Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 31

Onderwerp: Wat ik heel graag wil weten...

  1. Top | #11
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Berichten
    784

    Standaard Re: Wat ik heel graag wil weten...

    Ingrid, dat is inderdaad grappig wat je zegt. Want vaak hoor je dat mensen zeggen: nee hoor Amerika, bleagh, stom land etc. etc.
    Maar als mensen eenmaal zijn gegaan...dan gaan ze vaker.
    Ik heb nooit iemand gehoord die achteraf zei: nou ik ben geweest, ik ga nooit meer!
    2007-Florida, 2009-West-Amerika, 2010-NYC, 2011-Florida, 2012-Florida, 2014-Florida, 2015-Florida, 2016-Florida 2017-Florida 2018-Florida 2019-Houston-Bradenton (Florida) 2019-New York City 2020-Washington DC- Bradenton (Florida)
    Blog 2015/ 2016 Blog 2017
    Blog 2018 Blog 2019


  2. Top | #12
    Florida Groupie FloridaFabian's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2015
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    326

    Standaard Re: Wat ik heel graag wil weten...

    Ik probeer ieder jaar weer te begrijpen wat dat gevoel nou precies is, omdat ik het nergens anders ter wereld heb. Wij komen ook regelmatig in Spanje waar wij een huis hebben en dat is ook fantastisch maar het is niet Florida. Zodra je landt in Florida ruik je een bepaalde geur... Ik denk dat het een combinatie is van tropische lucht en de vele airco's. De palmbomen overal... de garantie dat je je korte broek aankunt... Shoppen, eten, zwemmen, zon, zee, strand... ik denk dat het een combinatie is van veel verschillende dingen. Ik denk ook dat het voor mij zo voelt omdat ik er al kom sinds ik kan lopen en dus veel fijne herinneringen uit mijn vroege jeugd heb in Florida. Wat het ook is; ik hoop er nog heel vaak van te mogen genieten!
    Klik HIER voor het eerste deel van onze NIEUWE Florida vlogs uit 2019
    Klik HIER voor het eerste deel van onze reeks vlogs over onze West Amerika roadtrip in 2019!

  3. Top | #13
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Wat ik heel graag wil weten...

    Florida begon voor ons in oktober 1995, onze huwelijksreis. Zoals zoveel Nederlanders was ik skeptisch vooraf, maar mijn kersverse echtgenote had me 'meegenomen', aangestoken door de enthousiaste verhalen van haar zus. Ook voor haar was het de eerste keer.

    Ik herinner me het moment dat we in Miami uit het vliegveldgebouw kwamen op zoek naar de shuttlebus naar de autoverhuur. De drukte van gele taxi's, en vooral de enorm zware kletsnatte tropische hitte - het was nog volop regentijd - ik was gelijk verkocht.

    Mijn reserves verdwenen in een paar dagen. Het iconische Miami Beach, en de Disneyparken. Met evenveel skepsis was ik naar Disney gegaan, en zowel die compleet verregende dag in Magic Kingdom als in Epcot kon ik het concept van Guaranteed To Raise A Smile ervaren. Ook het hagelwitte strand aan de westkust en een opnieuw volledig verregende airboattrip in de Everglades zijn warme herinneringen die me altijd bij zullen blijven.

    We zijn een aantal keer teruggekomen, en in de zomer van 2006 deden we een trip van New York naar Florida en konden we eenmaal in de Sunshine State bij mijn schoonzus en zwager logeren. Zij hadden een paar jaar ervoor een villa gekocht in Sebring. En overal lonkten de bordjes 'lot for sale' in die na 25 jaar nog maar voor 10% bebouwde wijk.

    Ergens onderweg op een trip naar Miami stelde ik voor om een perceel te kopen 'en we zien wel wanneer we gaan bouwen'. Op de terugweg over diezelfde weg besloten we dat dan maar te doen. Vanuit Nederland kochten we via een makelaar in Lake Placid een 'grondje' van 2000 m2. In oktober kwamen mijn schoonzus en zwager terug van hun vakantie daar... met folders van bouwbedrijven!

    Een van de modelletjes konden we best betalen, bleek na een bezoekje aan 'jazeker' de Hypotheker. En zo stond binnen een jaar na ons eerste bezoek aan de wijk, ons huis voor ons klaar.

    Nu is het de plek waar we 46 weken per jaar hevige heimwee naar hebben, en zes weken supergelukkig zijn. De blues als we weer weg moeten gaan en de zorg of alles goed gaat als we in Nederland zijn, dat is bijtend. We leven het hele jaar naar die 2x3 weken dat we daar kunnen zijn.

    En Florida zelf? Daarop raken we nooit uitgekeken. Je hoeft niet 35x naar Disney - er is zoveel te zien. En al helemaal raken we nooit verveeld van aangename, milde winters en de uitbundige regentijd. Genieten van de stortregen en het onweer op de veranda en tuinieren in de tropische hitte - beter dan dat kan het niet worden.

  4. Top | #14
    Vaste Bezoeker mijnie's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2015
    Berichten
    104

    Standaard Re: Wat ik heel graag wil weten...

    Ik ken inderdaad mensen die nooit meer naar de USA willen of voor wie het niet meer hoeft. Die vonden de mentaliteit, de afstanden, het "tip"systeem allemaal raar. Ik hoor ook soms dat mensen die normaal hele andere reizen maken (azie of juist 2 weken all-in in turkije) het allemaal maar zo duur vinden.

    We reizen al enkele jaren naar de USA en we kwamen een hele goede aanbieding voor Florida tegen. Na onze eerste rondreis beviel het toch wel goed. De mogelijkheid tot een goedkope directe vlucht, betaalbare hotels, altijd iets te doen en niets "moeten" omdat het anders "zonde" is. De afstanden zijn goed te doen. We vinden het alleen al leuk om samen in de Auto te stappen, koelboxje achter de stoel en gewoon ergens heen rijden en kijken waar we uitkomen.

    Ik zou graag nog een paar andere staten zien, maar ben door het werk van mijn man helaas aan augustus of december gebonden. Canada (Jasper, Banff, Calgary) willen we graag nog samen bezoeken, hier ben ik vorig jaar met mijn vader geweest. Zo prachtig. Dan nog eens Bryce, Zion, Moab, Yellowstone, Yosemite.

    Louisiana, Mississippi, Alabama, Georgia en de beiden Carolinas staan ook nog op de lijst.... Eigenlijk ben ik heel jaloers op Gerrit, die heeft alle staten ondertussen gezien.

  5. Top | #15
    Florida Groupie ronenivonne's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2008
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    451

    Standaard Re: Wat ik heel graag wil weten...

    Mijn vrouw en ik waren 3x op rij richting Spanje geweest ( Tenerife, Mallorca, Tenerife ) en hadden het hier echt wel gezien. Is allemaal een beetje hetzelfde, strand en boulevard. Het idee was in eerste instantie om met een bevriend stel richting Mexico naar een resort te gaan. Maar wij zagen dit laterna niet zo zitten omdat we ons na een paar daagjes al weer gaan vervelen en liever wat meer vrijheid wilde om zelf wat dingen te ondernemen ipv georganiseerde busreisjes.
    Toen kwam Florida ter sprake en we een rondreis samengesteld via een reisburo met z'n viertjes. Een super reis gehad en helemaal verkocht aan Florida. Wel een godsvermogen kwijt natuurlijk omdat we het allemaal te duur geboekt hadden.
    Nu 7 jaar verder hebben we ondertussen ook meer gezien van de USA zoals Westkust ( LA, San Diego, Las Vegas, enz ) en zijn we ook in New York en Boston geweest. We zijn niet perse aan Florida verkocht maar vinden de USA gewoon super en zijn helemaal happy als we weer die kant op gaan. Ieder jaar verheugen we ons weer op de volgende reis. Voorlopig heerlijk naar Florida omdat we daar een vast verblijf ( villa ) kunnen huren en we met onze kleine meid de ruimte hebben.
    2010 Rondreis Florida/ 2011 Orlando-Miami/ 2012 Orlando-LA/ 2013 West USA/ 2014 Orlando/ 2014 Rondje zuid Florida/ 2015 New York-Boston-Orlando/ 2017 Mia - Fort Lauderdale - Orlando - Mia/ 2018 Orlando/ 2019 Orlando




  6. Top | #16
    Stamgast cant51's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    214

    Standaard Re: Wat ik heel graag wil weten...

    Wij gaan al vanaf 1975 naar de USA voor vakantie's mega veel gezien en gadaan in 1978 voor de 1 keer Florida Orlando was nog haast een "dorp" vergeleken met nu :-) daarna ieder jaar na rondreizen in andere staten naar Florida gereden of gevlogen, altijd een paar dagen Orlando om te shoppen en daarna naar Vero Beach een appartement met uitzicht op zee om nog een weekje uit te rusten, en waarom Florida just because we love it :-).

  7. Top | #17
    Florida Groupie moniquekruiningen's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2011
    Locatie
    Gilze, the Netherlands
    Berichten
    465

    Standaard Re: Wat ik heel graag wil weten...

    Onze plannen worden weer concreet, een volgende droom lijkt uit te gaan komen.
    Vliegtickets en motel zijn geboekt en ook een dagje Discovery Cove ligt vast. Maar we moeten toch nog 303dagen wachten tot het weer zover is.
    Toch raak ik weer helemaal opgewonden en gaat er geen dag voorbij dat ik wel iets op zoek op internet. We zouden bijna vergeten dat er nog 3 jaargetijden zullen passeren, dat mijn dochter haar propedeuse nog hoopt te halen, nog haar 18e verjaardag zal vieren en hopelijk ook het behalen van haar rijbewijs, dat we in juli nog 2 weken naar de Pyreneeën gaan voordat het 18 december is. Dat er eigenlijk nog bijna een jaar voorbij gaat, voordat we weer mogen. Wat is dat toch..?
    2012 Orlando, 2013 ourtriptoflorida2013.blogspot.nl
    2014 ourtriptoflorida2014.blogspot.com 2016 kissimmee 2017 Davenport 2018 https://xmas2018inflorida.blogspot.com
    2020
    https://florida022020.blogspot.com

  8. Top | #18
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2013
    Berichten
    271

    Standaard Re: Wat ik heel graag wil weten...

    Heel herkenbaar! Wij gaan in juli en zijn ook al een paar maanden aan het aftellen.

  9. Top | #19
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2011
    Locatie
    Heiloo
    Berichten
    1.503

    Standaard Re: Wat ik heel graag wil weten...

    Zo herkenbaar haha. Ben ook al veel bezig met mei 2019, dan wil ik mijn 50e daar vieren. Het is dat ik nog niks kan boeken...
    Eerst mag ik vrijdag over 2 weken. En ik ga in augustus ook nog lekker een weekje naar de Costa del Sol (tingelingeling )
    Ook mee bezig hoor, maar toch, je bent er in je hoofd gewoon heel vaak mee zoet.
    Heb ook 3 dingen in mijn aftel app op mobiel staan haha (en ja, erg luxe, ik weet het)
    Reisverslag: Orlando 2012 + 2013 + 2014 + 2015 http://cindyhelmich.blogspot.nl/
    Reisverslag: Florida 2016 + NY 2016 + Florida 2017 + Florida 2018 + Florida 2019 + Florida 2020 + NY 2022 http://cindyinflorida.blogspot.nl/

  10. Top | #20
    Florida Groupie sunnyrojo's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2010
    Locatie
    Almere, en Villa Maggiore Watersong Davenport
    Berichten
    442

    Standaard Re: Wat ik heel graag wil weten...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Syllvia Bekijk Berichten
    Dit is nu precies de omschrijving die ik had kunnen maken! Je kunt het eigenlijk niet uitleggen....
    Wij zijn van plan om volgend jaar weer te gaan, de 9e keer, en ik heb er nu al binnenpret om
    precies dat
    wij gaan nu ook voor de 9e keer en dat is hetgene waarom wij terugkomen!



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •