Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 13 12311 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 124

Onderwerp: Orkaan Irma

  1. Top | #1

    Standaard Orkaan Irma

    Wij vliegen komende vrijdag (8 sept) via TuiFly rechtstreeks naar Orlando voor een 16-daagje rondreis ... Kan nog weleens spannend worden met Irma onderweg ...
    Iemand tips?

  2. Top | #2
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Orkaan Irma

    Goed vasthouden?? Maar ik zou het nieuws in de gaten houden en de Website en Facebookpagina van TUI.
    Ook je gegevens goed invullen in je TUI account zodat ze je kunnen emailen etc.

    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  3. Top | #3

    Standaard Re: Orkaan Irma

    Kras (reisorganisatie) gebeld ... Zij houden ons op de hoogte indien annuleren enzo. Vooralsnog gaat ie gewoon door omdat het natuurlijk nog te vroeg is om de baan van Irma te bepalen ... We houden ons goed vast! hahaha

  4. Top | #4
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2017
    Berichten
    29

    Standaard Re: Orkaan Irma

    Wij gaan de 11e en houden het ook goed in de gaten. Tui al gebeld maar die doen pas donderdag een uitspraak, het kan namelijk zijn dat Irma afzwakt boven Cuba en Florida alleen wat regen te verduren krijgt. Een orkaan zijn patroon berekenen is nog nooit goed gegaan voor 3/4/5 dagen. Van Renger en Linda moeten we positief blijven (die gaan ook de 11e).

  5. Top | #5
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Orkaan Irma

    Als je 8 september naar Sanford vliegt, mag je ervan uitgaan dat je gewoon gaat. De storm wordt niet eerder dan in de nacht van zaterdag op zondag verwacht. Of het erg gezellig wordt in Florida, de eerste dagen, is een ander verhaal. De meeste modellen voorspellen een draai naar het noorden na zondag. Waar die draai wordt gemaakt is nog weinig van te zeggen. Het kan de oostkust, de westkust zijn, zelfs de panhandle, of dwars over de Everglades door centraal Florida.

  6. Top | #6

    Standaard Re: Orkaan Irma

    Ik vraag mij af ... vrijdag vliegen we naar Orlando ivm 16 daagse reis (hotels zelf geboekt via booming.com) en met bijgeboekte huurauto vliegen we weer terug vanaf Miami ... Dit via Kras en vliegen met Tui.


    Grote kans dat de vliegtuigen op vrijdag naar Orlando nog wel vliegen maar onze reis gaat richting zuiden. Je mag hopen dat er nog iets van de infrastructuur over is of de stranden, stroom, schappen in winkels, die kant op en echt vakantiegenot zal je niet beleven ... Liefst annuleer ik mijn vlucht vrijdag maar dat zal wel niet zo makkelijk gaan zolang het nog aanvliegbaar is ...

  7. Top | #7
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Orkaan Irma

    Heb je hotels onderweg geboekt? Of ga je op de bonnefooi? Je kunt overwegen je reisplan aan te passen en de andere kant op te gaan. Als de westkust het het zwaarst te verduren heeft gehad, de oostkust te bezoeken. Of zoiets.

  8. Top | #8

    Standaard Re: Orkaan Irma

    Ja 6 hotels geboekt ... Orlando - Clearwater - Ft Myers - Everglades - Key West en Miami tot slot ..... kan alles nog annuleren tot zo ongeveer een dag voor aankomst maar wat een gedoe wordt dat weer ...

  9. Top | #9
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Orkaan Irma

    Kijk de boel even aan en beslis dan. Het kan het verschil maken tussen een hoop narigheid en een geslaagde vakantie.

  10. Top | #10
    Florida Fanaat elstars's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Locatie
    Elst, in de Betuwe
    Berichten
    1.026

    Standaard Re: Orkaan Irma

    Het is zeker spannend. Wij zitten nu op Islamorada en we hoorden de mensen hier al praten over evacatie. Bij de Publix op Marathon was al geen water meer te verkrijgen. Zojuist kwam de beheerder van ons townhouse langs. Vanaf woensdag is er een evacuatiebevel. We zouden ook tot woensdag blijven en naar de Gulfcoast gaan, maar nu moeten we echt weg. Dat is schrikken. We hebben nu getankt, we hebben genoeg water en gaan woensdagochtend heel vroeg weg. Hopelijk zitten we in onze villa in Venice straks goed, anders moeten we toch noordelijker. We zullen kijken of we voor de zekerheid nog iets in de Panhandle kunnen boeken.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •