Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 12

Onderwerp: Reisverslag Kletskous: Florida 2017

  1. Top | #1
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2016
    Berichten
    334

    Standaard Reisverslag Kletskous: Florida 2017

    UPDATE:
    We zijn er inmiddels een aantal dagen! En alles is helemaal prima gegaan.
    Inchecken ging goed, de vlucht ook, en daar was ik zeer blij mee!
    Toen door de douane, waar iedereen bij de rij van de esta bij die kastjes van alles moest invullen, vingerdruk, foto etc. En vervolgens krijgt iedereen een kruis op het uitgeprinte formulier. Schiet niet op dus. Snap de logica daar ook nier van maar het zal wel. En toen langs de douane wat lang duurde, ongeïnteresseerde medewerker. Maar akkoord en we mogen erin!
    De koffers waren er ook allemaal, toen de auto ophalen en naar het hotel.

    We zijn inmiddels in Miami, Islamorada en Key West en Homestead geweest.
    Zelf rondgereden in Miami en eea bekeken. Helaas niet op Miami Beach gezwommen, daar hadden we geen tijd meer voor. Maar wel even erop gelopen voor wat foto's.
    Op Islamorada hebben we vissen gevoerd bij Robbie's, even het strandje bij Morada Bay bekeken, prachtig zeg. Helaas niet kunnen lunchen daar, dat kwam niet meer uit qua tijd. Dat werd veel te laat en we hadden honger Verder lekker relaxed. En op Key West waren we ook maar 1 dag, dus Duval Street afgelopen, Soutern Most Point gekeken en daar een drankje gedaan. En de zonsondergang gekeken. Ons hotel lag helemaal aan de rand. Maar voor $ 21,50 ging er een shuttlebus vanaf het hotel naar Mallory Square en dat is juist prima bevallen. Parkeren in het centrum lijkt me een ramp. En ver lopen moet je toch.
    Ook nog gestopt bij Robert was Here.

    Qua restaurants hebben we Five Guy's, Waffle House, Burger King, Wahoo Restaurant, Applebees en Rib City gehad. En ook het ijs van Cold Stone hebben we inmiddels geproefd.

    Voor de rest zijn we gearriveerd in onze eerste villa: wat een zaligheid en luxe gevoel zeg. Hier kunnen we wel aan wennen Morgen met de boot varen, spannend.
    Vandaag airboat tour gedaan. Wat een tegenvaller was dat. Geen één alligator gezien!! Man, wat was ik shaggie. Maar goed, het zij zo. We hadden geen zin meer om nog een trail te lopen. Te warm en we waren er wel klaar mee. We wilden door naar de villa en rust.

    Kortom: de tijd vliegt hier !!
    Laatst gewijzigd door Michael66; 31-07-17 om 11:17. Reden: font

  2. Top | #2
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Berichten
    773

    Standaard Re: Handige zaken om mee te nemen?

    Leuk dat jullie het naar je zin hebben.

    Jammer van de airboattour, zeker langs de 41 gemaakt en niet bij Everglades City? Kan me tenminste niet voorstellen dat mensen dat tegenvalt.
    Hebben jullie de Loop Road niet gereden?

  3. Top | #3
    Florida Fanaat moonlight91's Avatar
    Ingeschreven
    May 2009
    Berichten
    1.072

    Standaard Re: Handige zaken om mee te nemen?

    Rode kruizen bij de esta'kastjes' ?
    zoals ik begrijp is dit jullie eerste amerika reis toch ?
    de esta 'kastjes' zijn voor mensen die al eerder amerika zijn binnen gekomen op een esta
    dat zou in jullie geval de ❌ verklaren

    veel plezier !
    2010 florida disney..2011 rondje florida..2011 great smoky mountains..2012 memphis/orlando
    2012 key west/everglades/Orlando.2013 Georgia/Florida,2013 halloween Orlando.febr 2015 Orlando
    December 2015 -XMAS in Orlando/oktober 2016-2017Orlando/mrt2018Xmas2018

  4. Top | #4
    Florida Groupie FloridaFabian's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2015
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    326

    Standaard Re: Handige zaken om mee te nemen?

    Ik denk dat het met het seizoen te maken heeft, bij ons kon de airboat in juli 2016 ook met moeite een aligator vinden terwijl wij als wij in oktober of mei gingen altijd véél meer gators konden zien tijdens de aitboattours. Dit is echter gewoon een theorie op niets gebaseerd.
    Klik HIER voor het eerste deel van onze NIEUWE Florida vlogs uit 2019
    Klik HIER voor het eerste deel van onze reeks vlogs over onze West Amerika roadtrip in 2019!

  5. Top | #5
    Florida Fanaat hannie's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Berichten
    1.111

    Standaard Re: Handige zaken om mee te nemen?

    Als het erg warm is laten de gators zich niet zien.

  6. Top | #6
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Handige zaken om mee te nemen?

    Ik zie dat hier meer voorbij komen.
    Op de site van CBP staat er niets over alleen dat je met Esta langs de kiosken kan gaan.
    Zelf is mij steeds gevraagd of ik Esta had en werd dan doorverwezen naar de kiosken.
    Er werd niet gevraagd of ik als eerder was geweest.
    Zie o.a.:
    https://www.cbp.gov/newsroom/video-g.../youve-arrived
    Laatst gewijzigd door Michael66; 31-07-17 om 11:15. Reden: q

  7. Top | #7
    Florida Fanaat moonlight91's Avatar
    Ingeschreven
    May 2009
    Berichten
    1.072

    Standaard Re: Handige zaken om mee te nemen?

    Volgens mij staat er returning esta op de borden ..
    Laatst gewijzigd door Michael66; 31-07-17 om 11:15. Reden: q
    2010 florida disney..2011 rondje florida..2011 great smoky mountains..2012 memphis/orlando
    2012 key west/everglades/Orlando.2013 Georgia/Florida,2013 halloween Orlando.febr 2015 Orlando
    December 2015 -XMAS in Orlando/oktober 2016-2017Orlando/mrt2018Xmas2018

  8. Top | #8
    Stamgast
    Ingeschreven
    Feb 2014
    Berichten
    173

    Standaard Re: Handige zaken om mee te nemen?

    Het is idd waar als je voor de 1ste keer de states bezoekt of een nieuw paspoort heb dat je dan een rood kruis krijgt, ben je een returning visitor dan gaat het goed bij de kiosk.
    Dus bij een volgend bezoek aan de states Kletskous zul je geen rood kruis meer krijgen tenzij je een nieuw paspoort heb.

  9. Top | #9
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2016
    Berichten
    334

    Standaard Re: Handige zaken om mee te nemen?

    Iedereen leek ene kruis te hebben, zwart trouwens.
    volgens mij stonden er borden voor inwoners of VISA/Esta personen. Iedereen moest langs die kastjes en wat ik zo zag had iedereen ene kruis. Wij zijn ca 15 jaar gelden ook in usa geweest maar toen waren er volgens mij nog geen Estas?

    Wij hebben inderdaad langs de 41 de toer gedaan. Die man zei ook dat het door de warmte komt. In de looproad rijden hadden de kinderen geen zin meer. Die baalden gewoon en waren er klaar mee en waren zo benieuwd naar de villa hahaha. Het is jammer maar verder geen big deal.

    Hopelijk vandaag/morgen meer geluk en zien we nu wél dolfijnen bij de boot. Daar hóóp ik zo op!
    In een andere verre vakantie hadden we hier ook al pech mee, bootexcursie gedaan. "Komt bijna nooit voor dat we geen dolfijnen zien", maar WIJ hadden het weer hoor
    Dus vandaag hard duimen!

  10. Top | #10
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Berichten
    784

    Standaard Re: Handige zaken om mee te nemen?

    Goed om te horen dat jullie het fijn hebben in Florida. Geniet er lekker van.
    Dit jaar hadden we dezelfde esta als vorig jaar. Peter had een kruis op zijn papiertje, ik niet....
    Dus geen idee waarom je zo'n kruis krijgt. Ik vind het maar stom. Schaf dan die kiosken af. Het is niet handig dat in één gezelschap de ene wel een kruis krijgt en de andere niet. Maar goed, op zich geen ramp, je mag gelukkig wel beiden in de kneuzen....ehhh kruisjesrij staan
    2007-Florida, 2009-West-Amerika, 2010-NYC, 2011-Florida, 2012-Florida, 2014-Florida, 2015-Florida, 2016-Florida 2017-Florida 2018-Florida 2019-Houston-Bradenton (Florida) 2019-New York City 2020-Washington DC- Bradenton (Florida)
    Blog 2015/ 2016 Blog 2017
    Blog 2018 Blog 2019




Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •