Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 8 van de 13 EersteEerste ... 678910 ... LaatsteLaatste
Resultaten 71 tot 80 van de 124

Onderwerp: Orkaan Irma

  1. Top | #71
    Florida Fanaat moonlight91's Avatar
    Ingeschreven
    May 2009
    Berichten
    1.072

    Standaard Re: Orkaan Irma

    Wij volgen het nieuws ook op de voet
    voor iedereen die nu in Florida is Stay Safe

    mijn hart breekt momenteel bij de gedachte dat mensen op het punt staan
    hun hele 'leven' te verliezen, huisdieren, vee en paarden die achtergelaten zijn
    de prachtige stateparken met hun wildlife die nu moeten zien te overleven
    pff mijn maag draait als ik de beelden van de keys zie
    en vraag me dan af of de hertjes op de big pine key zich kunnen redden
    2010 florida disney..2011 rondje florida..2011 great smoky mountains..2012 memphis/orlando
    2012 key west/everglades/Orlando.2013 Georgia/Florida,2013 halloween Orlando.febr 2015 Orlando
    December 2015 -XMAS in Orlando/oktober 2016-2017Orlando/mrt2018Xmas2018

  2. Top | #72

    Standaard Re: Orkaan Irma

    Ik vind het niet helemaal netjes dat krist nu een beetje wordt afgesnauwd... natuurlijk is het het belangrijkste dat iedereen veilig is, en hopelijk wordt er zoveel mogelijk leed bespaard gebleven, ook voor dieren en eigendommen. Dat zal iedereen incl. krist met elkaar eens zijn.
    Maar als je hier zit, en ik zit ook hier in Orlando, denk je ook heus wel even aan je vakantie waar je heel erg lang hard voor hebt gewerkt en gespaard en die nu echt wel verpest wordt en waarvoor je reisverzekering niet uit gaat keren. Ja dat is veel minder erg dan het eventuele leed wat misschien gaat gebeuren hier, het staat in geen enkele verhouding maar als het om jouw eigen zuurverdiende vakantie gaat is het wel degelijk erg klote..

  3. Top | #73
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2016
    Berichten
    334

    Standaard Re: Orkaan Irma

    Ik ben het ook wel met Famkuh eens hoor. Het is toch zó ontzettend zuur als je vakantie zo verpest wordt. Je kunt er niets aan doen, tegen dat natuurgeweld en bij de reisverzekering hoef je ook niet te wezen ben ik bang voor ja.
    Je hebt het niet over een goedkope kampeervakantie. Voor de meesten (voor ons althans wel) is het toch een dure reis waar vele duizenden euro's mee gemoeid zijn en waar je lang voor gespaard hebt. Wij kunnen ons een dergelijke reis althans niet elk jaar veroorloven, dus ja, ik zou ook toch ook wel balen. Ik snap krist ook wel, dat die -ondanks alle ellende- nog die dag 'meepakt'.

    Maar natúúrlijk is het vreselijk voor de bewoners daar. Afschuwelijk gewoon, ik hoop dat iedereen daar safe is en dat de schade nog enigszins beperkt wordt en er genoeg hulp is en komt. Mijn gedachten zijn toch wel veel daar hoor. Kijk ook regelmatig filmpjes en foto's van de situatie nu. Werkelijk hartverscheurend.
    En zó onwerkelijk dat we er ruim een maand geleden nog waren. Ik heb nét het fotoalbum klaar, maar of het er ooit weer zo uit gaat zien zoals wij het hebben mogen beleven is nog maar de vraag...

    Voor iedereen die er nu is of nog gaat, veel sterkte, blijf veilig en maak er het beste van!

  4. Top | #74
    Newbie
    Ingeschreven
    Aug 2008
    Berichten
    13

    Standaard Re: Orkaan Irma

    Hoi!

    onze vlucht met United staat voor 13/9 gepland. We volgen CNN op de voet en het voorspelt niet veel goed voor de mensen daar!
    Wij landen in Miami en dan na twee dagen is Bonita Springs gepland in het huis van familie. Maar ik denk dat niet mogelijk zal zijn.

    United doet aan omboeking mogelijkheid tot 15/11. Lastig om nu gaan te bepalen welke periode wij nu zullen gaan. Als de schade zo enorm zal zijn dan is met enkele weken niet alles weer hersteld. Er zit denk niet anders op dan te wachten en te hopen dat schade voor iedereen meevalt.. (tips voor herboeken zijn welkom)

    Jeroen

  5. Top | #75
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Locatie
    Achterhoek
    Berichten
    187

    Standaard Re: Orkaan Irma

    En we zijn er na Irma nog niet van af. Orkaan Jose, die gisteren ten noorden van Sint Maarten trok, is van plan een rondje te maken op de Atlantische oceaan en de voorspelde koers is dan richting..... Florida. Het is allemaal nog prematuur, eind van deze week weten we meer, maar de spanning houdt nog wel een tijdje aan.

  6. Top | #76
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jul 2008
    Berichten
    158

    Standaard Re: Orkaan Irma

    @Dhv9;
    Wij vertrekken over 1 1/2 week naar Fort Myers en verblijven in Naples en Venice....maar of dat nog doorgaat?
    Wat vreselijk voor alle inwoners en toeristen die daar nu zitten.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 14-09-17 om 18:36. Reden: q-

  7. Top | #77
    Regelmatige Bezoeker diznie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    29

    Standaard Re: Orkaan Irma

    Wij gaan ook over 10 dagen naar Naples. Ik zit aan de buis (CNN) gekluisterd. Luxe-verdriet, ik weet het. Eerst Air Berlin, nu Irma.....
    Laatst gewijzigd door Michael66; 14-09-17 om 18:35. Reden: q-

  8. Top | #78
    Vaste Bezoeker BarryDH's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    69

    Standaard Re: Orkaan Irma

    En de eerste plunderaars zijn al opgepakt in Fort Lauderdale , als ik zo vrij mag zijn. Het klinkt misschien hard maar zulke mensen mag je van mij gewoon ter plekke executeren, als je drinken voedsel medicatie of eerste levens behoefte haalt kan ik nog begrijpen. De lokale foot locker bestormen om de nieuwste sneakers te jatten is sneu.

  9. Top | #79
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Berichten
    784

    Standaard Re: Orkaan Irma

    Ik vind het zo erg wat er nu gaande is in Florida. Natuurlijk vind ik het ook erg voor de mensen op Sint Maarten en de andere eilanden. Maar Florida ligt mij zo aan het hart. Als ik denk aan alle mooie natuur en de prachtige dieren, dan word ik er misselijk van. Ik zag op Fox news een bericht over gestrande Manatee 's in de buurt van Sarasota. Mensen probeerden ze te redden, maar ze waren te zwaar. Onduidelijk is nu of het de lokale autoriteiten is gelukt om ze te redden. Ik moet er maar niet meer aan denken.
    Hopelijk kunnen veel dieren een veilige plek opzoeken.
    Daarnaast zijn er ook veel daklozen, die nog op straat rondlopen. Dat zag ik op live beelden van Foxnews.

    Voor mensen die nu in Florida op vakantie zijn, hoop ik dat alles goed zal gaan.
    2007-Florida, 2009-West-Amerika, 2010-NYC, 2011-Florida, 2012-Florida, 2014-Florida, 2015-Florida, 2016-Florida 2017-Florida 2018-Florida 2019-Houston-Bradenton (Florida) 2019-New York City 2020-Washington DC- Bradenton (Florida)
    Blog 2015/ 2016 Blog 2017
    Blog 2018 Blog 2019


  10. Top | #80
    Florida Fanaat elstars's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Locatie
    Elst, in de Betuwe
    Berichten
    1.026

    Standaard Re: Orkaan Irma

    Het is erg spannend allemaal. De hele dag op tv zien we akelige beelden. Wij hadden een villa in het gebied van Sarasota/Tampa Bay, maar zijn zaterdag verkast naar Kissimmee. Het begint hier nu flink te waaien en regenen doet het de hele dag al. Binnen enkele uren zal de storm hier op z'n hevigst zijn. De hurricane lijkt nu overigens niet meer van categorie 4 te zijn, maar is gedowngraded naar categorie 2, ook nog hard natuurlijk. Overstromingen lijken het grootste gevaar te zijn. Het is gewoon crisisgebied nu.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •