Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 14

Onderwerp: Misselijkheid in 3D attracties

  1. Top | #1
    Stamgast Mave's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2017
    Locatie
    Houten
    Berichten
    170

    Standaard Misselijkheid in 3D attracties

    Hallo allemaal,

    Wij gaan in juli naar Animal Kingdom in WW en Universal, beide parken in 1 dag vooral voor het Harry Potter gedeelte.

    Nou maak ik me een beetje zorgen of ik wel in de 3D attracties kan omdat ik snel ziek word door attracties die draaien en 3D hebben. Bijvoorbeeld in de Ratatouille attractie (of theekopjes) van Disneyland Parijs werd ik niet lekker. Ik las op internet dat Harry Potter and the Forbidden Journey niet aan te bevelen is voor mensen met "motion sickness". Ik vraag me ook af of ik wel in Flight of Passage (AK) en H.P. and the escape from Gringgotts kan zonder ziek te worden. Ik kan wel tegen gewone achtbanen, over de kop is ook geen probleem.

    Zijn er mensen hier die me hun ervaringen met deze attracties kunnen vertellen? Ook in vergelijking met Ratatouille.

    Ik neem pilletjes mee tegen reisziekte (Primatour), hebben jullie misschien nog andere tips? Hopelijk kunnen jullie mij hiermee helpen.

    Groetjes Maaike

  2. Top | #2
    Florida Groupie FloridaFabian's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2015
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    326

    Standaard Re: Misselijkheid in 3D attracties

    Ondanks dat ik hier nooit last van heb gehad werd ik in Simpsons:The ride in Universal Studios echt ontzettend misselijk. Deze ride zal ik je dan ook afraden. Voor de andere rides (- in Universal) geldt dat ik het wel vind meevallen, maargoed, dit zal per persoon verschillend zijn.
    Klik HIER voor het eerste deel van onze NIEUWE Florida vlogs uit 2019
    Klik HIER voor het eerste deel van onze reeks vlogs over onze West Amerika roadtrip in 2019!

  3. Top | #3
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    1.218

    Standaard Re: Misselijkheid in 3D attracties

    Geen ervaring met Ratatouille maar wel met de theekopjes (en monsineur cannibale in de Efteling). De theekopjes sla ik altijd over want daar ben ik in het verleden regelmatig heel misselijk door geworden. Van alle andere attracties in WDW of Universal wordt ik niet misselijk. Ik kan ook niet te lang in een hangmat liggen want dan wordt ik ook misselijk (ik weet het, klinkt echt heel raar maar het is echt zo ). Het evenwichtsorgaan is een raar iets en het zal ook per persoon verschillen. Die van mij is best gevoelig maar in attracties gaat het blijkbaar goed. Ik zou het er voor over hebben om primatour te nemen.

  4. Top | #4
    Stamgast Mave's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2017
    Locatie
    Houten
    Berichten
    170

    Standaard Re: Misselijkheid in 3D attracties

    Bedankt voor je waarschuwing Ik zal Simpsons the ride zeker overslaan.
    Ik denk inderdaad dat ik sneller last heb dan anderen met de combinatie beweging en 3D.

  5. Top | #5
    Stamgast Mave's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2017
    Locatie
    Houten
    Berichten
    170

    Standaard Re: Misselijkheid in 3D attracties

    Hahaha Mushu nou idd een hangmat is ook niet mijn ding hoor, dus dit klinkt zeker niet raar. Ik hoop zo dat ik alles normaal kan ervaren, het is niet leuk om te moeten wachten tot de anderen de attracties hebben gedaan waar jij eigenlijk ook wel in wil.

  6. Top | #6
    Stamgast
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Berichten
    127

    Standaard Re: Misselijkheid in 3D attracties

    Harry Potter and the forbitten journey vond ik verschrikkelijk. Ik ben uren vanslag geweest en ben naar huis gegaan. Als je snel misselijk bent zou ik die zeker overslaan. the escape from Gringgotts ging bij mij wel

  7. Top | #7
    Florida Groupie moniquekruiningen's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2011
    Locatie
    Gilze, the Netherlands
    Berichten
    465

    Standaard Re: Misselijkheid in 3D attracties

    Ik vind de Simpson Ride juist geweldig en word er maar lichtjes misselijk in, terwijl ik deze week ziek werd in een Disney attractie (Yeti) , vorige keer had ik geen last. Mijn advies, let op met wat je van te voren eet, ik had net vanille ijs op en dat beviel niet goed, heb er uren last van gehad.. the tower of terror leverde daarnaast weer geen enkel probleem op. En Harry Potter de ene keer wel, de andere keer helemaal niet...
    2012 Orlando, 2013 ourtriptoflorida2013.blogspot.nl
    2014 ourtriptoflorida2014.blogspot.com 2016 kissimmee 2017 Davenport 2018 https://xmas2018inflorida.blogspot.com
    2020
    https://florida022020.blogspot.com

  8. Top | #8
    Stamgast Mave's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2017
    Locatie
    Houten
    Berichten
    170

    Standaard Re: Misselijkheid in 3D attracties

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rjkd Bekijk Berichten
    Harry Potter and the forbitten journey vond ik verschrikkelijk. Ik ben uren vanslag geweest en ben naar huis gegaan. Als je snel misselijk bent zou ik die zeker overslaan. the escape from Gringgotts ging bij mij wel
    Jammer om te horen, gelukkig heb je het iig een keer meegemaakt. Ik denk dat ik met mijn gezin gewoon ga kijken hoe leuk het is om in de rij te staan en dan ga ik gewoon niet in de attractie. Mochten zij The Forbidden Journey mee vinden vallen in verhouding met Ratatouille (wat ik niet verwacht) kan ik misschien nog voor sluitingstijd kijken of ik ga. De rest van alle attracties van HP ga ik gewoon met reispilletjes proberen.

  9. Top | #9
    Stamgast Mave's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2017
    Locatie
    Houten
    Berichten
    170

    Standaard Re: Misselijkheid in 3D attracties

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door moniquekruiningen Bekijk Berichten
    Ik vind de Simpson Ride juist geweldig en word er maar lichtjes misselijk in, terwijl ik deze week ziek werd in een Disney attractie (Yeti) , vorige keer had ik geen last. Mijn advies, let op met wat je van te voren eet, ik had net vanille ijs op en dat beviel niet goed, heb er uren last van gehad.. the tower of terror leverde daarnaast weer geen enkel probleem op. En Harry Potter de ene keer wel, de andere keer helemaal niet...
    Is Yeti de Expeditie Everest die achteruit gaat? Bij de tower of terror (in DL) heb ik er ook geen last van gehad.

    Ik ga gelukkig toch niet voor Simpson the ride, we zijn er maar 1 dag en gaan alleen voor HP, mocht er nog tijd over zijn dan willen we graag naar Jurrassic park en Kong.
    Bedankt voor de tip, gezond eten wordt volgens mij daar best een uitdaging haha.

  10. Top | #10
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Hilversum
    Berichten
    371

    Standaard Re: Misselijkheid in 3D attracties

    Bij mij viel the simpson ook wel mee, en harry potter ook. Daar kan je gewoon af en toe je ogen dicht doen als het "te veel" wordt.
    Maar toch tegen beter weten in meer attracties gedaan.
    The mummy deed bij mij de das om, en was 2 dagen van de kaart.
    Omdat ik ook soms een Meniere aanval heb, ben ik altijd bang om attracties in te gaan, en dan een aanval op te wekken.
    Uitendelijk is dat nog nooit gebeurd, maar mijn vrees is altijd dat ik een aanval krijg op de dag van vliegen. Want dan kan je dus niet mee...



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •