Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11

Onderwerp: Reisschema Niels Jansen: Florida Juli/Augustus 2018

  1. Top | #1
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28

    Standaard Reisschema Niels Jansen: Florida Juli/Augustus 2018

    Hallo allemaal,

    Komend jaar willen wij met ons gezin (kinderen zijn dan 3 en 5 jaar oud) 3 weken Florida gaan verkennen.

    Leuke tips over wat te doen tijdens onze trip zijn meer dan welkom!!

    Ook zijn er tips welkom over het aantal dagen waar we telkens verblijven. Misschien zijn we ergens te kort of juist te lang?

    Aankomst 21-07 Miami
    22-07 Miami Bijkomen van de vlucht en relaxen op het strand met de kids.

    23-07 t/m 25-07 Marathon/Key West

    - Key West bezoeken (Most Southern Point) meer tips zijn welkom
    - Islamorada en Cafe Morada bay Beach
    - Bahia Honda State Park
    - Tour met een glasbodem boot (denk in Key Largo) voor de kinderen

    26-07 t/m 2-8 Cape Coral villa huren

    - Dagjes weg naar Sanibel Island, Captiva Island en Pine Island - schelpen zoeken
    - Venice Beach bezoeken - haaientanden zoeken met de kids
    - Airboot tour maken waarschijnlijk in Everglades City
    - Fort Myers Beach
    - J.N. Ding Darling National Wildlife bezoeken
    - Lovers key State Park bezoeken



    3-8 t/m 6-8 Bradenton

    - Clearwater Little Toot dolfijnentour maken en Clearwater Beach bezoeken
    - Siësta Key Beach
    - Anna Maria Island
    - Honeymoon Island en vanuit daar Caladesi Island bezoeken
    - Tampa Bay basebaal wedstrijd bezoeken en de Sunshine Skyway Bridge.
    - Fort de Soto Beach bezoeken (volgens internet Nr1 beach in USA)

    7-8 t/m 11-08 Kissimee of omgeving

    - Dagje of 2 dagen Disney
    - Seaworld (heel misschien gezien de negatieve berichten die daarvandaan komen)
    - Shoppen in Orlando
    - Daytona Beach
    - Cape Canaveral (twijfel alleen of dat leuk is voor de kinderen)


    Ik hoor graag van jullie!


    Groeten Niels

  2. Top | #2
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    1.218

    Standaard Re: Reisschema Florida Juli/Augustus 2018

    Key West: Hemingway House, weet niet of jullie wat met katten hebben maar buiten dat het een museum-huis is dat best leuk is om te bezoeken, leven er heel veel katten waarvan vele 6 tenen hebben. Als kattenliefhebber ga je daar alleen al naar toe voor alle katten. Ook de Butterfly Garden vlakbij het Southernmost point vonden wij erg leuk. Verder vind ik Key West niet echt leuk, beetje vergane glorie. Mijn zus is er deze vakantie geweest met de kinderen en mijn neefje van 10 wist niet waar hij moest kijken soms: "Mam, heb je die winkel met al die piemels gezien?".

    Boottochtjes zijn altijd leuk met kinderen, zeker als er wat te zien is (glasbodem) of als ze snel gaan (airboat).
    J.N. Ding Darling NP heb ik goede herinneringen aan (is wel 100 jaar geleden ). Florida wildlife!
    Clearwater Beach vond mijn zus weinig aan, erg toeristisch geloof ik. Toen ik er ooit was, regende het alleen maar. Maar de dolfijnentour lijkt me een goed plan.

    2 dagen Disney is natuurlijk veel te kort. Maar ja, ik ga dan ook liefst minimaal een week. Ik zeg, Seaworld skippen totdat ze die arme orca's uit het zwembad gehaald hebben en die dag lekker naar Disney gaan. Bereid je voor die dagen heel goed voor dan haal je er het meeste uit en voorkom je teleurstellingen (kan dat in Disney?). Fastpasses, een leuk restaurant uitkiezen en weten welke attracties je echt wil doen en welke je over kan slaan etc.

    Cape Canaveral lijkt mij voor kinderen ook leuk. Ze zijn natuurlijk nog wel jong maar er is zeker ook voor de kleintjes genoeg te zien en te doen. Raketten en naar de maan gaan, spreekt altijd wel tot de verbeelding. Maar misschien heb ik het helemaal mis en zal iemand met kinderen daar wat beter op kunnen antwoorden.

  3. Top | #3
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28

    Standaard Re: Reisschema Florida Juli/Augustus 2018

    Bedankt voor je reactie Mushu!

  4. Top | #4
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28

    Standaard Re: Reisschema Florida Juli/Augustus 2018

    Alle tips zijn welkom... dus voel je niet bezwaard

  5. Top | #5
    Florida Groupie tomenvalesca's Avatar
    Ingeschreven
    May 2008
    Locatie
    Hasselt
    Berichten
    324

    Standaard Re: Reisschema Florida Juli/Augustus 2018

    Hallo, even overlopen
    Marathon/Key West: zeker de sunset celebration gaan bekijken, super gezellig!
    - Bahia Honda State Park: dit deden wij meestal als tussenstop van Miami naar Key West, maar hier moet je ook een beetje geluk hebben, het ene jaar was het er echt prachtig, het jaar nadien zijn we moeten vertrekken (wel netjes ons geld teruggekregen) van de stank, er was enorm veel aangespoeld zeewier wat begon te rotten... met een bijpassend geurtje dus, tweede stop was het morada bay café en dit is echt prachtig!

    - Dagjes weg naar Sanibel Island, Captiva Island: superleuk! wij lagen op het Bowman's beach en maakten een stopje aan de lighthouse, superleuk!
    - Venice Beach bezoeken - haaientanden zoeken met de kids --> als je enkel voor de haaientanden gaat raad ik Manasota key enorm aan, hier hebben wij er hééééél veel gevonden (neem wel een emmertje of zeefje mee, werkt iets makkelijker)
    - Fort Myers Beach--> zeker gaan eten bij yucatan!
    - Lovers key State Park bezoeken --> heel mooi! Zeker eens wandelen naar de bomen die op het strand staan (leuke foto's gegarandeerd)
    -in de richting van Clearwater raad ik ook weeki wachee aan, onze kleine meid vond het daar heel leuk, de shows zijn niet van Disney niveau maar ze heeft er eveneens van genoten!

    7-8 t/m 11-08 Kissimee of omgeving
    - Dagje of 2 dagen Disney (met kleine kids absoluut Magic Kingdom doen!!)
    - Shoppen in Orlando: zeker Disney springs niet vergeten! Enorm gezellig, en de build a bear workshop in Florida Mall, onze kleine meid is verliefd op haar 'zelfgemaakte' beer!
    - Daytona Beach: breakers oceanfront park (fonteinen waar de kids kunnen spelen-al het zand kunnen wegspoelen)

    Als globale tip, neem overal een handdoek en reserve kledij voor de kids mee, in Florida vind je vaak een stukje waar ze speelfonteinen voor kids maken, ons dochtertje heeft hier zo van genoten!
    we zijn pas terug en toch veel gelijkaardige punten, misschien heb je wat aan onze blog; dochtertje is 2 jaar http://theverhoevens2017.blogspot.be/
    veel plezier! Eneuh... wie weet tot daar, wij gaan zeker en vast terug (augustus)

  6. Top | #6
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28

    Standaard Re: Reisschema Florida Juli/Augustus 2018

    Hartstikke bedankt voor de leuke reactie! Ik kan weer verder met het uitpluizen van alle tips!

    Ik ga jullie blog meteen even lezen!

    Gr Niels

  7. Top | #7
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2016
    Locatie
    Randstad
    Berichten
    24

    Standaard Re: Reisschema Florida Juli/Augustus 2018

    Sombrero Beach-marathon
    Robbie's marina (mits die weer opgeknapt is)
    Eten bij Hog heaven islamorada (nacho's)

  8. Top | #8
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2015
    Berichten
    43

    Standaard Re: Reisschema Florida Juli/Augustus 2018

    Vorig jaar zijn wij ook met onze kinderen (toen 4 en 7 jaar) voor het eerst naar Florida gegaan. Super leuk, volgend jaar gaan we weer Hier nog een paar kleine tips van mij:

    • Een aanrader met kids vind ik wel Boca Grande. Wij hebben daar toen met z'n 4-en een golfkarretje gehuurd, en zijn daarmee het hele eiland over gereden. Het was echt super leuk: mooi eiland, leuke stranden en gezellige mensen!
    • Bij de Florida mall zou ik ook zeker langs de Build-a-Bear workshop gaan. Daar kunnen ze zelf een knuffel maken, echt een leuk aandenken aan de vakantie!
    • We zijn ook bij het Kennedy Space Center geweest. De kinderen vonden dit erg leuk! Er zijn daar ook voor kinderen een hoop dingen om te doen en zien, en wij vonden het zelf ook heel interessant om eens te zien. Eigenlijk hebben we er tijd te kort gehad.
    • Clearwater beach zijn wij ook geweest, maar hier vonden wij niet zoveel aan. Is erg toeristisch, en geen super mooi strand.
    • In Orlando zeker naar Disney springs gaan, en dan ook door Celebration lopen (dorpje in Disney stijl)
    • Wij zijn niet zo van de pretparken, maar de kids natuurlijk wel. Wij zijn 1 dag naar Magic Kingdom geweest. We vonden het leuk, maar aan 1 dag hadden wij persoonlijk wel genoeg (hoewel we natuurlijk niet alle attracties hebben kunnen doen). De kinderen vonden het heel leuk, maar hadden wel last van de hitte (en wouden liever naar het zwembad bij de villa )

    Veel plezier met de voorbereidingen!

  9. Top | #9
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28

    Standaard Re: Reisschema Florida Juli/Augustus 2018

    Bedankt voor de leuke tips! Ik ga het eens rustig uitzoeken allemaal.

    Waar op Boca Grande hebben jullie dan zo'n karretje gehuurd?

    Nu alleen nog wachten op de mooiste prijs voor de vliegtickets haha

  10. Top | #10
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2016
    Locatie
    Randstad
    Berichten
    24

    Standaard Re: Reisschema Niels Jansen: Florida Juli/Augustus 2018

    Qua pretparken zou ik Bush Gardens zeker niet overslaan. Combinatie pretpark/Dierentuin. Erg leuk, en toen wij er afgelopen jaar waren ook erg rustig. Nergens in de rij hoeven staan. Tevens een stuk goedkoper. Je kan via hun site een combi kopen. Dat is entree voor de parken bush gardens, sea world en div Aqua parken incl. parking.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •