Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Advies nodig bij schema Everglades & Keys

  1. Top | #1
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2015
    Berichten
    43

    Standaard Advies nodig bij schema Everglades & Keys

    Vorige week hebben we weer tickets geboekt voor 2 weken Florida in de meivakantie. Nu dus lekker bezig met het opstellen van een reisschema. Het grootste deel van onze vakantie willen we doorbrengen in een villa in Cape Coral, en van daaruit leuke uitstapjes maken. Aan het eind van onze vakantie willen we graag de Everglades en de Keys bezoeken, voordat we vanuit Miami weer naar huis gaan. Ik heb even rondgekeken, en heb het volgende schema in elkaar gezet:

    Dag 1 Aankomst Miami & hotel bij Miami Airport
    Dag 2 Vertrek naar Cape Coral. Onderweg naar Everglades Shark Valley of Everglades Safari Park
    Dag 3 Cape Coral
    Dag 4 Cape Coral
    Dag 5 Cape Coral
    Dag 6 Cape Coral
    Dag 7 Cape Coral
    Dag 8 Cape Coral
    Dag 9 Cape Coral
    Dag 10 Cape Coral
    Dag 11 Vertrek naar Homestead (via Everglades, loop road)
    Dag 12 Everglades & vertrek naar Marathon
    Dag 13 Van Marathon naar Key West en terug
    Dag 14 Marathon naar Miami
    Dag 15 Miami & vertrek

    Ik heb vooral nog advies nodig voor het laatste gedeelte (Everglades & Keys). Op dag 11 komen we op weg naar Homestead al natuurlijk langs de Everglades, en kunnen we daar al een stuk van meepakken. Zo leek de Loop Road me wel leuk om te doen, is dit ook goed te doen met een "gewone" auto (geen SUV?).

    De volgende dag zouden we dan vanuit Homestead nog een ander deel van de Everglades kunnen bezoeken, en daar een airboat tour kunnen doen. Hierna willen we dan vertrekken naar de Keys, en rond Marathon een hotel zoeken. Het idee is nu om 2 nachten in Marathon te verblijven, en van daaruit heen en weer te rijden naar Key West. Is dit goed te doen, of raden jullie me wat anders aan?

    Dag 14 ligt eigenlijk nog open. Op dag 15 vertrekken we in de avond pas weer naar huis, dus die dag kunnen we gebruiken om Miami te bekijken. We zijn met 2 kinderen van 6 en 9, dus ik denk niet dat 2 dagen Miami voor ons interessant is. We hebben dus nog 1 dag speling in het schema. Waar zouden jullie deze dag voor gebruiken? Toch naar Miami, of wat zaken verschuiven/verlengen in het schema?

  2. Top | #2
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Berichten
    773

    Standaard Re: Advies nodig bij schema Everglades & Keys

    De airboattour zou ik persoonlijk op dag 11 doen in Everglades City. Je vaart dan door de mangroves en imo is dat mooier dan door platgevaren sawgrass, wat je langs de 41 tegen komt.
    Je kunt dan ook de loop Road nog rijden, dat is prima te doen qua tijdsindeling.
    Dan de dag erna nog het gedeelte bij Homestead en doorrijden naar Marathon.

    Sunset celebration is wel echt leuk om te zien in Key West. Maar gezien de tijd in de meivakantie en dat je met 2 kids bent zou ik dat dan alleen doen met een overnachting in Key West. Het is toch nog wel een uur rijden terug naar Marathon en weet niet of je daar dan nog zin in hebt na de celebration.

    Ik denk dat er in Miami genoeg te doen is, je kunt ook gewoon naar het strand. Of wat dacht je van een thrill ride met een speed boat? Vinden de kinderen ook vast leuk.

  3. Top | #3
    Stamgast
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    't Gooi
    Berichten
    145

    Standaard Re: Advies nodig bij schema Everglades & Keys

    Loop Road is prima te doen met een gewone auto. Na ernstige/langdurige regenval wil de weg nog wel eens blank staan, dan keer je weer om.
    Onze reisverslagen staan hier : https://ruud2004.com/

  4. Top | #4
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Advies nodig bij schema Everglades & Keys

    Misschien goed om maar weer eens te vermelden dat je met een huurauto niet op onverharde wegen mag rijden. Zelfs niet met een vierwiel aangedreven SUV, tenzij schriftelijk anders is vastgelegd. Op onverharde wegen vervallen alle verzekeringen. Wanneer je onverzekerd rijdt, riskeer je niet alleen forse schadeclaims maar ook een boete. Je rijbewijs en de auto kunnen direct worden ingevorderd.

    Realiseer je de gevolgen als je schade rijdt of wordt staande gehouden voor controle en neem je beslissing. Heb hoe dan ook een fijne trip!



  5. Top | #5
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Berichten
    773

    Standaard Re: Advies nodig bij schema Everglades & Keys

    Door wie word je staande gehouden dan? Het zal de politie toch werkelijk een zorg zijn of jij met een huurauto op een onverharde weg rijdt, je moet de schade alleen zelf betalen.
    Ik vind persoonlijk dat je zwaar overdrijft. De loop Road is niets vergeleken met dirt roads in het zuidwesten van de USA.

  6. Top | #6
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2013
    Locatie
    Ridderkerk, Netherlands
    Berichten
    26

    Standaard Re: Advies nodig bij schema Everglades & Keys

    Loop road is inderdaad prima te doen en wat mij betreft echt een aanrader. Misschien heb je iets aan ons reisverslag van afgelopen meivakantie. Onze planning leek erg op die van jullie. Ook wij hebben overnacht op marathon en zijn naar key west gereden.
    https://zuidflorida2017.blogspot.nl/ veel plezier bij de voorbereiding.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •