Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 3 van de 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 45

Onderwerp: Wat mee te nemen?

  1. Top | #21
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Wat mee te nemen

    Oeps, da's waar. Die zit gelukkig standaard in mijn portemonnee, naast mijn creditcard. Is overigens geen "papiertje", maar het roze kaartje (nieuw model).

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  2. Top | #22
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Berichten
    560

    Standaard Re: Wat mee te nemen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael66 Bekijk Berichten
    Oeps, da's waar. Die zit gelukkig standaard in mijn portemonnee, naast mijn creditcard. Is overigens geen "papiertje", maar het roze kaartje (nieuw model).
    In mijn geval nog papiertje. Vandaar dat het nog steeds op mijn checklist staat. Wellicht toch eens overwegen om alsnog een nieuw rijbewijs te gaan halen.

  3. Top | #23
    Stamgast Saskiac1977's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Katwijk
    Berichten
    169

    Standaard Re: Wat mee te nemen

    Ergens op de pagina van Schiphol staat ook een lijst en die kun je zelf samen stellen....
    Ga naar de homepage, dan naar Resibureau dan naar praktische reisinformatie en dan naar persoonlijke vakantiechecklist.

  4. Top | #24
    Regelmatige Bezoeker Faye's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2007
    Berichten
    22

    Standaard Re: Wat mee te nemen

    Wat misschien ook handig is, is om een kopie te maken van je paspoort en rijbewijs ed., voor het geval dat je het kwijt raakt.

  5. Top | #25
    Florida Groupie Natasja L.'s Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Locatie
    Momenteel woonachtig in Great Falls, VA, USA.
    Berichten
    320

    Standaard Re: Wat mee te nemen

    Als we toch tips aan het geven zijn...

    Leg je vluchtschema ofwel je itinerary in je koffer. Deze kan je uitprinten op de website van de luchtvaartmaatschappij. Ze hebben dan alle gegevens, zoals bijv. mijn Mileage Plus member nummer en vluchtgegevens. Ook vermelden wij op dit schema ons mobiele telefoonnummer. Zo kunnen ze ons altijd traceren.

  6. Top | #26
    Florida Fanaat Syllvia's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Berichten
    974

    Standaard Re: Wat mee te nemen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Natasja L. Bekijk Berichten
    Als we toch tips aan het geven zijn...

    Leg je vluchtschema ofwel je itinerary in je koffer. Deze kan je uitprinten op de website van de luchtvaartmaatschappij. Ze hebben dan alle gegevens, zoals bijv. mijn Mileage Plus member nummer en vluchtgegevens. Ook vermelden wij op dit schema ons mobiele telefoonnummer. Zo kunnen ze ons altijd traceren.

    Bij dat schema leggen we ook altijd een briefje met nummers, van pinpas, rijbewijs, paspoort enz.
    Voor het geval je wat kwijt bent heb je in ieder geval je nummers, om wat te regelen.
    Florida: 2004, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2012, 2016, 2018, 2019.
    2011 Las Vegas en Hawaii - 2014 Zuidwesten US - 2019 Zuidwesten US + Florida

  7. Top | #27
    Florida Groupie Natasja L.'s Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Locatie
    Momenteel woonachtig in Great Falls, VA, USA.
    Berichten
    320

    Standaard Re: Wat mee te nemen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylly Bekijk Berichten
    Bij dat schema leggen we ook altijd een briefje met nummers, van pinpas, rijbewijs, paspoort enz.
    Voor het geval je wat kwijt bent heb je in ieder geval je nummers, om wat te regelen.
    Briefje met het nummer van je pinpas, paspoort etc in je koffer? Je koffer kan geopend worden voor controle (ook achter de schermen) en je wilt toch niet dat iemand deze gegevens ziet? Er zal maar eens een kwaadwillig persoon tussen zitten :-k!

    Laat thuis bij een vertrouwenspersoon deze gegevens achter. Die kan je als het nodig is altijd bellen. Voor je pinpas zijn er speciale telefoonnummers bij je bank in geval van nood. Ik zou toch iets voorzichtiger zijn met deze zeer vertrouwelijke gegevens.

  8. Top | #28
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2007
    Berichten
    114

    Standaard Re: Wat mee te nemen

    Ik heb alles ingescand, paspoort, rijbewijs e.d. .

    Dit kun je vervolgens aan jezelf mailen, op bv een hotmail account. Gooi de mail niet weg, en je kunt overal ter wereld bij kopieen van alles.

    Stuur daarnaast al je contact gegevens en itinaries naar jezelf, en je hebt het altijd relatief makkelijk bij de hand, zonder dat je iets mee hoeft te nemen.
    Mvg,
    Roy.


  9. Top | #29
    Florida Fanaat Syllvia's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Berichten
    974

    Standaard Re: Wat mee te nemen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rolthof Bekijk Berichten
    Ik heb alles ingescand, paspoort, rijbewijs e.d. .

    Dit kun je vervolgens aan jezelf mailen, op bv een hotmail account. Gooi de mail niet weg, en je kunt overal ter wereld bij kopieen van alles.

    Stuur daarnaast al je contact gegevens en itinaries naar jezelf, en je hebt het altijd relatief makkelijk bij de hand, zonder dat je iets mee hoeft te nemen.
    Dat is een goed plan! gaan we ook doen

    groetjes sylvia
    Florida: 2004, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2012, 2016, 2018, 2019.
    2011 Las Vegas en Hawaii - 2014 Zuidwesten US - 2019 Zuidwesten US + Florida

  10. Top | #30
    Newbie
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Locatie
    brabantse land
    Berichten
    10

    Standaard Re: Wat mee te nemen?

    Ik vind dat inderdaad een goed plan, maar dan heb ik nog een ander vraagje; Neem je wel of niet je laptop mee???

    Wij gaan de eerst x naar Florida om daar eerst 9 dagen rond te reizen van hotel naar hotel, die zijn al geboekt zijn. Daarna gaan we 8 dagen in een villa in Orlando. We komen er niet uit wat we moeten doen.
    Het is natuurlijk ook weer extra uitkijken geblazen met zo'n apparaat dat dan weer in de auto of hotelkamer ligt. Aan de andere kant is het misschien ook wel makkelijk....... Wie geeft ons tips?
    :roll:hee Floster hier! heb zin in Florida!:-D



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •