en weer omlaag.
    Laatst gewijzigd door KevinB; 03-10-17 om 15:14. Reden: .



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •