Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 3 van de 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 47

Onderwerp: Stoelreservering Tuifly Belgie TB217

  1. Top | #21

    Standaard Re: Stoelreservering Tuifly Belgie TB217

    Bedankt voor je toelichting. Dat wist ik nog niet. Mocht je op zoek zijn naar een baan dan kan je zo bij de klantenservice van Transavia aan de slag

    Het verhaal wat ik schetste over de foute antwoorden van de klantenservice ging om de plattegrond van de stoelreservering bij de boeking. Daar stond bij zowel rij 15, als rij 16 en rij 17 (alle drie stoelrijen boven de vleugels) een deurtje getekend en het woord Exit. Echter bij Transavia' Boeing 737-800 heb je alleen bij rij 15 en 16 een nooduitgang (er zitten maar 2 deurtjes per kant boven de vleugel en geen 3) en bij rij 17 dus niet...
    De dame aan de andere kant bleef volhouden van wel en dat dat nooduitgang plaatsen zijn. Zelfs na een foto van zowel de buitenkant als van de binnenkant van een boeing 737-800 van Transavia was ze nog niet overtuigd en bleef ze vermelden dat er 3 deuren boven de vleugels zitten aan iedere zijde......
    Rij 17 heeft overigens wel iets meer beenruimte, maar is geen Exit-Row zoals dat op het plaatje wel stond vermeld. Op rij 17 gelden dus ook niet de voorwaarden zoals die gelden voor rij 15 en 16 (bv verboden voor zwangere vrouwen handbage niet onder de stoel voor je etc) maar heb je wel wat extra beenruimte.

    Voor jouw informatie de voordeuren en de achterdeuren van de Boeing 737-800 van Transavia zijn geen nooduitgangen, maar reguliere uitgangen welke ook in geval van nood gebruikt kunnen worden. Deze deuren zijn primair voor het beladen van het vliegtuig en het in en uitstappen van passagiers. Bij nood kan je deze uiteraard ook gebruiken. Echter zitten er bij deze deuren geen stoelen (of je moet achterin op het aanrecht van de boordkeuken plaatsnemen, en voorin zit er netjes een schot tussen).
    Als we jouw redenatie verder volgen dan heeft een Boeing 737-800 overigens 4 nooduitgangen aan iedere zijde, want bij de vleugels heb je namelijk 2 deuren aan iedere zijde....... dat maakt er 8 in totaal. De klantenservice snapt er nu helemaal niets meer van vrees ik?

    Back to topic! Stoelreservering TUI Fly Belgium.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 09-11-17 om 23:11. Reden: q-

  2. Top | #22
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Stoelreservering Tuifly Belgie TB217

    Voor dinsdag staat de vlucht naar Sanford en Miami gepland met een Boeing 738. Wij kregen stoel H1 en H2 maar ik kan de configuratie met deze stoelindeling nergens vinden. Iemand meer informatie over het toestel dat wordt ingezet?



  3. Top | #23

    Standaard Re: Stoelreservering Tuifly Belgie TB217

    Een 738 kan niet naar Miami en Sanford.
    Stoel H1 en H2 bestaan ook niet. Het is eerst rijnummer en dan stoelletter.

    Volgens mij vliegt er een 763 van EuroAtlantic aankomende dinsdag.

    Kijk anders even naar het bericht van TS.

  4. Top | #24
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Stoelreservering Tuifly Belgie TB217

    Dank voor je reactie. Ik begreep er al niets van. Volgens Flightaware wordt de 738 ingezet. De stoenummers staan zo op mijn reservering van TUI vermeld. De 763 van EuroAtlantic ken ik wel, daar hebben we eerder mee gevlogen. Hun Premium configuratie is niet verkeerd.



  5. Top | #25
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Hoorn NH
    Berichten
    292

    Standaard Re: Stoelreservering Tuifly Belgie TB217

    Deze info klopt en is bevestigd door Flight Specials van TUI, vlucht wordt uitgevoerd door EuroAtlantic. Wij zijn ook aan boord en zitten helemaal vooraan in het midden op 1 D en 1 E . Had al begrepen dat het een ruime zetel wordt. Heb even op het seatplan gekeken en jullie zitten rechts bij het raam achter elkaar. Zijn overigens vrij staande stoelen, geen stoelen naast je.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 09-11-17 om 23:10. Reden: q-

  6. Top | #26
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Stoelreservering Tuifly Belgie TB217

    Goeie keuze hoor! Wij hadden vorig jaar hetzelfde vliegtuig, in mijn beleving was het gewoon een 2-2-2 configuratie en zaten we op "jouw" stoelnummers.. En ze waren ruim hoor!

    Ik vond deze info over de 737 op FlightAware zo vreemd maar met de 767 van EuroAtlantic kan ik prima leven. Morgen vroeg op, vanaf 5 uur inchecken! Maar ook wel lekker vroeg in Florida....



  7. Top | #27
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Stoelreservering Tuifly Belgie TB217

    Het was een chaos. Alle reizigers die Premium Plus hadden geboekt, kregen een stoel in de economy klasse bij het inchecken met de boodschap dat je bij het boarden maar moest zien om een betere stoel te krijgen.

    Bij het boarden werden we eerst afgepoeierd en vervolgens werden er te hooi en te gras stoelen in de premium klasse toegewezen maar omdat er veel minder plaatsen beschikbaar waren, bleven er veel ontevreden passagiers over.

    Wij waren, samen met Bullyleo, bij de gelukkigen die een premiumstoel tegewezen kregen. Toen we aan boord gingen, bleken het business klasse stoelen te zijn. Perfecte stoelen maar wat een onhandig gedoe van TUI!

    Wij kwamen met een relatief kleine vertraging in Sanford aan. De passagiers met bestemming Miami of Brussel, zijn die dag niet verder vervoerd en moesten in een hotel overnachten.Over de vlucht van vorige week heb ik geen info. De vlucht van deze week is met grote vertraging uit Brussel vertrokken. Logischerwijs hebben alle aansluitende vluchten deze vertraging van rond de drie uur niet kunnen inlopen...
    Laatst gewijzigd door Michael66; 09-11-17 om 23:09. Reden: q-



  8. Top | #28

    Standaard Re: Stoelreservering Tuifly Belgie TB217

    Was het toch een andere machine geworden dan verwacht dat ze alle stoelreserveringen hebben laten vervallen?

  9. Top | #29
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: Stoelreservering Tuifly Belgie TB217

    Deze was "Sub-Chartered" van Aer Lingus (Airbus 300-333)
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  10. Top | #30
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Hoorn NH
    Berichten
    292

    Standaard Re: Stoelreservering Tuifly Belgie TB217

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door b767-300er Bekijk Berichten
    Was het toch een andere machine geworden dan verwacht dat ze alle stoelreserveringen hebben laten vervallen?
    We zijn weer terug in ons kikkerlandje, was erg leuk om met Teleton in hetzelfde schuitje te zitten. We werden aan de gate als eerste "geholpen" met de twee plaatsen die we ook gereserveerd hadden, maar omdat we onderwijl druk met Teleton in ge sprek waren, ging men er van uit dat wij met zijn vieren reisden, waardoor ook Teleton alsnog een plek kreeg met zijn vrouw. Een Belgisch echtpaar na ons werd echter afgepoeierd waarna het stel (met de vrouw huilend) afdropen. Eenmaal in het vliegtuig bleken er gewoon stoelen over in ons compartiment, terwijl het Belgische stel helemaal achterin op een economy-stoel zat. Vervolgens de purser aangesproken die zich ook al afvroeg wat dit voor zooitje was. Deze heeft het Belgische stel naar voren gehaald en ook de overige gedupeerden alsnog de plek gegeven die ze geboekt hadden. Wel luxe overigens!
    Om op je vraag terug te komen b767-300er, het was gewoon het vliegtuig wat door TUI werd ingezet van EuroAtlantic met de indeling die ook online stond toen we de stoelen hebben gereserveerd. Bij de incheckbalie hebben ze er echter een rommeltje van gemaakt. Dat was overigens ook geen personeel van TUI.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •