Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 31

Onderwerp: Reisschema dirkmuis: Miami - Miami, april 2018

  1. Top | #11
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2017
    Berichten
    97

    Standaard Re: Reisschema dirkmuis: Miami - Miami, april 2018

    Dat zou zeker kunnen maar wat schrap je dan.......
    Je zou dan bijna het noorden (Silver Springs + st. Augustine) schrappen en direct via Orlando naar Daytona rijden.
    Of in het zuiden Homestead en Key West overslaan.

    Beide vind ik zonde. Ik zou ook vanuit Miami naar Key West kunnen rijden wat me een dag geeft maar ook een extra lange rijdag.
    We zijn nu 'slechts' 1 dag in Miami. Geen idee nog wat we daar willen zien maar ik kan me voorstellen dat 1 dag kort is.

  2. Top | #12
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Berichten
    319

    Standaard Re: Reisschema dirkmuis: Miami - Miami, april 2018

    Voor iedereen is het weer anders, maar mijn ervaring is met een jongen van toen 8 jaar dat het prettig was om een paar dagen op 1 plek te zijn. Mocht het dan toch iets minder gaan, of veel vermoeidheid, kun je makkelijker iets overslaan en wat rustiger aan doen. Als je verplicht elke dag weer naar een ander hotel moet wordt dat lastiger. En je moet je realiseren dat je nooit Florida in 1 vakantie gaat zien. Wij zijn nu al meerdere keren geweest en hebben nog niet alles gezien. Ik zou zeggen beter een vakantie waar je wat rustiger aan doet en meer geniet.
    Zelf zou ik voor een eerste keer Silver Springs en St. Augustine overslaan. En inderdaad van Miami naar Key West rijden, en de extra dag op Key West indelen.
    Gelukkig is niet iedereen hetzelfde, doe vooral waar je je zelf goed bij voelt.

  3. Top | #13
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2017
    Berichten
    97

    Standaard Re: Reisschema dirkmuis: Miami - Miami, april 2018

    Scheelt ook dat onze dochter dan 2 jaar is en geen 8. Die heeft nog niet zoveel speelruimte en tijd nodig natuurlijk.
    We zullen eens goed gaan kijken. Zoals de route nu staat zien we in ieder geval overal iets van. We gaan natuurlijk niet naar Florida om te luieren. Dat kan ook in Nederland in mijn achtertuin bij een hittegolf week :-)

  4. Top | #14
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Berichten
    773

    Standaard Re: Reisschema dirkmuis: Miami - Miami, april 2018

    Dirk, waarom vraag je nog om tips als je schema toch al vast staat en je van je route overtuigd bent

  5. Top | #15
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2017
    Berichten
    97

    Standaard Re: Reisschema dirkmuis: Miami - Miami, april 2018

    Omdat dit een forum is en dit mijn eerste Florida reis is. Ik sta dan altijd open voor tips van ervaren reizigers.
    Hoe 'vast' kan je schema staan als je pas over een jaar gaat....

  6. Top | #16
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2016
    Locatie
    Randstad
    Berichten
    24

    Standaard Re: Reisschema dirkmuis: Miami - Miami, april 2018

    Dag 6 ga je van homestead naar Naples. Kan je die dag dan niet gelijk alles in de everglades doen ??? Scheelt je weer tijd op dag drie.
    Plus de tijden welke je achter de aangegeven kilometers aangeeft zijn niet reeel. (bv Titusville / Cocoa Beach - Ft. Lauderdale (287 km / 2 uur, 8 min)
    Laatst gewijzigd door patje.r; 05-07-17 om 21:43.

  7. Top | #17
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2017
    Berichten
    97

    Standaard Re: Reisschema dirkmuis: Miami - Miami, april 2018

    Dat kan inderdaad. Wat zou je dan op dag 3 doen? Direct door naar de Keys vanaf Miami is wellicht wat ver?
    Die reistijd naar Ft. Lauderdale klopt inderdaad niet.

  8. Top | #18
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Berichten
    319

    Standaard Re: Reisschema dirkmuis: Miami - Miami, april 2018

    Ervaring leert dat er een verschil is tussen veel willen doen, en heel veel willen doen, en dat ook nog in de warmte. Wij hebben als volwassenen al reizen onderweg aangepast omdat we teveel wilden doen. Een 8 jarige is ook minder snel moe dan een 2 jarige. Zoals gezegd voor een ieder is het verschillend, maar ook ik denk dat jij al een plan in je hoofd hebt en daar niet gauw van af te brengen bent.

  9. Top | #19
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2017
    Berichten
    97

    Standaard Re: Reisschema dirkmuis: Miami - Miami, april 2018

    Wij hebben ervaren dat het reizen met een kleine prima te doen is. Natuurlijk pas je je reis daarop aan. Daarom noteer ik ook vaak per dag wat we zouden kunnen doen. Ter plekke beslissen we of het haalbaar is en nog steeds leuk is voor de kleine om iets te ondernemen. Is ze moe of is het tijd om te spelen dan doen we iets minder.
    Natuurlijk heb ik een reisplan in mijn hoofd, maar ik ben nooit in Florida geweest dus ik sta zeker open voor suggesties. Zoals ik bijvoorbeeld hierboven vraag kan ik wel de Everglades verplaatsen maar als dat betekent dat ik van Miami helemaal naar de Keys moet rijden heb ik wel weer een langere rij dag. Dus stel ik zou tijd op dag 3 besparen, wat zou ik daar dan mee doen. Ofwel in Miami ofwel in Key West........

  10. Top | #20
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2017
    Berichten
    97

    Standaard Re: Reisschema dirkmuis: Miami - Miami, april 2018

    Dan krijg je dit idee, de extra dag even in Miami geplaatst.

    Oud:
    1. Düsseldorf - Miami
    2. Miami
    3. Miami - Homestead (54 km / 1 uur)
    --Everglades NP / Fruit and Spices
    4. Homestead - Key West (205 km / 2 uur, 45 min)
    5. Key West - Homestead (205 km / 2 uur, 45 min)
    --John Pennekamp snorkelen / glasbodemboot
    6. Homestead - Naples (180 km / 2 uur, 20 min)
    --Hwy 41 Via Big Cypres / fietstocht of tramtocht Shark Valley
    Nieuw:
    1. Düsseldorf - Miami
    2. Miami
    3. Miami
    4. Miami - Key West (256 km / 3 uur, 10 min)
    5. Key West - Homestead (205 km / 2 uur, 45 min)
    --John Pennekamp snorkelen / glasbodemboot
    6. Homestead - Naples (180 km / 2 uur, 20 min)
    --Hwy 41 Via Big Cypres / fietstocht of tramtocht Shark Valley / Everglades NP / Fruit and Spices



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •