Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 31

Onderwerp: Reisschema dirkmuis: Miami - Miami, april 2018

  1. Top | #1
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2017
    Berichten
    97

    Standaard Reisschema dirkmuis: Miami - Miami, april 2018

    Hoi,

    Na 4 keer in het westen te zijn geweest gaan we deze keer naar Florida. Ik heb al aardig wat gelezen en een opzetje gemaakt.
    Ik twijfel nog of we teveel doen in 1 reis. We reizen met 2 volwassenen en 1 kind van net 2. De tickets zijn al geboekt (voor €283,- per stuk).
    We starten dus in Miami en eindigen ook daar. Het aantal dagen ligt ook al vast.

    1. Düsseldorf - Miami
    2. Miami
    3. Miami - Homestead (54 km / 1 uur)
    --Everglades NP / Fruit and Spices
    4. Homestead - Key West (205 km / 2 uur, 45 min)
    5. Key West - Homestead (205 km / 2 uur, 45 min)
    --John Pennekamp snorkelen / glasbodemboot
    6. Homestead - Naples (180 km / 2 uur, 20 min)
    --Hwy 41 Via Big Cypres / fietstocht of tramtocht Shark Valley
    7. Naples - Fort Meyers (70 km / 1 uur)
    --Corkscrew Swamp Sanctuary
    8. Fort Meyers
    --Sannibel Island-Captiva, fietsen, J.N. Ding Darling
    9. Fort Meyers - Tampa (203 km / 2 uur)
    --Sarasota / Bradenton
    10. Tampa / St. Petersburg
    11. Tampa / St. Petersburg
    12. Tampa / St. Petersburg - Crystal River (126 km / 1 uur, 30 min)
    --Florida Aquarium / Tarpon Springs
    13. Crystal River - Silver Springs (73 km / 1 uur, 5 min)
    --In de ochtend zwemmen met Manatees
    14. Silver Springs - St. Augustine (124 km / 1 uur, 35 min)
    15. St. Augustine - Daytona (99 km / 1 uur, 8 min)
    16. Daytona - Orlando (91 km / 1 uur)
    17. Orlando
    --Downtown Disney, Flea market, outlet, Old Town, Celebration
    18. Orlando
    19. Orlando - Titusville / Cocoa Beach (96 km / 1 uur)
    --Kennedy Space Center
    20. Titusville / Cocoa Beach - Ft. Lauderdale (287 km / 2 uur, 8 min)
    21. Ft. Lauderdale - Miami (46 km / 45 min)
    --Sawgrass Mills Mall
    22. Miami - Düsseldorf
    --Aankomst 12 mei

  2. Top | #2
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Berichten
    773

    Standaard Re: Reisschema dirkmuis: Miami - Miami, april 2018

    Ziet er prima uit.
    ik zou zelf nog een dag Tampa of Orlando inleveren voor 1 nacht langer in Key West. Je bent nu heen en weer aan het sjezen voor mijn gevoel, een nacht Key West langer zou geen overbodige luxe zijn.

  3. Top | #3
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2017
    Berichten
    97

    Standaard Re: Reisschema dirkmuis: Miami - Miami, april 2018

    In principe rij je er in 3 uurtjes heen toch en heb je de rest van de dag daar? Ik vertrek immers uit Homestead.
    Het is natuurlijk altijd lastig. Een dagje extra in Ocala Forest lijkt me ook mooi, maar waar trek ik de dagen vandaan.

    Als ik een dagje Tampa zou schrappen zou ik deze ook in St. Augustine kunnen plaatsen zodat ik een hele dag Silver Springs heb.

  4. Top | #4
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2016
    Berichten
    19

    Standaard Re: Reisschema dirkmuis: Miami - Miami, april 2018

    Interessant schema. Naast dat we dezelfde vlucht hebben geboekt (nouja, alleen de heenreis dan) zijn wij ook een vergelijkbare route van plan. Alleen iets korter en slaan we Miami en de oostkust van Florida over.

    Het klinkt wel als een behoorlijk druk schema, met name voor de kleine. Tenminste, dat is mijn ervaring met mijn kinderen (nu 3 en 5). Wij bouwen daarom wat meer rust in zodat zij ook wat tot rust kunnen komen. Maar goed, ieder kind is anders natuurlijk he.

  5. Top | #5
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2017
    Berichten
    97

    Standaard Re: Reisschema dirkmuis: Miami - Miami, april 2018

    De drukte valt toch wel mee? Op Key West na ben je maximaal 2 uur aan het rijden op een dag. Dat geeft je toch steeds de rest van de dag om activiteiten en/of rust te plannen?
    Daarnaast zijn we op een aantal plaatsen meerdere dagen. Het is nu eenmaal geen all-in resort. Ik probeer wel een paar dagen (Miami / Tampa / Orlando) op 1 plaats meerdere dagen te zijn. Eventueel kun je dan ook een dag een activiteit laten vervallen bijvoorbeeld.
    De enige andere optie is om dingen te schrappen. Maar je wilt natuurlijk ook niet zitten niksen op je vakantie, want dan had je juist wel voor die all-in gekozen. Dit jaar (mei) zijn we 4 weken geweest naar het westen met onze dochter van 1. Natuurlijk veel langere reisdagen maar dan plan je in de middag gewoon een hotel met zwembad of grasveld om te spelen.

  6. Top | #6
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Berichten
    773

    Standaard Re: Reisschema dirkmuis: Miami - Miami, april 2018

    Er is onderweg naar Key West ook nog genoeg te zien en te doen. Bovendien hebben jullie nog een stop gepland in Pennekamp. ZO blijft er wel heeeel weinig tijd over voor Key West. Maar jouw keuze hoor, ik geef je het alleen mee als tip nadat ik nu zo'n 4 x de route naar Key West heb gereden en er dus ben geweest.
    Je hebt onderweg nog Robbie's Marina, Theater of the Sea, Morada Bay Cafe, Bahia Honda SP enz enz.

  7. Top | #7
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2017
    Berichten
    97

    Standaard Re: Reisschema dirkmuis: Miami - Miami, april 2018

    Pennekamp en alle overige dingen zijn mogelijke stops. Wij hebben onze dochter van dan 2 bij dus niet alles zal mogelijk zijn natuurlijk.
    Ik ken heel Florida nog niet dus lastig om te kiezen waar je een dag extra nodig hebt en waar niet. Dan valt het peperdure Key West sneller af.

  8. Top | #8
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Berichten
    133

    Standaard Re: Reisschema dirkmuis: Miami - Miami, april 2018

    Ziet er idd erg leuk uit
    welke vlucht heb je wij hebben nl de zelfde reisdata en prijs betaald
    wij gaan ook naar key west alleen op het einde van de vakantie
    laat me weten als je een leuk hotel hebt gevonden op keywest
    ik vind ze nl best prijzig en waar kan je het beste zitten op key west ?
    Laatst gewijzigd door Michael66; 18-07-17 om 21:27. Reden: q

  9. Top | #9
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2017
    Berichten
    97

    Standaard Re: Reisschema dirkmuis: Miami - Miami, april 2018

    Mijn route is nu zo in elkaar gezet dat ik in ieder geval niet in het weekend in Key West zit.

    Waar ik nog over twijfel is dag 13-14-15. In Crystal springs zouden we graag met de Manatees zwemmen. Volgens mij kan dat met een baby van 2 wel als je om en om gaat.
    Vervolgens vonden wij het zonde om de route naar Daytona of St. Augustine te nemen die om Ocala Forest heen loopt. Je bent er dan zo dichtbij. Dus overwegen wij de stop in Silver Springs zoals in mijn voorbeeld staat. Vanuit daar kunnen we dan naar St. Augustine.

    Enige nadeel is dat we nu vrijwel iedere dag de koffers moeten inpakken en door moeten reizen i.p.v. een dagje extra ergens blijven. Ik weet zo snel niet waar ik dagen zou inleveren om langer bij Silver Springs te blijven bijvoorbeeld.

  10. Top | #10
    Stamgast
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Berichten
    127

    Standaard Re: Reisschema dirkmuis: Miami - Miami, april 2018

    Wij hebben de eerste keer ook een aantal overnachtingen gedaan waar we maar 1 nacht bleven. Dit zou ik niet zo snel meer doen. Ik vond dat je overal net te kort was om echt wat te doen. De kinderen van toen 6 en 9 willen op de dag ook gewoon ff zwemmen en dan bleef er naar mijn idee te weinig tijd over en werd het haasten. Je ziet eigenlijk net niets. De keer ernaar zijn we minimaal ergens 2 dagen gebleven. Maar je moet doen waar jij je prettig bij voelt maar zo hebben wij het ervaren! misschien is het een optie wat dingen te schrappen als je ergens langer wil blijven en wellicht nog een keer terug te komen?
    Laatst gewijzigd door rjkd; 02-07-17 om 10:43.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •