Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 26

Onderwerp: Laptop mee als handbagage

  1. Top | #1

    Standaard Laptop mee als handbagage

    Wij vliegen aankomende week naar Miami. Ik las dit artikel, dat de laptop niet meer mee mag als handbagage. Koffer mag niet op slot, en daar gooien ze mee, Hoe gaan we dit doen? En hoe doen zakenlui dat? http://www.nu.nl/gadgets/4683780/vs-...en-europa.html

  2. Top | #2
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Berichten
    784

    Standaard Re: laptop mee als handbagage

    De beslissing is nog niet genomen. Maar wij maken ons ook zorgen. Ik neem aan dat er wel oplossingen geboden gaan worden. Inderdaad ze gooien met de koffer en daarnaast loop je grote risico dat de laptop wordt gestolen.
    En is het geen schijnveiligheid? Wie zegt dat er in het bagageruim niks kan gebeuren?
    Maar het is weer een dingetje wat ons bezig zal houden de komende dagen.....(wij vliegen volgende week vrijdag)
    2007-Florida, 2009-West-Amerika, 2010-NYC, 2011-Florida, 2012-Florida, 2014-Florida, 2015-Florida, 2016-Florida 2017-Florida 2018-Florida 2019-Houston-Bradenton (Florida) 2019-New York City 2020-Washington DC- Bradenton (Florida)
    Blog 2015/ 2016 Blog 2017
    Blog 2018 Blog 2019


  3. Top | #3

    Standaard Re: laptop mee als handbagage

    Regelgeving is nog niet doorgevoerd.
    En anders lekker zonder laptop of iPad op vakantie. Dan heb je ook echt vakantie. Laat je mobiel ook thuis en je zult genieten van de rust
    Je koffer kan toch overigens gewoon op slot met een TSA slot?

  4. Top | #4
    Florida Groupie Lindaa's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2009
    Locatie
    Bonita Springs
    Berichten
    251

    Standaard Re: laptop mee als handbagage

    TSA slot is echt veilig ja: https://theintercept.com/2015/09/17/...-locks-hacked/
    En idd gooien met koffers is ook niet bevorderlijk voor je laptop.
    En nee, voor sommige mensen is thuislaten geen optie.
    Life is one long insane trip. Some people just have better directions.

  5. Top | #5

    Standaard Re: laptop mee als handbagage

    Vwb de veiligheid heb je wel een punt hoor. Maar in dat opzicht is geen 1 koffer of tas meer veilig wat voor slot er ook opzit. En ja ik ben bekend met het feit dat koffers "open" vervoerd
    Moeten worden naar/door de VS.

    Hieronder overigens een algemene reactie van mijn kant, niets persoonlijks:

    Mensen die roepen dat ze niet zonder hun PC/Laptop/Mobiel kunnen konden dat 20 jaar geleden overigens prima. Toen waren er nog geen laptops/tablets en amper mobiele telefoons. Contact met Nederland nam je (indien nodig) op in een telefooncel en voor het sturen van een mailtje liep je als het echt nodig was een internetcafe binnen.
    Tijden veranderen. Behoeften ook. Maar roepen dat we niet zonder kunnen..... We kunnen echt wel zonder. We willen echter niet zonder omdat we tegenwoordig de sterke behoefte en drang hebben "bereikbaar te willen zijn" en daarbij diverse redenen zoeken om ook maar bereikbaar te moeten zijn.
    Zieke familie, eigen zaak, toegangsbewijzen kopen etc. Maar die zaken hadden we 20 jaar geleden ook
    Dientengevolge is vakantie niet echt meer vakantie en nemen we niet meer ons rust waarvoor vakantie is bedoeld. We zijn immers nog altijd bezig met "het thuisfront" (onze computertjes). In dat opzocht niet zo vreemd dat de cijfers omtrent burn outs etc alleen maar toenemen, mede het gevolg door de drang om altijd bereikbaar te moeten en willen zijn.

    Uit eigen ervaring kan ik zeggen, voorheen riep ik ook het hardste dat ik niet zonder kon. Laatste jaren ga ik echter zonder dat soort apparatuur op vakantie (heb wel een mobiel mee met een ander nummer (zonder whatsapp etc) zodat ik in geval van nood iemand kan bellen) en merk ik dat je dan nog veel meer vakantie heb als dat je nu hebt....

    Wellicht een overweging waard?! Ik weet zeker dat iedereen die dit leest meteen roept "kan niet". Maar als je er wellicht eens goed over nadenkt.......

    Evengoed een hele fijne vakantie en neem vooral je rust (en doe waar je je goed bij voelt!)

    Terug naar het onderwerp:
    Als ik iets hoor over het feit dat het verbod is ingevoerd en dat airlines het verbod moeten gaan naleven en hoe daarmee moet worden omgegaan zal ik het hier posten.

    Groeten Niels
    Laatst gewijzigd door b767-300er; 13-05-17 om 10:40.

  6. Top | #6
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Berichten
    784

    Standaard Re: laptop mee als handbagage

    Bedankt voor je betoog Niels
    Je hebt in principe wel gelijk hoor. Maar thuislaten is voor ons geen optie. Dus deze mogelijk nieuwe regels, hebben wel gevolgen voor ons.
    Ik ben ook opgegroeid in een tijd dat je op vakantie ging zonder computer en telefoon. Af en toe belden we naar opa en oma vanuit een telefooncel
    Foto's zag je pas, nadat ze ontwikkeld waren.....

    Maar even terug naar het topic. Iedereen weet dat het bijna onmogelijk is om laptops te vervoeren in je koffer, zonder dat je risico loopt op diefstal of beschadiging. Wellicht kunnen vliegtuigmaatschapijen met oplossingen komen. Dat je je laptop apart kan afgeven en dat zij hem ergens veilig opbergen. En je kunt dan alleen met je paspoort je laptop weer ophalen op bestemming.
    2007-Florida, 2009-West-Amerika, 2010-NYC, 2011-Florida, 2012-Florida, 2014-Florida, 2015-Florida, 2016-Florida 2017-Florida 2018-Florida 2019-Houston-Bradenton (Florida) 2019-New York City 2020-Washington DC- Bradenton (Florida)
    Blog 2015/ 2016 Blog 2017
    Blog 2018 Blog 2019


  7. Top | #7

    Standaard Re: laptop mee als handbagage

    Ja. En wel maximaal 36 fotos maken he, anders was je rolletje vol... dus bij elke foto nadenken want "erna kunnen we er nog maar 4". Zalig

    Gelukkig had je wel de 1 uurs service op plaats van bestemming.

    Succes met de keuzes. Als ik iets hoor dan post ik het hier..

  8. Top | #8
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jan 2017
    Berichten
    159

    Standaard Re: laptop mee als handbagage

    Het zal wel een goedbedoeld advies zijn, maar ik vind dat iedereen voor zichzelf wel kan bepalen of hij wel of niet een laptop o.i.d. meeneemt. Dat zijn van die dingen waar een ander niks mee te maken heeft. Je ziet steeds vaker van dit soort 'goed bedoelde adviezen' terwijl dit niks met de vraagstelling van het topic te maken heeft.

  9. Top | #9

    Standaard Re: laptop mee als handbagage

    Sorry hoor. Aan vakantie toe?

    Gedeeltelijk Antwoord op de vraag stond er wel degelijk tussen. Als aanvulling daarop: Zover ik weet hebben de Midden Oosten maaschappijen er een oplossing voor. Dus zal niet weten waarom de westerse maatschappijen niet. InIeveren bij de gate en bij uitstappen krijg je hem direct weer mee.

    Zie verder onderste gedeelte van mijn post.

    Verder wordt er gevraagd om hoe andere mensen dit doen? Daar kan verder nog niemand anders antwoord opgeven, daar de regelgeving er nog niet is en mensen dit dus nog niet "hoeven" te doen. Of er moeten een paar Irakezen meelezen hier, maar die kans acht ik bijzonder klein.

    Als je de vraag van TS aan mij stelt dan heb iknals antwoord op hoe ik het zou doen: de laptop lekker thuis laten...

    En voor de rest geef ik alleen maar aan dat je ook bepaalde zaken kunt heroverwegen, zonder bijbedoeling. Ieder maakt zijn eigen keuzes. Maak vooral de keuze waar jij je goed bij voelt. Gelukkig heeft iedereen een eigen mening, anders wordt de wereld ook zo saai toch?

    Mijn eigen post even geknipt:

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door b767-300er Bekijk Berichten

    <<Knip>>

    Hieronder overigens een algemene reactie van mijn kant, niets persoonlijks:

    <<knip>>
    (En doe waar je je goed bij voelt)

    <<knip>>


    Terug naar het onderwerp:
    Als ik iets hoor over het feit dat het verbod is ingevoerd en dat airlines het verbod moeten gaan naleven en hoe daarmee moet worden omgegaan zal ik het hier posten.

    Groeten Niels
    Laatst gewijzigd door b767-300er; 13-05-17 om 15:30.

  10. Top | #10
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Berichten
    784

    Standaard Re: laptop mee als handbagage

    Niels@ ja 36 foto's is toch wel erg weinig! Onvoorstelbaar! En van die 1-uur service hebben we ook vaak genoeg gebruik gemaakt......

    Het meenemen van laptops en andere elektronica is natuurlijk ook een persoonlijke keuze. Ik vind het knap dat mensen zonder kunnen op vakantie.
    Maar die oplossing van afgeven bij de gate klinkt wel goed trouwens.
    2007-Florida, 2009-West-Amerika, 2010-NYC, 2011-Florida, 2012-Florida, 2014-Florida, 2015-Florida, 2016-Florida 2017-Florida 2018-Florida 2019-Houston-Bradenton (Florida) 2019-New York City 2020-Washington DC- Bradenton (Florida)
    Blog 2015/ 2016 Blog 2017
    Blog 2018 Blog 2019




Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •