Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 23

Onderwerp: Reisbureau's Amerika

  1. Top | #1

    Standaard Reisbureau's Amerika

    Beste reiscollega's ,

    Als men een reisbureau in de hand zou nemen richting Florida, welke zouden jullie dan nemen?

    Voorwaarde is wel dat het reisbureau aangesloten is bij het calamiteitenfonds, ANVR en SGR, dat men wel z'n centjes terugkrijgt als het reisbureau failliet gaat, het zal niet de eerste keer zijn......

    Denk wel dat het handig is, dat als je er een cruise achteraan plakt vanaf Miami richting de Bahama's of Caribbean, aan één of twee weken Florida, dit laat verzorgen.

    Of denk jullie daar anders over?

    We kennen:
    Jan Doets Heerhugowaard
    Americaonline
    Tioga St.Jansklooster
    WRC te Hilversum
    Exit reizen
    US travel
    Americanvakantion
    etc etc.

    Ben benieuwd naar jullie expertise.

  2. Top | #2
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Berichten
    784

    Standaard Re: Reisbureau's Amerika.

    Hoi Karel,
    Wij hebben vaak onze vakantie via Exit-reizen geboekt. Op zich wel goede ervaringen met deze organisatie. We hebben complete vakanties via Exit geboekt, maar soms ook onderdelen. Bijvoorbeeld alleen autohuur met vliegtickets.
    Dit jaar voor het eerst de complete vakantie zelf uitgezocht en geboekt. Dit kwam, omdat er een communicatiefout was tussen ons en Exit. Exit had aangegeven dat vluchten zouden worden vastgehouden tot na het weekend. Toen ik de vluchten wilde boeken, toen waren ze opeens niet meer te reserveren voor de eerder aangegeven prijs. We moesten toen flink wat bijbetalen. Ik was het toen zo zat, dat ik zelf alles heb opgezocht en geboekt. Dus tickets, hotel, appartement, autohuur etc.
    Daarnaast hadden wij een niet zo goede ervaring dit jaar met het reisbureau van Tui in onze woonplaats. De betreffende medewerkster, heeft totaal niet geluisterd naar onze wensen. Meerdere keren deed ze een verkeerde offerte. Ik zou dus via Tui nooit een aangepaste reis boeken. Wellicht kun je daar wel goed een standaard reis naar Amerika boeken. Daar hebben we geen ervaring mee.

    Samenvattend. Ik vond het erg leuk om deze keer mijn vakantie zelf samen te stellen en te boeken. Het vergt wat uitzoekwerk, maar dat maakt de voorpret leuker! Maar ik geeft eerlijk toe, als Exit de volgende keer een leuke offerte maakt en kan me in de prijs vinden, dan boek ik weer via Exit . Dat ligt dus ook aan de prijzen van vliegtickets en autohuur etc.

    Succes!
    2007-Florida, 2009-West-Amerika, 2010-NYC, 2011-Florida, 2012-Florida, 2014-Florida, 2015-Florida, 2016-Florida 2017-Florida 2018-Florida 2019-Houston-Bradenton (Florida) 2019-New York City 2020-Washington DC- Bradenton (Florida)
    Blog 2015/ 2016 Blog 2017
    Blog 2018 Blog 2019


  3. Top | #3

    Standaard Re: Reisbureau's Amerika.

    Dank je wel voor de info!

  4. Top | #4
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2016
    Berichten
    334

    Standaard Re: Reisbureau's Amerika.

    Mijn vakantie moet nog plaatsvinden, deze zomer. Maar ik heb half-half gedaan. Tickets en villa's heb ik zelf geregeld. De autohuur en alle hotelovernachtingen heb ik geboekt via American Estates. Simpelweg omdat zij het goedkoper aan konden bieden dan dat ik zelf kon vinden. De tickets had ik toen al geboekt, dus die vergelijking heb ik niet gemaakt. M.b.t. de villa's wilde ik zélf exact kunnen uitzoeken hoe deze eruit ziet en dat lijkt me via een reisorganisatie vaak wat lastiger. Zij bieden daarin wel mogelijkheden maar foto's van de exacte villa die je krijgt, kan vaak niet.
    Tot nu toe in elk geval tevreden over American Estates.

  5. Top | #5
    Stamgast
    Ingeschreven
    May 2007
    Berichten
    177

    Standaard Re: Reisbureau's Amerika.

    Heb ook goede ervaringen met Exit reizen. Maar boek al vele jaren alles zelf, is wel wat puzzelen maar op hotels scheelt dat vaak best een hoop.
    Ook boek ik mijn cruisen zelf, ik vergelijk altijd de maatschappij met een firma die alle cruisen aanbiedt.

  6. Top | #6
    Stamgast
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Berichten
    127

    Standaard Re: Reisbureau's Amerika.

    Wij hebben 4 jaar geleden tien wij voor de eerste keer gingen geboekt via travelnauts. Gericht op verre reizen met kinderen. Telefonisch onze wensen besproken en je krijgt een offerte op maat. Erg goed geregeld en super service!

  7. Top | #7
    Florida Fanaat elstars's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Locatie
    Elst, in de Betuwe
    Berichten
    1.026

    Standaard Re: Reisbureau's Amerika.

    We hebben altijd alles zelf geregeld. Erg leuk, niet moeilijk en geen gedoe met een derde partij.

  8. Top | #8
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Hoorn NH
    Berichten
    292

    Standaard Re: Reisbureau's Amerika.

    Met de info uit dit forum heb je geen reisbureau meer nodig. Zat tips over tickets, autohuur en verblijfsmogelijkheden en ook zat mensen die je daarover kunnen adviseren. Ik zou het lekker zelf doen, is nog leuker ook en scheelt je waarschijnlijk nog geld ook.

  9. Top | #9
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: Reisbureau's Amerika.

    De meest genoemde reisorganisaties die je hier op dit forum voorbij zal zien komen zijn: (in alfabetische volgorde)


    AE = American Estates
    AV = Amercan Vacations
    EXIT = Exit Reizen
    USAFV = USA Fun Vacations
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  10. Top | #10
    Stamgast
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Berichten
    127

    Standaard Re: Reisbureau's Amerika.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bullyleo Bekijk Berichten
    Met de info uit dit forum heb je geen reisbureau meer nodig. Zat tips over tickets, autohuur en verblijfsmogelijkheden en ook zat mensen die je daarover kunnen adviseren. Ik zou het lekker zelf doen, is nog leuker ook en scheelt je waarschijnlijk nog geld ook.
    dat klopt wel maar ik kan mij voorstellen dat je voor een eerste keer het graag door een bureau wil laten doen. Dat hadden wij in iedergeval wel! Daarna hebben we het 2x zelf gedaan



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •