Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 12

Onderwerp: Even voorstellen: Mave

  1. Top | #1
    Stamgast Mave's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2017
    Locatie
    Houten
    Berichten
    170

    Standaard Even voorstellen: Mave

    Hoi allemaal,

    Mijn naam is Maaike (42jr.), met mijn man en 2 zoons (10 en 12jr) gaan wij voor de eerste keer naar Amerika. We beginnen in New York en van daaruit vliegen we naar Orlando, een reis die al 36 jaar op mijn bucketlist staat

    We zijn maar 2 volle dagen in Orlando, wat weinig is maar er is nog zoveel meer te zien in Florida. Onze keus is om i.i.g. 1 dag de 2 parken van Universal te bezoeken voornamelijk voor het Harry Potter gedeelte. De 2e dag willen we heel graag naar Animal Kingdom voor het nieuwe Pandora land, hopelijk is het niet zo belachelijk druk als de afgelopen dagen.

    Verder gaan we nog naar Fort Meyers (met een boottochtje op Captiva Islands), Everglades, Duck key (met een snorkel excursie in Key Largo) en Miami.


    Mochten jullie nog tips hebben dan hoor ik het graag! Ik ga eens verder lezen in dit leuke forum.

    Groetjes
    Laatst gewijzigd door Mave; 06-06-17 om 20:11.

  2. Top | #2
    Florida Groupie FloridaFabian's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2015
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    326

    Standaard Re: Even voorstellen: Mave

    Welkom op het forum! Wat leuk dat jullie na al die jaren deze mooie reis gaan maken. Wij hebben in 2008 ook NYC met Florida gecombineerd en dat is toen heel goed bevallen. Wat betreft Universal Studios en het bezoeken van twee parken zou ik vooral adviseren voor/rond openingstijd aanwezig te zijn, direct naar het Harry Potter gedeelte in Universal Studios te gaan en gebruik te maken van de Hogwarts Express tussen de twee parken, mits jullie in het bezit zijn van een park-2-park ticket. Wij hebben in mei gesnorkeld in het John Pennekamp State Park op Key Largo en dit was echt súper! Veel plezier alvast met de voorbereidingen.
    Klik HIER voor het eerste deel van onze NIEUWE Florida vlogs uit 2019
    Klik HIER voor het eerste deel van onze reeks vlogs over onze West Amerika roadtrip in 2019!

  3. Top | #3
    Stamgast Mave's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2017
    Locatie
    Houten
    Berichten
    170

    Standaard Re: Even voorstellen: Mave

    Dank je wel! Ik ben erg blij dat ik dit forum gevonden heb, ik heb nu al ontzettend veel tips gehad.

    Goed om te horen dat jullie combinatie trip zo goed bevallen is, het wordt volgens mij een erg mooie maar ook pittige reis haha. Ik heb het net nog even opgezocht maar kon het zo snel niet vinden of wij ook in het John Pennekamp State Park gaan snorkelen, ik ben erg benieuwd hoe mooi het daar is. Voor de pretparken AK en (idd park2park) Universal zullen we zeker op tijd klaar staan

    Hopelijk bevalt deze reis ons gezin zo goed dat ik ze enthousiast kan krijgen voor de andere kant van Amerika, want helaas is mijn bucketlist in al die jaren alleen maar groter geworden

  4. Top | #4
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2010
    Locatie
    Kontich, Belgium
    Berichten
    124

    Standaard Re: Even voorstellen: Mave

    Op Captiva kan je kiezen uit verschillende boottochten ( 1 dag tot 1,5 uur). Wij nemen altijd Captiva cruises. Zij hebben een website en je kan zelfs telefonisch reserveren. Een leuke tocht is deze van de Dolphin cruise. Je zal zeker dolfijnen spotten! Een gids aan boord verteld alles wat je wil weten over de dolfijnen .... Veel plezier!

  5. Top | #5
    Stamgast Mave's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2017
    Locatie
    Houten
    Berichten
    170

    Standaard Re: Even voorstellen: Mave

    Wij hebben geboekt via Jan Doets en ze noemen het geloof ik Dolphin watch&wildlife dus of dat dezelfde is weet ik eigenlijk niet.
    Helaas durfde ik het niet aan om alles zelf te boeken omdat we voor de eerste keer naar Amerika gaan en ik wist niet waar ik moest beginnen....tussenvlucht, hoogseizoen. Wie weet als we weer terug gaan dat ik wel alles zelf boek, ik zie hier zoveel tips dat dat wel moet lukken.

  6. Top | #6
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Berichten
    784

    Standaard Re: Even voorstellen: Mave

    Welkom op het forum. Leuk dat jullie naar Florida gaan.
    Wij hebben ooit een keer beide parken van Universal op één dag gedaan. Wat ik heb begrepen is dat de parken inmiddels wel wat groter zijn geworden met nieuwe attracties. Ik weet dus niet of het nog haalbaar is.
    Ik zou voor de eerste keer Amerika ook niet alles zelf boeken hoor. Wij zijn dit jaar voor de 7e keer naar Florida geweest en ik heb voor het eerst alle onderdelen zelf uitgezocht en geboekt en dat was erg leuk om te doen!
    2007-Florida, 2009-West-Amerika, 2010-NYC, 2011-Florida, 2012-Florida, 2014-Florida, 2015-Florida, 2016-Florida 2017-Florida 2018-Florida 2019-Houston-Bradenton (Florida) 2019-New York City 2020-Washington DC- Bradenton (Florida)
    Blog 2015/ 2016 Blog 2017
    Blog 2018 Blog 2019


  7. Top | #7
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2010
    Locatie
    Kontich, Belgium
    Berichten
    124

    Standaard Re: Even voorstellen: Mave

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mave Bekijk Berichten
    Wij hebben geboekt via Jan Doets en ze noemen het geloof ik Dolphin watch&wildlife dus of dat dezelfde is weet ik eigenlijk niet.
    Helaas durfde ik het niet aan om alles zelf te boeken omdat we voor de eerste keer naar Amerika gaan en ik wist niet waar ik moest beginnen....tussenvlucht, hoogseizoen. Wie weet als we weer terug gaan dat ik wel alles zelf boek, ik zie hier zoveel tips dat dat wel moet lukken.
    Ik denk dat deze tocht via captiva cruises gaat. Kijk maar eens op hun website.

  8. Top | #8
    Stamgast Mave's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2017
    Locatie
    Houten
    Berichten
    170

    Standaard Re: Even voorstellen: Mave

    Dit staat er bij Jan Doets:

    Dolphin Watch & Wildlife Adventure CruiseDe Dolphin Watch & Wildelife Adventure is een super leuke excursie op het water en is geschikt voor de hele familie. Er is namelijk niets leukers om dolfijnen in het wild te zien zwemmen. In de boeggolven van de boot springen deze prachtige beesten omhoog, dit is echt iets wat je nog lang zult bij blijven. Op ongeveer 95% van alle tochten worden wilde dolfijnen gezien. Dolfijnen blijven natuurlijk wilde dieren, mocht het zo zijn dat je tijdens de tour geen dolfijnen ziet, niet getreurd. Tijdens de tour kom je zeker vele vogels tegen welke het zuid westen van Florida zo bijzonder maken. Ook is de omgeving prachtig, vooral tijdens het einde van de middag, afhankelijk van de tijd van het jaar kan je genieten van een beginnende zonsondergang. Aan boord van de boot gaan vrijwilligers mee van de Sanibel en Captiva Conservation Foundation. De gids vertelt tijdens deze tour bijzondere dingen over de eilanden en de omgeving hiervan.

    Bij captiva cruises heet het idd ook dolphin watch & wildlife, ik denk dat je gelijk hebt, ik zal het zien als ik de tickets ontvang.

  9. Top | #9
    Stamgast Mave's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2017
    Locatie
    Houten
    Berichten
    170

    Standaard Re: Even voorstellen: Mave

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stephie Bekijk Berichten
    Welkom op het forum. Leuk dat jullie naar Florida gaan.
    Wij hebben ooit een keer beide parken van Universal op één dag gedaan. Wat ik heb begrepen is dat de parken inmiddels wel wat groter zijn geworden met nieuwe attracties. Ik weet dus niet of het nog haalbaar is.
    Ik zou voor de eerste keer Amerika ook niet alles zelf boeken hoor. Wij zijn dit jaar voor de 7e keer naar Florida geweest en ik heb voor het eerst alle onderdelen zelf uitgezocht en geboekt en dat was erg leuk om te doen!
    We gaan de lat niet hoog leggen hoor, ik hoef niet in alle attracties we gaan er wel vanuit dat we alles van HP kunnen beleven en mocht er dan nog tijd over zijn doen we Kong en Jurrassic park ....we zien wel

    Lijkt mij ook erg leuk om alles zelf te regelen eerst maar hopen dat mn man het geweldig gaat vinden. Hij houdt eigenlijk meer van strandvakanties....terwijl ik het liefst van alles wil zien en doen. Als het alleen maar regent zoals ik gelezen heb bij sommige mensen die er nu zitten, ben ik bang dat hij niet snel meer terug zal gaan.

  10. Top | #10
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Berichten
    248

    Standaard Re: Even voorstellen: Mave

    Leuk dat je met je kids naar Florida gaat! Wij zijn er ook geweest in 2014 met onze kids (van toen 2 en 6 jaar).
    Misschien heb je nog wat aan ons blog: www.wij4tjesopvakantie.blogspot.nl
    Vakanties in Florida: 1998, 2010 en 2014
    Weblog vakanties met de kids: http://wij4tjesopvakantie.blogspot.nl
    Vaste gastblogger van de website over (verre) reizen met kinderen: https://www.gezinopreis.nl
    Zomer 2018: camperreis van Las Vegas naar Denver



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •