Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: reisschema krist : miami - miami, september 2017

  1. Top | #1
    Newbie
    Ingeschreven
    Apr 2017
    Berichten
    9

    Standaard reisschema krist : miami - miami, september 2017

    Beste leden,


    Ik heb ondertussen al heel wat uurtjes gespendeerd als aandachtige lezer op dit forum om onze eerste Floridareis zo goed mogelijk voor te bereiden. De vliegtuigtickets zijn ondertussen al vastgelegd, maar vooraleer de hotels te boeken wil ik ons reisschema eerst eens aan jullie voorleggen :

    Di 05/09 : 15u aankomst miami airport
    Woe 06/09 : miami
    Do 07/09 : miami
    Vrij 08/09 : miami => key west
    AM : afhalen huurauto & rijden
    PM : snorkelen, sunset, …
    Zat 09/09 : key west => fort Meyers
    AM : rijden
    AM/PM : everglades (airboattour)

    PM : rijden
    Zo 10/09 : fort meyers => Orlando
    AM : sanibel, captiva,...

    PM : rijden
    Ma 11/09 : Orlando
    Universal of het nieuwe volcano bay
    Di 12/09 : orlando => fort Lauderdale
    AM : kennedy space center
    PM : rijden
    Woe 13/09 : fort lauderdale
    Do 14/09 : fort lauderdale => miami airport
    AM : fort Lauderdale
    PM : sawgrass mills
    20u terugvlucht

    Momenteel overweeg ik sterk om slechts 1 dag te voorzien voor Miami en een extra rustig dagje in te lassen in Fort Meyers. Het schema lijkt mij in Fort Meyers toch wel heel krap en bovendien merk ik dat de commentaren op de kust van de Golf van Mexico toch heel wat positiever zijn dan deze over de kust aan de Atlantische Oceaan. Wat denken jullie ??


    Ons reisgezelschap bestaat ook uit 2 dochters : eentje van 21 (die op de hoogte is van deze reis) en eentje van 18 (voor wie het een verrassingsreis moet worden als verjaardagscadeau).
    Enerzijds zijn het heel traditionele girls : zon, strand, water, shopping, nightlife (alhoewel met de 21-jarige leeftijdsgrens aldaar ??) Op dit forum heb ik wel al een aantal interessante shoppingtips gevonden : sawgrass mills (miami), Ellenton & Miromar (fort meyers), premium outlets international drive & lake buena vista factory stores (orlando). Bijkomende shoppingtips op ons traject zijn van harte welkom.
    Anderzijds hebben de girls ook wel interesse in natuur & wetenschap : snorkelen op de keys, de everglades en kennedy space center zijn voor de 21-jarige een absolute must.


    Post gerust jullie opmerkingen, tips, raadgevingen ed.

  2. Top | #2
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    1.218

    Standaard Re: reisschema krist : miami - miami, september 2017

    Wat een leuk verjaardagscadeau! Toen ik naar het schema keek, dacht ik gelijk dat ik die 2e dag in Miami niet zou doen. Maar ik ben niet zo'n super Miami fan. Persoonlijk zou ik die dag aan Key West besteden maar Fort Meyers kan natuurlijk ook. In 1 dag kan je heel wat van Miami zien en ook nog even op het strand liggen. Wat betreft het uitgaan van de meiden is dat onder de 21 volgens mij geen probleem alleen mogen ze geen alcohol drinken. In mijn jonge jaren werd dat duidelijk gemaakt met een stempel op je hand, dus mocht gewoon naar binnen maar niet drinken. Ik was toen ik in de USA woonde (al) 22 maar vergat 9 van de 10 keer mijn paspoort mee te nemen dus kreeg elke keer zo'n coole stempel .

  3. Top | #3
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2016
    Berichten
    97

    Standaard Re: reisschema krist : miami - miami, september 2017

    Eens met Mushu, in 2015 drie dagen Miami gedaan. Meer dagen in Key West is leuker. Denk ook lekker relaxed rijden naar Key West: lunchen bij islamorada bay café en wellicht ook Robbie's bezoeken. En de beste limepie volgens kenners ligt ook aan de highway 1: https://www.blondgiraffe.com/

    voor meet info check onze travelblog: http://www.travelpod.com/travel-blog/hoesen/1/tpod.html

  4. Top | #4
    Newbie
    Ingeschreven
    Apr 2017
    Berichten
    9

    Standaard Re: reisschema krist : miami - miami, september 2017

    voortgaand op de ervaring van mads zijn blog : de eerste dagen ben je nog steeds vroeg wakker en heb je dus wel een lange dag om veel van Miami te zien. Eventueel kun we een namiddagje strand skippen en dit reserveren voor de keys of fort meyers. Nu wordt het nog kiezen om het extra dagje in te plannen op de keys of in fort meyers. Voorlopig blijf ik nog bij de optie fort meyers (wordt even overleggen met de oudste meid en het vrouwtje). Als je de eerste dagen toch nog altijd vroeg wakker bent, kan je dan ook lekker vroeg vertrekken naar de keys om zo nog het maximale uit je dag te halen.

    alvast bedankt voor de limepie-tip, had deze nog niet op mijn lijstje !

  5. Top | #5
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2016
    Berichten
    97

    Standaard Re: reisschema krist : miami - miami, september 2017

    Wij vonden Fort Myers niet zo bijzonder, lag er misschien ook aan dat we weer naar huis moesten...



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •