Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Rondreizen of plaatsen bezoeken vanuit 1 plek?

  1. Top | #1

    Standaard Rondreizen of plaatsen bezoeken vanuit 1 plek?

    hoi

    wij gaan in november 3 weken naar Florida. Onze eerste x naar de States.
    We hebben zeer drukke banen en willen naast heel veel zien, ook uitrusten en bijtanken.

    We waren van plan om rond te gaan trekken, maar misschien is dat wel te intensief. Wat is jullie ervaring met Florida te leren kennen vanuit 1 plek (of per week van plek veranderen (3 x dus) ipv dagelijks...).

    Hoor graag


    Iris

  2. Top | #2
    Florida Groupie José's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2006
    Locatie
    t’ Gooi
    Berichten
    370

    Standaard Re: Rondreizen of plaatsen bezoeken vanuit 1 plek?

    Jullie kunnen er voor kiezen om bv op Miami te vliegen en vandaar uit de eerste week naar de Keys te gaan en bv de Everglades te bezoeken. Daarna zou je er voor kunnen kiezen om in de buurt van kissimmee voor twee weken bezoeken en een villa te huren met privé zwembad, heerlijk relaxen, shoppen bij één van de vele shoppingmalls en Disney, Universal, Seaworld etc. te bezoeken. Terugvlucht zou dan vanaf Orlando int. kunnen of Orlando Santford (Tui).


    Al 26 jaar florida vakanties🇺🇸🏖


  3. Top | #3
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Berichten
    773

    Standaard Re: Rondreizen of plaatsen bezoeken vanuit 1 plek?

    Zijn jullie meer pretpark of strandmensen?
    Ik zou eerder een villa in Cape Coral huren. Daarvandaan kun je prachtige trips maken bij en langs de Gulfcoast, bv naar Naples, Marco Island, Sanibel En Captiva Island, Fort Myers, Myakka River SP enz enz.
    Of je doet een week Orlando en een week Cape Coral. En de andere week besteed je aan Miami en de Keys.

  4. Top | #4

    Standaard Re: Rondreizen of plaatsen bezoeken vanuit 1 plek?

    We vinden alles leuk. Cultuur, natuur, stad, rust. Pretpark staat zeker op het programma, maar niet allemaal. 2 dagen hadden we in gedachten.

    Het idee van 3 x een weekje ergens wat boeken had ik ook in gedachten. Qua afstanden naar bezienswaardigheden moet het dan dus te doen zijn, begrijp ik zo al uit de reacties. Thx

  5. Top | #5
    Stamgast
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    't Gooi
    Berichten
    145

    Standaard Re: Rondreizen of plaatsen bezoeken vanuit 1 plek?

    Met drie weken kan je voor jezelf een heerlijk rustig rondje Florida inplannen. Niet elke dag een ander hotel is natuurlijk wel lekker. In Florida hoef je (3 weken) niet van die lange stukken inplannen om te rijden. Misschien heb je wat aan onze reisverslagen.
    Onze reisverslagen staan hier : https://ruud2004.com/

  6. Top | #6
    Florida Fanaat Syllvia's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Berichten
    974

    Standaard Re: Rondreizen of plaatsen bezoeken vanuit 1 plek?

    3x een week of 2x 1,5 week zou mijn voorkeur zijn. Wat hierboven algezegd is, Orlando, Ft Myers, en dan de Keys.
    Na de vakantie hebben wij altijd het gevoel langer weggeweest te zijn na een paar keer ' verkassen'
    Florida: 2004, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2012, 2016, 2018, 2019.
    2011 Las Vegas en Hawaii - 2014 Zuidwesten US - 2019 Zuidwesten US + Florida

  7. Top | #7
    Florida Groupie Moolenschotjes's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Locatie
    Noord Brabant, nabij alle Sprookjes
    Berichten
    632

    Standaard Re: Rondreizen of plaatsen bezoeken vanuit 1 plek?

    Onze ervaringen zijn dat langer op een plaats blijven je meer rust geeft. Met drie weken kan je de locaties aardig opsplitsen - afhankelijk van de interesse.

    Zelf vinden wij de omgeving Orlando/Davenport een interessant gebied waar veel te doen en te beleven is.
    Vanuit hier is het ongeveer 3 ½ uur rijden naar de golf van mexico (Cape Coral/Ft Myers) en miami. Naar Daytona is het ongeveer anderhalf tot twee uur rijden - wat overigens heerlijk is in de states :-)

    Maar zoals je uit de reacties leest heeft ieder zo zijn persoonlijke voorkeur en gaat het erom wat jullie graag willen.
    Download ons RoadBook met veel Tips en Informatie over Florida en New York & Roadtrip naar Florida
    2016/2017/2018 - de Moolenschotjes in Florida www.moolenschotjes.blogspot.nl
    2015 - de Moolenschotjes in NYC via diverse staten naar Florida www.newyork-florida-usa-2015.blogspot.nl
    2014 - de Moolenschotjes in Florida www.florida-usa-2014.blogspot.nl

  8. Top | #8
    Vaste Bezoeker pixiedust's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2010
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    102

    Standaard Re: Rondreizen of plaatsen bezoeken vanuit 1 plek?

    Sinds 2013 zijn wij niet meer in Florida geweest. Voor die tijd ben ik er zo'n 20+ keer geweest. Kortere periodes (1 week) of wat langer (3 weken). Vrijwel altijd (de langere periodes) heb ik toen rondgetrokken. Aankomende jaar (aug. 2018) gaan we weer. Voor 18 dagen. Ook nu rees de vraag wat we dan wilden....rondtrekken en zo ja, welke route of toch wat anders. We hebben besloten om op 1 plek te blijven. Omdat dit ons op dit moment het meest rust geeft. Zoals hierboven gemeld is het voornamelijk persoonlijke voorkeur...maar wat je ook beslist...volgens mij ga je sowieso genieten....of je nu rondtrekt of alles vanuit 1 centraal punt bezoekt.

  9. Top | #9
    Stamgast mirretje's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Locatie
    noord holland
    Berichten
    131

    Standaard Re: Rondreizen of plaatsen bezoeken vanuit 1 plek?

    Wij zijn in 2014 voor de eerste keer naar Florida gegaan, ook voor 3 weken. We hebben er toen voor gekozen om eerst 10 dagen in een villa te verblijven in Clermont en daarna te gaan rondtrekken.
    De 10 eerste dagen konden we dan uitrusten en acclimatiseren en gewoon aan Amerika wennen. Dat was ontzettend fijn.
    Wat ik ook fijn vond was de gedachte dat als we de villa moesten verlaten, de vakantie nog niet over was. Want toen begon het avontuur! We hebben diverse uitstapjes gemaakt tijdens ons verblijf in de villa en tijdens het rondtrekken ook ontzettend veel gezien.
    Dit jaar zijn we 3 weken op dezelfde plek gebleven (met uitzondering van de laatste dag Miami ivm terugvliegen)
    Omdat dit de 3de keer Florida was en we toch best veel gezien hebben was dat heel fijn. Maar toch wel minder het Florida gevoel gehad. Dus voor de 1ste keer zou ik zeker ook gaan rondtrekken! Je kan evt. kijken op onze blogs http://mirretje01.blogspot.com/
    Florida rondreis juli 2014, New York/Canada/pennsylvania/Florida juli 2016 , Davenport Florida 2017, Clermont Florida 2018, Citrus ridge Florida 2019



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •