Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 45

Onderwerp: Wat mee te nemen?

  1. Top | #11
    Florida Groupie paula's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Locatie
    zaandam
    Berichten
    275

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael66
    In economy-class hanteren zowat alle maatschappijen op intercontinentale vluchten de volgende bagagenormen (per persoon):2 stuks check-in bagage van max. 23 kilo.
    Michael, je noemt steeds Delta, maar wij vliegen met United, hebben die dan dezelfde normen?
    Volgens mij hoorde ik laatst dat je bij United nog maar 1 koffer per persoon mee mag nemen en niet zwaarder dan 20 kilo. Niet dat we heen meer mee willen nemen, maar dat geldt natuurlijk meer voor de terugweg.
    gr. Paula

  2. Top | #12
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Handbagage bij United:
    Carry-on baggage information
    For travel worldwide on United, you may carry on one bag and one personal item such as a purse, briefcase, or laptop computer.
    • A carry-on bag must fit under your seat or in the overhead bin.
    • Carry-on bag dimensions should not be more than 9" x 14" x 22" (length + width + height) or 45 linear inches (the length, height and width added together).
    United may require that a carry-on item travel as checked baggage if the item cannot be safely stowed on a particular flight.
    En voor de check-in bagage: Link
    Kijk daar onder het kopje "Travel excluding travel to/from Brazil, Japan, El Salvador, Dominican Republic, Honduras, Haiti and The Philippines"

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  3. Top | #13
    Vaste Bezoeker remcozoon's Avatar
    Ingeschreven
    May 2006
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paula
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael66
    In economy-class hanteren zowat alle maatschappijen op intercontinentale vluchten de volgende bagagenormen (per persoon):2 stuks check-in bagage van max. 23 kilo.
    Michael, je noemt steeds Delta, maar wij vliegen met United, hebben die dan dezelfde normen?
    Volgens mij hoorde ik laatst dat je bij United nog maar 1 koffer per persoon mee mag nemen en niet zwaarder dan 20 kilo. Niet dat we heen meer mee willen nemen, maar dat geldt natuurlijk meer voor de terugweg.
    gr. Paula
    Beste Paula,

    Wij vliegen ook met United.. en bij ons stond in de brief dat je 23 kilo mocht meenemen en max. 2 stuks p.p
    en 1 stuk hand bagage van max. 6kg

    mocht je nog meer vragen hebben, laat het me maar weten

    gr

    Remco


    1992 rondreis ( Miami, Daytona, St Augustine, Orlando , Napels , Key West)2006 Florida( Orlando, Napels, Bonita Springs,Miami)-->Bahama's--> Kauai Hawaii , 2022 back to Florida

  4. Top | #14
    Florida Groupie paula's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Locatie
    zaandam
    Berichten
    275

    Standaard

    Het is me nu helemaal duidelijk, je mag inderdaad 2 koffers p.p. (handig voor de terugweg) meenemen, ik weet ook niet meer waar ik dat gelezen had dat het veranderd was in 1 koffer, misschien van een andere maatschappij of zo.
    Het handbagageprobleem is ook opgelost, ik zat een beetje met de laptop, foto-en filmtas, dacht dat dit als 1 stuk handbagage werd gezien, vandaar dat idee van dat koffertje, kan alles in 1 keer in, maar deze dingen mag je als extra meenemen, dus kan dat mooie koffertje ook thuisblijven.
    gr. Paula

  5. Top | #15
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Voorschoten
    Berichten
    80

    Standaard

    Alle handige tips van dit forum,
    spul tegen muggen,
    een navigatiesysteem,
    een koeltas(je),
    rugzak,
    extra lege koffers die dan weer vol mee terug gaan.
    Ooit zal het er weer van komen, want Florida is HET gewoon. Plannen voor nu: New York na groep 8.

  6. Top | #16
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    78

    Standaard

    Ivm die koffers, ben net verleden maand geweest met Martinair en daar mag je 2 koffer meenemen van max. 23kg. Mijn handbage woog 8kg en daar is niets op gezegd. Als je koffer tussen de 24 en ik dacht 30kg woog moet je 25 dollar betalen.

    Ivm het meenemen. Als je iemand bent die lenzen draagt stel ik voor zeker een extra paar mee te nemen. Ik spreek uit ervaring nadat mijn lens was gescheurd, dacht ik ff de Wallgreens binnen te lopen en wat wegwerp lenzen te kopen. Nou geen Kruidvat toestanden in de States. (je heb rekken vol met medicijnen) maar lenzen kun je enkel op voorschrift krijgen).
    Shoppen in Orlando is super!

  7. Top | #17

    Standaard Re: Het grote "goedemorgen, -middag, -avond"-topic (3)

    wij (mama en papa veertigers, kids 16, 14 en 12 jaar)vertrekken maandag a.s. richting Florida voor een 7-daagse rondrit te beginnen in Orlando om te eindigen in Miami Beach.

    Kan ik lijstjes bekijken van valiezen, gewoon om te vergelijken en te kijken wat ik al dan niet aan het vergeten ben ?

    Zijn er mensen die onmiddellijk tips kunnen geven ivm valiezen pakken ? dingen die gemakkelijk vergeten worden ?

    mercikes

  8. Top | #18
    Florida Fanaat Mickey99's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2006
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    1.908

    Standaard Re: Het grote "goedemorgen, -middag, -avond"-topic (3)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door goedhuys Bekijk Berichten
    Kan ik lijstjes bekijken van valiezen, gewoon om te vergelijken en te kijken wat ik al dan niet aan het vergeten ben ?

    Zijn er mensen die onmiddellijk tips kunnen geven ivm valiezen pakken ? dingen die gemakkelijk vergeten worden ?

    mercikes
    Misschien heb je iets aan dit topic:
    http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=1847

    Vergeet vooral je paspoort, creditcard, hotelvoucher, voucher van de autohuur en eventuele medicijnen niet. Voor de rest kun je bijna alles wel kopen daar.

    Fijne vakantie!
    Florida:1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2 x 2004/2 x 2006/2 x 2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015/2016
    New York: 2006 / 2007 / 2009 /2015 Zuidwesten: 2008 / 2009 / 2013 /2016. Noordwesten: 2013
    Noordoosten: 2009. Mid- en zuidwesten: 2010. Zuidoosten: 2011. Alaska: 2014

  9. Top | #19
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Het grote "goedemorgen, -middag, -avond"-topic (3)

    Goedemorgen allemaal.
    Dit is het lijstje dat in het reisnotitieboekje van mijn eegaatje zit:



    Wil niet zeggen dat dat ook allemaal meegaat, maar het is wel handig om er even over na te denken.

    En zoals gezegd: Paspoort, creditcard, ticket en vouchers heb je echt nodig, de rest kun je daar altijd nog aanschaffen.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  10. Top | #20
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Berichten
    560

    Standaard Re: Het grote "goedemorgen, -middag, -avond"-topic (3)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael66 Bekijk Berichten
    En zoals gezegd: Paspoort, creditcard, ticket en vouchers heb je echt nodig, de rest kun je daar altijd nog aanschaffen.
    Je vergeet het rijbewijs. Zonder dit roze papiertje krijg je geen huurauto mee en dat kan je vakantie behoorlijk verzieken.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •