Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 26

Onderwerp: Auto huren via Skyscanner

  1. Top | #11
    Florida Fanaat PENPE's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Cape Coral
    Berichten
    1.484

    Standaard Re: auto huren via skyscanner

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sanook Bekijk Berichten
    Ik heb ook een reservering via Expedia bij AVIS en inderdaad bij Expedia is het niet of nauwelijks terug te vinden maar als ik mijn boeking bij AVIS.com bekijk zie ik dit:

    Protections & Coverages
    Loss Damage Waiver (LDW) Accepted
    Personal Accident Insurance (PAI) Declined
    Personal Effects Protection(PEP) Declined
    Additional Liability Insurance (ALI) Accepted

    Dus lijkt wel degelijk allemaal in orde.
    Inderdaad niks mis mee, maar ik zeg het nogmaals : altijd heel goed opletten als je via dit soort brokers gaat boeken !
    At the moment on a roadtrip through Texas

  2. Top | #12
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jan 2017
    Berichten
    159

    Standaard Re: auto huren via skyscanner

    Met alle respect maar Expedia is geen 'dit soort broker'....

  3. Top | #13
    Florida Fanaat PENPE's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Cape Coral
    Berichten
    1.484

    Standaard Re: auto huren via skyscanner

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sanook Bekijk Berichten
    Met alle respect maar Expedia is geen 'dit soort broker'....
    Ja beetje wel hoor, want ze bemiddelen als tussenpersoon tussen jou en Alamo/National/Hertz/Avis/Dollar
    Laatst gewijzigd door PENPE; 21-04-17 om 00:26.
    At the moment on a roadtrip through Texas

  4. Top | #14
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Berichten
    773

    Standaard Re: auto huren via skyscanner

    Ik heb met Expedia ook een nare ervaring qua autohuur door bijkomende kosten. Was weliswaar in Europa, maar zal het niet snel nog eens via hen doen.

  5. Top | #15
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jan 2017
    Berichten
    159

    Standaard Re: auto huren via skyscanner

    Meestal een kwestie van de voorwaarden lezen (voor je boekt), in Europa is het allemaal wat tricky vergeleken met de US, bv je eigen risico en het afkopen ervan. Standaard is dat je een eigen risico hebt en afhankelijk van land en maatschappij kan dat oplopen tot in de duizenden euro's.
    Als je dat niet weet (= niet gelezen hebt) en je krijgt bij het afhalen een verkoop praatje over afkopen eigen risico terwijl jij denkt dat je goed verzekerd bent dan kun je je belazerd voelen, terwijl je dit had kunnen weten als je gelezen had.
    Ook opletten hoe het afkopen van eigen risico in zijn werk gaat, vaak zijn dit afzonderlijke verzekeringen wat inhoudt dat je in geval van schade/diefstal eerst zelf je eigen risico moet betalen en dat dan via je verzekering terug moet claimen. Beetje omslachtig allemaal, beter is dan om dit direct bij de verhuurder te regelen, maar aan de balie betaal je daar wel de hoofdprijs voor natuurlijk.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PENPE Bekijk Berichten
    Ja beetje wel hoor, want ze bemiddelen als tussenpersoon tussen jou en Alamo/National/Hertz/Avis/Dollar
    Jawel, maar zoals jij 'dit soort brokers' zegt klinkt alsof het allemaal heel shabby is maar dat is bij Expedia niet zo (vind ik)

  6. Top | #16
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: auto huren via skyscanner

    Boekingen via Expedia.nl zitten alle verzekeringen behalve de beruchte road assistance bij.
    Ik boek er al jaren en krijg altijd te horen "You're all set" bij Dollar. Allen de laatste keer via Herz bleef de medewerker er maar op hameren, dat hij mij onverantwoordelijk vond als ik het er niet bij nam.

  7. Top | #17
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Berichten
    773

    Standaard Re: auto huren via skyscanner

    Eerlijk gezegd heb ik met Expedia slechtere ervaringen dan met wat jullie een shabby broker vinden zoals misschien Economycarrental.
    En nee, het stond niet in de kleine lettertjes, ik ben niet achterlijk Ik weet heel goed wat ik boek en hoe ik het moet lezen.

  8. Top | #18
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jan 2017
    Berichten
    159

    Standaard Re: auto huren via skyscanner

    Wat waren die bijkomende kosten dan ?

  9. Top | #19
    Regelmatige Bezoeker Pipo Chris's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    42

    Standaard Re: auto huren via skyscanner

    Volgens de wet is het zo geregeld dat als je vanuit Europa een auto huurt, er altijd genoeg aan verzekeringen bij zit. Uiteraard kun je je nog extra verzekeren als je dat wil. Maar in principe is dat niet nodig.

    Voor auto huur zou ik ook zeker usareisen.de of de engelse versie van deze website drive-usa.de meenemen in je vergelijking met andere aanbieder. Ik heb hier al vaker gehuurd en ze zijn bijna altijd goedkoper dan andere.
    Mijn reisverslagen: http://www.reistipsamerika.nl

  10. Top | #20
    Florida Groupie tomenvalesca's Avatar
    Ingeschreven
    May 2008
    Locatie
    Hasselt
    Berichten
    324

    Standaard Re: auto huren via skyscanner

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pipo Chris Bekijk Berichten
    Volgens de wet is het zo geregeld dat als je vanuit Europa een auto huurt, er altijd genoeg aan verzekeringen bij zit. Uiteraard kun je je nog extra verzekeren als je dat wil. Maar in principe is dat niet nodig.

    Voor auto huur zou ik ook zeker usareisen.de of de engelse versie van deze website drive-usa.de meenemen in je vergelijking met andere aanbieder. Ik heb hier al vaker gehuurd en ze zijn bijna altijd goedkoper dan andere.
    Hier heb ik inderdaad ook al op gekeken, maar het nadeel vond ik dat ze het totaal bedrag inhouden, ik doe liever pay on arrival. Enkel bij avis en budget kan je pay on arrival nemen.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •