Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: 1e keer Florida: november 2017

  1. Top | #1

    Standaard 1e keer Florida: november 2017

    hoi,

    al een paar x wat vragen gesteld, maar we zijn er nu uit: onze eerste x Florida komt er, zonder jullie tegenbericht, zo uit te zien. Tips/tricks horen we graag!

    Ons schema:
    dinsdag 14/11 plm 1800 arriveren op Miami - door naar een luchthavenhotel (vliegen met Air France)
    woensdag: Miami - Cocoa Beach (daar 5 nachten in een leuk huis/appartement op loopafstand van strand
    van woensdag tot maandagmorgen in Cocoa Beach. Van daaruit bezoeken:
    0 Disney Magic
    0 Cape Canaveral
    0 St Augustine
    0 natuurgebied en nog een x Disney Magic (de avondshow; zijn niet van die giga-8baan mensen maar genieten van de complete sfeer die het park heeft)

    maandag 20 november van Cocoa Beach naar Clearwater. Daar 4 nachten (incl Thanksgiving) n een leuk huis/appartement op loopafstand van strand
    Daar diverse dingen doen: boottocht, Tampa, Ringling, Strand, ...

    Vrijdag 24 november naar Naples. Daar 4 nachten verblijven en van daaruit diverse dingen bezoeken (Dali, evt Everglades etc)

    dinsdag 28 november Naples - Key Largo (Of Islamorada???)
    is een stop in de Everglades daar haalbaar of is dat te kort dag? wat is de leukste plek om de Everglades 'in te gaan'. Is de 'Loop-route' mogelijk?

    woensdag 29 november naar Key West, 1 overnachting

    donderdag 30 nov Key West- Miami. 4 nachten. Daar dicht bij het strand accommodatie zoeken en beetje ontspannen. En een Outlet/mall uiteraard....
    maandag 4 december terug naar NL zodat we 5 december onze schoen nog kunnen zetten...


    We denken hiermee een goede combi van ontdekken, rustmomenten, strand en must-sees te hebben. Zijn jullie 't er mee eens of is het gekkenwerk?
    Tips voor leuke accommodaties zijn welkom. Uiteraard spit ik het hele forum al door (al veel gelezen en genoten van jullie verhalen, en als ik alle restaurants moet bezoeken die jullie noemen, dan kan ik beter 3 maanden bijboeken..... ;-). Maar, insidertips hoor ik heel graag. Ook omdat we door onze drukke banen niet heel veel tijd hebben voor intensief speurwerk (wat ik overigens wel heel erg leuk vind...)
    Nog wel even een vraag; als je om 6 uur 's avonds (local time) in Miami aankomt is het dan nog wijs om je huurauto op te halen? Of kun je die beter vanaf de dag er na huren?
    Toch nog een andere vraag: Black Friday: what is the place to be in/op onze route?? koopjesjagen is leuk, maar de 'gekkenboel' zien lijkt me ook geweldig.

    Dank allemaal voor het meedenken!!

    groetjes

  2. Top | #2
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    1.218

    Standaard Re: 1e keer Florida: november 2017

    Dacht eerst dat jullie het cruiseschip van Disney gingen bezoeken, de Disney Magic . Maar aangezien er later de avondshow staat zal het wel om Magic Kingdom gaan. Gelukkig zijn jullie geen giga-8baan mensen want dan kom je bij Disney van een koude kermis thuis. Weinig achtbanen daar maar wel heel veel sfeer en andere mooie attracties. Is het misschien een idee om 1 dag Magic Kingdom te doen? Jullie moeten best een stuk rijden en om dan alleen voor een avond nog te komen lijkt me zonde van zowel het rijden (tijd) als het geld. Als je een hele dag in MK goed plant met ook geniet/eet/rustige momenten is dat goed te doen.

  3. Top | #3

    Standaard Re: 1e keer Florida: november 2017

    hoi,
    we gaan sowieso 1 dag Magic Kingdom doen maar ik vind die avondshows zo mooi en die zou ik best wel 2x willen zien.... vandaar...
    adviseren jullie ergens anders te gaan zitten dan in Cocoa Beach?

  4. Top | #4
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    1.218

    Standaard Re: 1e keer Florida: november 2017

    Duidelijk. Voor een Disney bezoek vind ik Cocoa Beach wat ver weg maar onmogelijk is het niet. Ook St Augustine ligt niet echt om de hoek. Je zou eventueel een rondje kunnen doen ipv vanuit een locatie alles bezoeken maar dat is wel een heel andere opzet dan jullie oorspronkelijk hadden. Voor alleen een avondshow zou ik zelf niet ruim een uur gaan rijden (al is het natuurlijk wel een mooie show). Een andere mogelijkheid is om een nachtje bij Disney in de buurt te doen en van daar uit naar Clearwater. Wat is de reden dat jullie voor Cocoa Beach hebben gekozen? Volgens de planning is er niet echt veel tijd om naar het strand te gaan, jullie gaan die dagen vooral veel op stap. Dan is een rondje misschien toch wat rustiger en daar kan je ook een dagje strand in plannen.

  5. Top | #5
    Florida Groupie Lannie's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2007
    Berichten
    402

    Standaard Re: 1e keer Florida: november 2017

    Ik zou denk ik ook vanuit Orlando een bezoek brengen aan Cocoa Beach, Daytona, St. Augustine en dan doorrijden naar Clearwater Beach. De hotels in Orlando zijn een stuk goedkoper en als je bijvoorbeeld minder weer hebt, kun je er meer doen.
    De Everglades kun je bezoeken op doorreis vanuit Napels naar de Keys, daar heb je voldoende tijd voor.

    Voor de rest wil ik je adviseren veel reisverslagen te lezen en hieruit de dingen te halen die jullie leuk vinden.

  6. Top | #6
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: 1e keer Florida: november 2017

    Hoewel ieder zijn eigen reisplan mag organiseren ben ik het wel met Lannie eens. In Orlando zijn veel meer accommodaties dan op Cocao Beach, en dus ook beter prijzen. En doordat het centraal ligt zijn de plaatsen die jullie willen bezoeken makkelijk te berijden. Disney ligt als het ware om de hoek.

    Voor Clearwater (is wel St.Pete's Beach) heb ik nog wel een tip; Crystal Palms Beach Resort op Treasure Island, ruime appartementen, van alles voorzien, en op loopafstand van het strand. Wij hebben daar een paar jaar geleden gezeten, echt een aanrader. Te boeken via diverse bookingsites, wij hadden Expedia.
    Veel plezier alvast met de voorpret.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  7. Top | #7
    Florida Fanaat elstars's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Locatie
    Elst, in de Betuwe
    Berichten
    1.026

    Standaard Re: 1e keer Florida: november 2017

    Het Dalimuseum ligt in St. Petersburg. Het is logischer dit te bezoeken als je verblijft in Clearwater dan als je in Naples zit, zoals het nu in de planning staat. In Clearwater kun je de dolfijnenboottocht doen met Little Toot.

    Ringlingmuseum kan ook vanuit Naples ipv Clearwater of, beter nog, op de dag dat je van Clearwater naar Naples reist, kom je er bijna langs. Het kunstmuseum van dit complex en de tuinen hebben op maandag altijd vrij entree. Als je ook het circusmuseum ook wilt zien, je wel entree betalen. Leuk in Fort Myers is het Edison and Ford museum.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •