Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Cabin huren in een State Park - aanrader!

  1. Top | #1
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2016
    Berichten
    46

    Standaard Cabin huren in een State Park - aanrader!

    Tijdens onze reis naar Florida begin april, huurden wij een cabin in het Silver Springs State Park. Dit was één van de hoogtepunten van onze reis. Fantastische locatie in het bos, supermooi groot huis met alles erop en eraan, relatief goedkoop en een heel leuke vakantie-ervaring. Ik kan het alleen maar aanraden!

  2. Top | #2
    Stamgast Anthonie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Elst UTR
    Berichten
    237

    Standaard Re: Cabin huren in een State Park - aanrader!

    Link misschien? Kunnen we ook eens kijken of het wat is.

    Gr
    Anthonie
    Deep South 2023... Facebook photo blog


  3. Top | #3
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Berichten
    784

    Standaard Re: Cabin huren in een State Park - aanrader!

    Hoe zit dat met beestjes? Ik ben erg bang voor spinnen. Als ik denk aan huisjes in een bosrijke omgeving, dan denk ik aan spinnen. Maar het klinkt verder erg interessant. Ik zal het eens opzoeken via Google.
    2007-Florida, 2009-West-Amerika, 2010-NYC, 2011-Florida, 2012-Florida, 2014-Florida, 2015-Florida, 2016-Florida 2017-Florida 2018-Florida 2019-Houston-Bradenton (Florida) 2019-New York City 2020-Washington DC- Bradenton (Florida)
    Blog 2015/ 2016 Blog 2017
    Blog 2018 Blog 2019


  4. Top | #4
    Florida Fanaat hannie's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Berichten
    1.111

    Standaard Re: Cabin huren in een State Park - aanrader!

    Ik denk eerder aan muggen.

  5. Top | #5
    Florida Fanaat trails's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Château Guibert, Vendée, F
    Berichten
    1.833

    Standaard Re: Cabin huren in een State Park - aanrader!

    Wij hebben eens gekeken voor de cabins in Lake Louisa SP en die waren ontzettend duur.
    Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
    West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
    Alabama: 2016, Arizona: 2017,
    SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
    www.schoutenjanssen.nl

  6. Top | #6
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Berichten
    784

    Standaard Re: Cabin huren in een State Park - aanrader!

    Hannie@ Muggen zijn vervelend, maar ik ben er niet bang voor
    Ik heb ook even via Google gezocht. Cabins zien er leuk uit. Geen tv en WiFi aanwezig.
    Voor veel mensen een verademing misschien, maar ik zou een televisie wel missen. Nog meer dan WiFi....
    2007-Florida, 2009-West-Amerika, 2010-NYC, 2011-Florida, 2012-Florida, 2014-Florida, 2015-Florida, 2016-Florida 2017-Florida 2018-Florida 2019-Houston-Bradenton (Florida) 2019-New York City 2020-Washington DC- Bradenton (Florida)
    Blog 2015/ 2016 Blog 2017
    Blog 2018 Blog 2019


  7. Top | #7
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2016
    Berichten
    46

    Standaard Re: Cabin huren in een State Park - aanrader!

    Een linkje naar alle state parks in Florida waar je een cabin kan huren:

    https://www.floridastateparks.org/activity-list/Cabins

    Spinnen heb ik er niet gezien, ook niet echt op gelet eigenlijk... Muggen vielen heel goed mee, er is een hele grote porch aan het huis en die is helemaal toe met muggengaas, dus dat vormt een extra barrière voor muggen. Sowieso zaten er niet zo veel muggen in deze periode.

    Teken waren er dan weer wel, maar die zitten niet in het huisje natuurlijk.

    Wij betaalden 250 dollar voor 2 nachten, je hebt dan ook meteen gratis toegang tot het state park. Pluspunt is ook dat je dan eens 2 aparte slaapkamers hebt, wat voor een getrouwd stel met kinderen zoals wij wel eens aangenaam is ��.

    Tv gebruiken wij nooit op reis eigenlijk, wifi wel, maar 2 nachten zonder lukt nog net hahaha! Wij hebben 's avonds een kampvuur gemaakt (er zijn ingebouwde vuurkorven voorzien hiervoor) en gebarbecued zoals de echte amerikanen met marshmallows op een stokje in het kampvuur als dessert ��

    Ik plak hier nog even de tekst van onze reisblog voor de geïnteresseerden (de laatste delen is de beschrijving van ons huisje en de omgeving):

    Na het ontbijt vertrekken we naar de hoofdingang van het park om te kajakken. We huren 2 dubbele kajaks voor 2 uren en hebben daarmee ruim voldoende tijd om het rondje te varen dat we voor ogen hebben. Timon blijkt meteen een getalenteerde kajakker te zijn. Ik moet hem niet eens uitleggen hoe je naar links of naar rechts kan sturen, hij doet het gewoon automatisch. We zien al meteen een schildpad zwemmen naast onze boot. We zijn tegelijkertijd met een erg luidruchtige groep amerikanen vertrokken - ALLE amerikanen blijken hier luidruchtig te zijn - dus we proberen wat afstand te creëeren tussen ons en de groep. Na een minuut of 10 zien we ineens twee apen zitten in een boom. We zijn verrast want we dachten eigenlijk dat hier geen apen leefden? Achteraf horen we dat deze apen inderdaad niet inheems zijn. Het zijn de apen die gebruikt werden in één van de eerste Tarzan-films (rond de jaren '50). Ze staken ze op een eiland omdat ze dachten dat apen bang waren van het water en dus niet konden zwemmen, maar blijkbaar was dit een misvatting en zijn al die apen dus ontsnapt al zwemmend...

    Overal waar je kijkt zie je hier schildpadden. Grote, kleine, gele, rode, zwemmende, zonnende en vooral heel veel met hun hoofd net boven water, verstopt tussen de drijfplanten. Het water in de rivier is onvoorstelbaar helder, volgens mij kan je onder water mijlenver kijken. Na een half uurtje peddelen zien we onze eerste alligator. Hij ligt helemaal verstopt tussen de drijvende algen. Ik neem een paar foto's, maar we zagen nu al zodanig veel alligators dat het leuke er een beetje vanaf is.

    De natuur rondomrond is adembenemend mooi. Vooral als de zonnestralen spelen met de bladeren van de bomen krijg je een heerlijk mooi lichtspel te zien. Helaas blijven we om de 5 minuten luidruchtige Amerikanen kruisen. Het verpest het moment telkens wel weer... Halverwege komen we op de grote rivier terecht en zien we ook de befaamde 'glass bottom boats', boten met een doorzichtige bodem waar je als toerist een ritje mee kan maken om de dingen in het water te kunnen zien vanop een iets comfortabelere positie. De boten zijn onvoorstelbaar luidruchtig en op de koop toe krijg ik verwijten naar mijn hoofd geslingerd van een kapitein omdat ik zogenaamd in zijn vaarwater kwam kajakken. De boot lag stil en ik kruiste hem vooraan op zo'n 10 meter afstand...

    Op de grote rivier is er minder te zien en na kop 2 uren staan we - enkele blaren op onze handen rijker - terug aan land. We gaan die middag opnieuw iets eten in de Mojo Grill en vertrekken rond 14.30 uur naar de ranch van Cactus Jack voor een korte tocht te paard. Aangekomen op de ranch, lopen de kinderen meteen naar de paardenboxen en zijn prompt verliefd op de witte schimmel in de eerste box. Er ontstaat wat geruzie tussen de broers over wie op dat paard mag rijden en ik zeg hen dat de begeleider de paarden zal kiezen en dat dit paard evengoed aan een volwassene toegewezen kan worden.

    Het duurt eindeloos lang voor we vertrekken want blijkbaar hadden nog andere mensen gereserveerd die maar niet komen opdagen. Na een klein uur wachten beginnen ze eindelijk de paarden te verdelen en de favoriete witte schimmel, Cutter genaamd, komt tussen Timon zijn benen te staan. Lukas is wat teleurgesteld, maar de vrouw belooft hem dat ie minstens een even cool paard krijgt. Lukas mag op Ruby rijden. Ruby is een merrie van 20 jaar oud die eigenlijk al op pensioen mocht, maar die zo hevig protesteerde tegen haar opgelegde pensioen (ze schopte haar box kapot als de andere paarden vertrokken voor een rit en zij niet meemocht), dat ze haar nog steeds laten meelopen maar dan vooral met kinderen op haar rug. Lukas vindt dit wel een leuk verhaal en is blij dat ie op een 'oma' mag rijden. De witte Maddie wordt de mijne en de begeleiders verwittigen me dat ze erg gevoelig is en ik dus niet hard mag stampen in haar buik of hard aan haar teugels mag trekken. Terwijl wij te paard rijden, gaat Alex boodschappen doen voor onze barbecue van vanavond.

    Om 16.15 uur vertrekken we dan eindelijk. De begeleider voorop, het andere gezin erna, dan Timon en Lukas en ik sluit de rij. We rijden voornamelijk door dennenbossen die overheerlijk ruiken en de kinderen genieten duidelijk. Enige minpunt is dat de paadjes erg stofferig zijn doordat het al een hele tijd niet meer heeft geregend en vermits wij achteraan rijden vangen we het meeste stof. Timon zijn paard wijkt soms een halve meter af van het pad en de begeleider roept dan telkens dat ie zijn paard mooi achter het paard voor hem moet houden. Hij doet erg zijn best en meestal lukt het hem ook om zijn paard terug te krijgen waar het moet, maar ik merk dat zijn frustraties oplopen. Een driftbui op een paard is niet echt bevorderlijk voor zijn veiligheid, dus ik probeer wat op hem in te praten en zeg hem dat ie het echt supergoed doet (wat ook zo is voor een kind dat nooit eerder alleen op een paard zat). Na een uur wandelen komen we terug op de ranch en ik zie dat Alex nog niet terug is, dus we moeten er nog een tijdje wachten. Gelukkig loopt er een ultrasnoezige pup rond waar Timon en Lukas meteen gek op zijn. Vijf minuten later komt de vriend van één van de begeleiders toe en die heeft nog een hond mee, waar ze ook naar hartelust mee spelen.

    Een half uur later is Alex nog steeds niet terug en ik begin me wat zorgen te maken. Ik heb geen telefoon en geen geld bij, dus veel meer dan wachten kan ik niet doen. Gelukkig komt ie kort daarna de oprit opgereden. De supermarkt bleek nogal ver weg te zijn en hij moest erg lang aanschuiven aan de kassa.

    Wanneer we aankomen in de cabin nemen we eerst een warme douche want we zijn helemaal vuil van al dat stof. Alex steekt ondertussen de barbecue al aan en na onze douche gaan wij fijne takjes sprokkelen om de marshmallows op te prikken straks. De kinderen voelen zich al echte bosmannen!

    Terwijl het vlees gaart op de barbecue, spelen de kinderen verstoppertje in ons stukje bos. De speelse eekhoorntjes lopen boven onze hoofden en springen van de ene statige boom naar de andere. Het vlees smaakt niet zo wonderbaarlijk goed, vooral de worsten hebben een vreemde smaak vinden we, maar desalniettemin genieten we van de sfeer en de omgeving.

    Na het eten is het al donker en leggen we behoorlijk wat houtblokken op ons vuur zodat we een vlam krijgen die groot genoeg is om onze marshmallows in te garen. De kinderen vinden het superlekker - vooral het bruine korstje - maar ik eet ze toch liever recht uit de verpakking. We ruimen alles goed op, want in de keuken hangt een bordje dat hier beren zitten die 's nachts graag in de vuilnisbakken komen graaien en we houden die mooie diertjes met hun lange klauwen toch liever wat op een afstand...

    Het is al 21.30 uur als we vertrekken op onze nachtelijke rit op zoek naar wilde dieren. De kinderen mogen voor 1 keertje vooraan op mijn schoot zitten en met zaklampen en camera's in de aanslag rijden we heel traag over de weg die naar het ranger station leidt. Het enige wat we zien zijn vuurvliegjes. Alex draait de lichten van de auto even uit, zodat we ze wat beter kunnen zien en het zijn er werkelijk honderden. Ook op de terugrit zien we geen enkel dier en Alex rijdt nog eens het gedeelte van de RV-camping op. Daar zien we een wasbeer snel de boom inklimmen als we naderen. We geven de moed niet op en rijden nog eens de weg naar het ranger station. Lukas begint te klagen dat ie moe is, dus Alex begint wat meer gas te geven. We zijn allemaal wat teleurgesteld dat we niks meer zagen, wanneer we ineens 2 ogen zien opblinken in de koplampen van de auto. Een hert! Alex rijdt voorzichtig dichterbij en we kunnen ze eens goed bekijken vooraleer ze de struiken inspringt. We schijnen met de zaklamp het bos in en zien ze een tiental meter verder nog steeds staan kijken naar ons. Ik neem snel een foto, maar het enige wat je erop ziet is de binnenkant van het autoraam en in de verte 2 wazige ogen die opblinken.

    Doodmoe maar tevreden gaan we die avond slapen, dromend van al het moois dat we hier al zagen.


  8. Top | #8
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Berichten
    784

    Standaard Re: Cabin huren in een State Park - aanrader!

    Wow gaaf hoor! Ik vind het altijd zo bijzonder om wilde dieren te spotten. Ik ben dol op de natuur in Florida.
    Behalve spinnen dan, maar dat wist je al
    2007-Florida, 2009-West-Amerika, 2010-NYC, 2011-Florida, 2012-Florida, 2014-Florida, 2015-Florida, 2016-Florida 2017-Florida 2018-Florida 2019-Houston-Bradenton (Florida) 2019-New York City 2020-Washington DC- Bradenton (Florida)
    Blog 2015/ 2016 Blog 2017
    Blog 2018 Blog 2019


  9. Top | #9
    Stamgast
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    't Gooi
    Berichten
    145

    Standaard Re: Cabin huren in een State Park - aanrader!

    In (al weer) 2010 hebben wij een hike (Swamptour) gedaan in het Silver Springs State Park. Ontzettend mooie natuur en wij hebben ons ook verwonderd op de aanwezigheid van apen. Later even op gegoogeld en dan weet je ook weer het hoe en waarom. Daar trouwens niet alleen apen gezien, maar ook herten, alligators en veel slangen (Cottonmouths), Muggen en spinnen toen niet gezien, waren meer gefocust om niet op slangen te trappen. Zie ons reisverslag voor wat meer info en foto's.
    Laatst gewijzigd door Ruud2004; 28-04-17 om 14:41.
    Onze reisverslagen staan hier : https://ruud2004.com/



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •