Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 18

Onderwerp: Van Key West naar Fort Myers

  1. Top | #1
    Newbie
    Ingeschreven
    Aug 2016
    Berichten
    12

    Standaard Van Key West naar Fort Myers

    Ik weet niet zeker of dit de juiste plek is om deze vraag te stellen.
    Wij hebben onze reisschema voor juli a.s. al vastgelegd. Op een van onze vakantiedagen hebben wij een lange rit voor de boeg namelijk van Key West naar Fort Myers.
    Nu is mijn vraag welke route ik het beste kan namen: via de Tamiami Trail (ik dacht nummer 41) of via de I-75. We hebben al een airboattour gemaakt, maar we vinden het ook leuk om onderweg wat te zien.
    En we hebben ons al voorbereid op een dag in de auto. De navigatie geeft de I-75 aan omdat dit het snelste is, maar volgens mij scheelt het maar een uurtje in vergelijking met de Tamiami Trail

    Wie heeft er ervaring met deze twee wegen? Hoor graag alle tips. Alvast dank, Angela
    Laatst gewijzigd door Ans65; 01-05-17 om 16:15.

  2. Top | #2
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jan 2017
    Berichten
    159

    Standaard Re: van key west naar fort myers

    Wil je snel op je bestemming zijn of zie je liever iets tijdens het rijden ? I-75 (Alligator Alley) staan hekken aan beide kanten dus daar zie je verder niet veel, ik vond het ook een saaie weg. Op de 41 is wat meer te zien maar gaat niet zo snel. Oh, en de I-75 is een tolweg.
    Qua tijd denk ik dat je het wel redt als je de 41 neemt. Wij hebben in 2015 gereden van Key West naar Naples en zijn onderweg gestopt bij Shark Valley (aan de 41) en een airboat tour gedaan in Everglades City. We waren rond half 6 in Naples. Zonder stops zou dit denk ik 2,5 à 3 uur sneller geweest zijn. Wel vroeg vertrokken uit Key West, ca half 8.
    Laatst gewijzigd door sanook; 01-05-17 om 19:54.

  3. Top | #3
    Newbie
    Ingeschreven
    Aug 2016
    Berichten
    12

    Standaard Re: van key west naar fort myers

    Bedankt voor de tip

  4. Top | #4
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2006
    Berichten
    25

    Standaard Re: van key west naar fort myers

    De Alligator Alley is echt saai. De Tamiami Trail is wel wat langzamer maar er is veel meer te zien onderweg... Denk aan het bovengenoemde of Clyde Butcher’s Big Cypress Gallery, boardwalk wandeling, bezoek aan een visitor center of een lunch bij Joanie's Blue Crab Café.
    Laatst gewijzigd door snerual; 02-05-17 om 10:55.

  5. Top | #5
    Newbie
    Ingeschreven
    Aug 2016
    Berichten
    12

    Standaard Re: van key west naar fort myers

    Bedankt voor je reactie. Weet je ook toevallig hoe lang het rijden is van Key West naar Fort Myers over de trail. Via de navigatie zag ik dat we er bijna 9,5 uur overdoen. Veel ruimte is er dan niet voor uitstapjes.

  6. Top | #6
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jan 2017
    Berichten
    159

    Standaard Re: van key west naar fort myers

    Ik weet niet wat voor navigatie je hebt maar als ik op Google Maps kijk dan is het nog geen 6 uur (via de 41/geen tolroutes)

    https://www.google.nl/maps/dir/Key+W...28!2m1!2b1!3e0

  7. Top | #7
    Newbie
    Ingeschreven
    Aug 2016
    Berichten
    12

    Standaard Re: van key west naar fort myers

    Ik heb pas maps.me gedownload omdat je hier geen internet voor nodig hebt. Ik lees echter nu bij de reviews dat het een fijne app is maar de tijden kloppen niet. Nog iemand een tip voor een goede nav zonder gebruik van data

  8. Top | #8
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2017
    Berichten
    36

    Standaard Re: van key west naar fort myers

    ans65 een tomtom met vs kaart is echt super fijn om te gebruiken!

  9. Top | #9
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jan 2017
    Berichten
    159

    Standaard Re: van key west naar fort myers

    De gratis app HereWeGo kan ook volledig offline (dus zonder gebruik van data) navigeren. Je kunt de kaarten per staat downloaden dus neemt ook niet veel opslag (geheugen) in gebruik. En je kunt thuis op je PC/tablet de diverse bezienswaardigheden/hotels invoeren, wordt meteen gesynct naar je telefoon (je kunt het natuurlijk ook op je telefoon invoeren als je wilt)
    Ik heb er goede ervaringen mee op eerdere trips. Nadeel tov een TomTom is dat je geen complete routes in kunt voeren, het is echt van punt naar punt (maar dat is bij al die apps op je telefoon zo).

  10. Top | #10
    Newbie
    Ingeschreven
    Aug 2016
    Berichten
    12

    Standaard Re: van key west naar fort myers

    Tnx; ik ga de apps met elkaar vergelijken en kijken wat ik fijner vind



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •