Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 13

Onderwerp: Rechts of links zitten in het vliegtuig (Zonnestand)?

  1. Top | #1
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2016
    Berichten
    23

    Standaard Rechts of links zitten in het vliegtuig (Zonnestand)?

    Ik heb eens gelezen (kan het hier niet echt terug vinden). Dat je beter aan een bepaalde kant van het vliegtuig kan zitten. Zodat je dan geen last hebt van de zon. Bijvoorbeeld op de heenvlucht aan de linkerkant en de terugvlucht aan de rechterkant. Iemand enig idee waar ik het over heb?
    Wij gaan volgend jaar eind juli/begin augustus en willen dan op Orlando vliegen. Kan iemand mij vertellen wat een gunstige zitkant is voor de heen vlucht en de terug vlucht?

    Groetjes Marloes

  2. Top | #2
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Rechts of links zitten in het vliegtuig (Zonnestand)?

    Heen rechts terug links heb je het minste last van de zon.
    Stel je er niet te veel van voor, meestal gaan de luikjes al gauw dicht omdat men wil slapen of met een scherm bezig is.

  3. Top | #3

    Standaard Re: Rechts of links zitten in het vliegtuig (Zonnestand)?

    Zoals Knaapje aangeeft kan je op de heenreis het beste rechts zitten. Terug is sterk afhankelijk van je vertrektijd. In de middag vertrekken is voor mij rechts zitten. Anders zit ik links.

    Van de zon zelf heb je met het luikje dicht weinig last. Ikzelf ervaar de last vooral van de warmte. Ook met het luikje dicht.

  4. Top | #4
    Florida Fanaat elstars's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Locatie
    Elst, in de Betuwe
    Berichten
    1.026

    Standaard Re: Rechts of links zitten in het vliegtuig (Zonnestand)?

    Het maakt ons helemaal niets uit. Nooit op gelet trouwens en nooit ergens last van gehad als we toevallig aan de "verkeerde" kant zouden hebben gezeten.

  5. Top | #5

    Standaard Re: Rechts of links zitten in het vliegtuig (Zonnestand)?

    Ik heb het elke vlucht. Ik let dus altijd op waar ik incheck. Aan de hand van de tijd en richting van de vlucht bepaal ik links of rechts zitten.

    Die luikjes worden snikheet met de zon erop. Zeker als je je hoofd ertegen aan legt om te slapen zoals ik altijd doe. Verder krijg ik het gewoon benauwd van de hitte dan.

  6. Top | #6
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Berichten
    773

    Standaard Re: Rechts of links zitten in het vliegtuig (Zonnestand)?

    Wij hebben er ook nooit last van, let er ook niet op met stoelen reserveren. Ik zit altijd het liefst links, maar geen idee waarom. Dichterbij de slurf

  7. Top | #7
    Florida Groupie José's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2006
    Locatie
    t’ Gooi
    Berichten
    370

    Standaard Re: Rechts of links zitten in het vliegtuig (Zonnestand)?

    Heb het eigenlijk altijd wel koud in het vliegtuig dus zit graag aan de zon kant.


    Al 26 jaar florida vakanties🇺🇸🏖


  8. Top | #8
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2016
    Berichten
    23

    Standaard Re: Rechts of links zitten in het vliegtuig (Zonnestand)?

    Ik zit zelf dus ook graag links. Weet ook niet waarom. Maar bedankt voor de tips! Ik neem ze mee bij het boeken van mijn vlucht

  9. Top | #9
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jan 2017
    Berichten
    159

    Standaard Re: Rechts of links zitten in het vliegtuig (Zonnestand)?

    Heen liefst aan de rechterkant zodat je (mits luikjes open) nog een kans hebt om iets van de Amerikaans kust te zien. Terug is toch grootste deel donker dus maakt me niet uit

  10. Top | #10
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2017
    Berichten
    29

    Standaard Re: Rechts of links zitten in het vliegtuig (Zonnestand)?

    Ik zit het liefste in het midden, mijn vriendin wil altijd graag aan het gangpad en dan zit ik er toch wel graag naast
    Dan is het raampje geen optie want dan heb je vaak een vreemde naast je zitten die je ook steeds moet storen als je er uit wil.
    Zit je in het midden (van 3 stoelen naast elkaar) kan de vreemde er altijd uit ik kan slapen en mijn vriendin zit aan het gangpad, win win
    Die paar minuten mooi uitzicht op 9/10 uur vliegen wegen daar niet tegen op voor mij



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •