Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 26

Onderwerp: Auto huren via Skyscanner

  1. Top | #1
    Florida Groupie tomenvalesca's Avatar
    Ingeschreven
    May 2008
    Locatie
    Hasselt
    Berichten
    324

    Standaard Auto huren via Skyscanner

    Hallo, ik heb een vraagje. Ik had gelezen dat sommige ook via expedia en skyscanner zoeken voor een wagen. Nu zat ik te zoeken voor onze periode van 1 augustus tot 24 augustus. Bij mijn zoekopdracht kom ik op heel andere prijzen uit dan bij bvb usareisen, alamo, europacar, ...
    Er zal wel een adder onder het gras zitten, ik heb het nog niet volledig kunnen bekijken, maar wat mijn vraag is, is of iemand dit ooit al eens gedaan heeft? Ik kom op rare websites uit. bvb Arguscarhire of Vehicle Rent, Holiday autos, easycar, etc....
    Kent iemand deze websites? (ze bieden de wagens echt goedkoop aan)of heeft iemand er al ervaring mee? Ik ben nog volop aan het zoeken naar een wagen, dat is het enigste wat we nog moeten. :-) Maar wie zoekt , die vindt , niet? :-) (soms ook met wat hulp natuurlijk hihi)

  2. Top | #2
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: auto huren via skyscanner

    Zitten de verzekeringen er wel bij??
    Als ik op arguscarhire in het Nederlands kijk zie ik heel gangbare prijzen voorbijkomen, vrijwel gelijk aan andere sites die je noemt.

  3. Top | #3
    Florida Fanaat PENPE's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Cape Coral
    Berichten
    1.484

    Standaard Re: auto huren via skyscanner

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tomenvalesca Bekijk Berichten
    Hallo, ik heb een vraagje. Ik had gelezen dat sommige ook via expedia en skyscanner zoeken voor een wagen. Nu zat ik te zoeken voor onze periode van 1 augustus tot 24 augustus. Bij mijn zoekopdracht kom ik op heel andere prijzen uit dan bij bvb usareisen, alamo, europacar, ...
    Er zal wel een adder onder het gras zitten, ik heb het nog niet volledig kunnen bekijken, maar wat mijn vraag is, is of iemand dit ooit al eens gedaan heeft? Ik kom op rare websites uit. bvb Arguscarhire of Vehicle Rent, Holiday autos, easycar, etc....
    Ik krijg deze vraag wel vaker en inderdaad zit er bij Expedia een addertje onder het gras : Je bent namelijk bij hun alleen Casco ( LDW )verzekerd , dus als je een aanrijding maakt is alleen jouw huurauto verzekerd. Er is dus geen Aansprakelijkheid t/o de tegenpartij ( SLI ) verzekerd. Dus vandaar die lagere prijs. Ik zou deze gok niet nemen want als je dan een claim krijgt ( en die krijg je gegarandeerd als er iets gebeurt ) dan heb je echt een 'big problem'..

    Als ik een boeking maak bij Expedia en ook bij National voor mijn periode ( 1 maand ) dan is het prijsverschil bijna gelijk aan het bedrag wat de Supplemental Liabillity Insurance ( SLI ) kost, dus nogmaals een verklaring van het verschil

    Ook bij HolidayCar doet hetzelfde fenomeen zich voor, dus heel goed opletten als je via dit soort brokers gaat boeken !


    Laatst gewijzigd door PENPE; 20-04-17 om 23:03.
    At the moment on a roadtrip through Texas

  4. Top | #4
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    263

    Standaard Re: auto huren via skyscanner

    Als je boekt bij expedia.nl zitten alle benodigde verzekeringen erbij, óók EP (SLI).
    Bij expedia.com zal dat niet zo zijn aangezien deze gericht is op klanten uit de VS.

  5. Top | #5
    Florida Fanaat PENPE's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Cape Coral
    Berichten
    1.484

    Standaard Re: auto huren via skyscanner

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KevinB Bekijk Berichten
    Als je boekt bij expedia.nl zitten alle benodigde verzekeringen erbij, óók EP (SLI).
    Bij expedia.com zal dat niet zo zijn aangezien deze gericht is op klanten uit de VS.
    Ik heb dan ook een proefboeking gedaan via mijn expedia.nl account, het zit er echt niet bij....
    Laatst gewijzigd door PENPE; 20-04-17 om 23:30.
    At the moment on a roadtrip through Texas

  6. Top | #6
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    263

    Standaard Re: auto huren via skyscanner

    UNLIMITED MILEAGE
Time & Distance
Extra * Time & Distance
    Extra * Time & Distance
    Extra * Time & Distance
    Cdw*allocated Inclusive
    Ep*extended Protection
    Consolidated Facility Chg 4.00/day
    Conc Rec 10 Pct (10.0%) Clark County Tax 2 Pct (2.0%) Vehicle License Cost 1.40/day Sales Tax (8.15%)
Gov Fee (10.0%)
    Payment Information
    *Payment Type:
    INCLUDED INCLUDED INCLUDED INCLUDED INCLUDED INCLUDED INCLUDED
    INCLUDED
    INCLUDED INCLUDED INCLUDED INCLUDED INCLUDED


    (Slordig) geknipt en geplakt van mijn Alamo skip the counter voucher van afgelopen oktober.
    Auto gehuurd via expedia.nl

    Dat het nergens (snel) te vinden is op de expedia website klopt, maar alle benodigde verzekeringen zitten erbij.

  7. Top | #7
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    263

    Standaard Re: auto huren via skyscanner

    Hier de nederlandse tekst uit de bevestigingsmail van expedia.

    za 8-okt-2016
    Alamo Rent A Car Groot Auto: Airconditioning, automatische versnelling, onbeperkt kilometeraantal, Aanrijding & Schade, Inbraak, Derde partij Aansprakelijkheid Verzekering, Stad/Luchthaven Toeslagen, Wegen belasting, BTW, Toegevoegde Aanspareklijkheids Verzekering voor de Verenigde Staten en Canada. .
    Ophalen:
    za 8-10-2016 10:30 Terugbrengen:
    za 15-10-2016 10:30
    Locatie: shuttle naar balie en auto. je moet mogelijk bellen voor de shuttle., Las Vegas, NV, Verenigde Staten (LAS)
    Openingstijden: 8-10-2016: 24 uur per dag geopend 15-10-2016: 24 uur per dag geopend

  8. Top | #8
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jan 2017
    Berichten
    159

    Standaard Re: auto huren via skyscanner

    Ik heb ook een reservering via Expedia bij AVIS en inderdaad bij Expedia is het niet of nauwelijks terug te vinden maar als ik mijn boeking bij AVIS.com bekijk zie ik dit:

    Protections & Coverages
    Loss Damage Waiver (LDW) Accepted
    Personal Accident Insurance (PAI) Declined
    Personal Effects Protection(PEP) Declined
    Additional Liability Insurance (ALI) Accepted

    Dus lijkt wel degelijk allemaal in orde.

  9. Top | #9
    Florida Fanaat PENPE's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Cape Coral
    Berichten
    1.484

    Standaard Re: auto huren via skyscanner

    Ja ok, maar in eerste instantie wordt men wel op het verkeerde been gezet omdat/doordat het niet goed wordt aangegeven op de diverse websites (zoals jij ook aangeeft : "Dat het nergens (snel) te vinden is op de expedia website klopt, maar alle benodigde verzekeringen zitten erbij" ..)

    Al met al is het verwarrend ;-)


    At the moment on a roadtrip through Texas

  10. Top | #10
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    263

    Standaard Re: auto huren via skyscanner

    Als de prijs je aanstaat gewoon even bellen met expedia voor vragen over de voorwaarden, bovendien kun je tot 24 uur voor de aanvang van de huurperiode altijd nog annuleren.

    Kijk ook eens op netflights.com, ook vaak goede prijzen.
    Helaas is er wat betreft de huurauto prijsstelling geen touw aan vast te knopen, de prijzen verschillen niet alleen per week/dag maar ook per locatie en type auto voor praktisch elke aanbieder.

    Zo was bij alamo/brits voor onze trip naar Miami een standard suv €220,- en een full size suv €550,-
    bij alamo.de was de standard suv €295,- maar de full size suv €310,-
    Vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan denk ik dan maar....



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •