Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 9 van de 13 EersteEerste ... 7891011 ... LaatsteLaatste
Resultaten 81 tot 90 van de 124

Onderwerp: Orkaan Irma

  1. Top | #81
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Hoorn NH
    Berichten
    292

    Standaard Re: Orkaan Irma

    Vreselijk wat er allemaal in Florida gebeurt, ook wij hebben vrienden wonen in Ft. Myers en Naples en maak je je zorgen over je vrienden maar ook over zoveel mensen die een goed heenkomen moeten zoeken. Nog afgezien van alle schade. En dat is emotie. Maar vakantie is ook emotie. Hard gespaard en dan wil je ook graag datgene doen waar je het hele jaar naar uit gekeken hebt. En laten we niet vergeten dat de economie van Florida ook voor een (groot) deel draait op toerisme en dat deze economie zo snel mogelijk weer moet gaan draaien, want anders is de schade wellicht nog veel groter. Daar hoef je geen professor in de economie voor te zijn. Doorgaan met vakantie vieren draagt dus ook indirect bij aan herstel en elkaar afzeiken dat je toch probeert er iets van te maken getuigt van betrokkenheid/emotie maar in zeker zin ook van kortzichtigheid. Want het leven gaat wel door. Wij vliegen de 26e naar Florida en dan gaan we toch proberen er wat van te maken als het appartement nog heel is. Met respect voor wat er gebeurd is.

  2. Top | #82
    Florida Fanaat elstars's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Locatie
    Elst, in de Betuwe
    Berichten
    1.026

    Standaard Re: Orkaan Irma

    Wij zijn ook ok, het was een vreselijke en angstige nacht. We hebben vanaf 3 uur 's nachts zonder stroom gezeten, deze werd zojuist hersteld, een uur voordat het donker zou worden. Opgelucht!!!

  3. Top | #83
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jul 2008
    Berichten
    158

    Standaard Re: Orkaan Irma

    Gelukkig!! Hoe is het op straat, is er veel schade bij jullie?
    Laatst gewijzigd door Michael66; 14-09-17 om 19:35. Reden: q

  4. Top | #84
    Florida Fanaat moonlight91's Avatar
    Ingeschreven
    May 2009
    Berichten
    1.072

    Standaard Re: Orkaan Irma

    Elstars, Fijn dat jullie allemaal ok zijn
    mooi dat de stroom zo snel hersteld is

    @famkuh88 ,DC is helaas ook vandaag(dinsdag) gesloten, hopelijk is er een andere datum beschikbaar voor jullie vertrek
    Laatst gewijzigd door moonlight91; 12-09-17 om 08:35.
    2010 florida disney..2011 rondje florida..2011 great smoky mountains..2012 memphis/orlando
    2012 key west/everglades/Orlando.2013 Georgia/Florida,2013 halloween Orlando.febr 2015 Orlando
    December 2015 -XMAS in Orlando/oktober 2016-2017Orlando/mrt2018Xmas2018

  5. Top | #85
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Berichten
    784

    Standaard Re: Orkaan Irma

    Gelukkig gaat het goed met jullie. Ik kan me geeneens een voorstelling maken hoe het geweest moest zijn. Ik vind een herfststorm in Nederland al doodeng.
    Sterkte nog.
    2007-Florida, 2009-West-Amerika, 2010-NYC, 2011-Florida, 2012-Florida, 2014-Florida, 2015-Florida, 2016-Florida 2017-Florida 2018-Florida 2019-Houston-Bradenton (Florida) 2019-New York City 2020-Washington DC- Bradenton (Florida)
    Blog 2015/ 2016 Blog 2017
    Blog 2018 Blog 2019


  6. Top | #86
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Berichten
    56

    Standaard Re: Orkaan Irma

    De parken lijken weer ol te gaan starten vandaag, daar lijkt het dus mee te vallen.
    Walt Disney World Resort -Magic Kingdom: 9 a.m. until 7 p.m. Tuesday -Epcot: 9 a.m. until 9 p.m. Tuesday -Disney's Hollywood Studios: 9 a.m. until 9 p.m. Tuesday -Disney's Animal Kingdom Theme Park: 9 a.m. until 9 p.m. Tuesday Disney Springs will also be open from 10 a.m. until midnight Tuesday. Blizzard Beach and Typhoon Lagoon will remain closed until further notice, officials said.
    Universal Orlando Resort -Universal Studios Florida, Universal's Islands of Adventure and Universal's Volcano Bay will open at 9 a.m. Tuesday. Halloween Horror Nights is scheduled to begin Friday night.
    SeaWorld Orlando -SeaWorld will reopen Wednesday. -Aquatica will reopen Wednesday -Discovery Cove will remain closed until further notice.
    Orlando Eye -The Orlando Eye will remain closed until it is safe to resume operations.
    Legoland Florida Resort -Legoland Florida Theme Park, Legoland Water Park, Legoland Hotel and Legoland Beach Retreat will remain closed until power is restored and officials deem it safe to let guests back in.
    Fun Spot -The parks in Orlando and Kissimmee are scheduled to open Tuesday after an inspection.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 14-09-17 om 19:35. Reden: q

  7. Top | #87
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Orkaan Irma

    Vanmorgen heb ik de eerste foto's gekregen vanuit Florida van mijn huis en dat van mijn familie, en een update over de situatie.

    Mijn huis lijkt geheel ongeschonden eruit gekomen te zijn. Mijn TV-antenne is omgewaaid, maar dat ding hadden we al afgeschreven. Het bos achter mijn huis is een onwaarschijnlijke puinhoop. Dat wordt eerstvolgende keer grootschalig opruimen met de kettingzaag. Mijn guaveboom is gesneuveld en dat is het dan wel.

    Mijn zwager die er permanent woont heeft wat lichte dakschade (een aantal shingles eraf) en omgewaaide bomen. Zijn buurman heeft niet een shingle meer op zijn dak dus het kan ook erger.

    Mijn schoonzus die net als ons hun tweede huisje daar hebben, heeft ook lichte dakschade en van de screen overkapping van het zwembad is de constructie deels ingestort. Hun mangoboom, goed voor 200 mango's per jaar, is omgewaaid, net als nog een aantal bomen.

    Uiteindelijk is het allerzwaarst van de orkaan over Sebring getrokken (het zwaarst van de orkaan op dat moment bedoel ik). Het oog is net ten westen gebleven, zodat we de volle laag van het noordoostelijk deel van de storm, het meest gevaarlijke stuk, over ons heen gehad hebben. Er zijn windsnelheden van 110 of 120 mijl per uur gemeten.

    Frans en Ineke verkeren op dit moment nog steeds in grote onzekerheid over hun huis, het mobile home in Sebring. Communcatie is uiterst moeizaam maar in onze wijk is de stroom weer aangesloten.
    Laatst gewijzigd door koenkamphuys; 12-09-17 om 14:13.

  8. Top | #88
    Florida Fanaat moonlight91's Avatar
    Ingeschreven
    May 2009
    Berichten
    1.072

    Standaard Re: Orkaan Irma

    Fijn dat jullie er redelijk goed van af gekomen zijn allemaal
    spannend voor frans en zijn vrouw, fingers crossed
    2010 florida disney..2011 rondje florida..2011 great smoky mountains..2012 memphis/orlando
    2012 key west/everglades/Orlando.2013 Georgia/Florida,2013 halloween Orlando.febr 2015 Orlando
    December 2015 -XMAS in Orlando/oktober 2016-2017Orlando/mrt2018Xmas2018

  9. Top | #89
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2016
    Berichten
    97

    Standaard Re: Orkaan Irma

    De afgelopen dagen met pijn in het hart de beelden gezien; gisteren een beeld vanuit Jacksonville waar we letterlijk een maand geleden ook nog stonden. Het is fijn om te lezen dat alle mensen die nu in Florida verblijven het er goed van af hebben gebracht. Feit is dat de gehele regio (inclusief de Caribbean) een flinke duw heeft gehad. Ik denk aan alle vakantievierders en maar leef intens meer met de inwoners! take care!
    Reisverslag NYC - Chicago 2012: http://www.hoesjesintheUSA.weebly.com
    Weblog Las Vegas, New Orleans, Memphis: http://www.haccpintheUSA.weebly.com
    Liveblog: Florida 2015: http://www.travelpod.com/members/hoesen
    Blog: Florida 2017: https://chillen-cruisen-florida2017.blogspot.nl/

  10. Top | #90
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Lelystad en Sebring
    Berichten
    871

    Standaard Re: Orkaan Irma

    Wat ben ik opgelucht.
    Koen heeft zijn neef gevraagd bij ons huis langs te gaan.
    Wij waren, en dat geef ik grif toe, knap zenuwachtig.
    MAAR ..... we hebben helemaal geen schade.
    WAT ZIJN WE BLIJ.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •