Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 20

Onderwerp: Oxazepam meenemen naar de USA. Wat heb ik nodig?

  1. Top | #1
    Newbie
    Ingeschreven
    Jun 2016
    Berichten
    12

    Standaard Oxazepam meenemen naar de USA. Wat heb ik nodig?

    Aanstaande zaterdag vertrekken wij naar Florida met als tussenstop New York. Ik kwam er gisteren achter dat ik voor Oxazepam een verklaring nodig heb van het CAK...en dat ga ik natuurlijk nooit meer redden.
    Ik slik maar 1 tabletje per dag en zal derhalve ook niet meer dan 20 meenemen....
    Toen ik het CAK vanmorgen belde kreeg ik een hele onaangename tante aan de lijn die mij eigenlijk heel bang maakte en dat ik het moest weten maar dat de gevolgen voor mezelf waren. Op de vraag wat er dan kon gebeuren zei ze dat ik dat zelf wel kon bedenken als je illegaal iets invoert....

    Wat moet ik doen?

  2. Top | #2
    Stamgast
    Ingeschreven
    Feb 2014
    Berichten
    173

    Standaard Re: ff spoedvraagje....vertrek a.s. zaterdag

    Ik zou even naar de huisarts bellen of gaan en vragen of hij eenn verklaring wil schrijven en even een medicijnen paspoort ophalen bij de apotheek.
    Ik ben vorig jaar naar Amerika geweest en slikte toen oxycodon ivm met ernstige rugpijn, en heb nooit geweten dat je een verklaring nodig had van een arts, ik ben gewoon met een medicijnpaspoort in het vliegtuig gestapt, met de medicijnen in mijn handbagage...

  3. Top | #3
    Newbie
    Ingeschreven
    Jun 2016
    Berichten
    12

    Standaard Re: ff spoedvraagje....vertrek a.s. zaterdag

    Huisarts gedaan....apotheek gedaan.
    Moet ik de oxazepam ook laten zien en mijn verklaring er gelijk bijgeven....zo van "kijk, dit moeten jullie weten/zien". Zo ja moet dat dan bij elke vlucht want we gaan deze keer nogal wat rondes de lucht in (5x).

  4. Top | #4
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: ff spoedvraagje....vertrek a.s. zaterdag

    Ik heb de afgelopen jaren nog nooit wat moeten laten zien, ook nog nooit naar gevraagd. Wel medicijnpaspoort en innameschema bij me, maar die bleven met de medicijnen gewoon in de handbagage, ook na de scanners op de vliegvelden. No worrys, happy holiday !
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  5. Top | #5
    Florida Fanaat moonlight91's Avatar
    Ingeschreven
    May 2009
    Berichten
    1.072

    Standaard Re: ff spoedvraagje....vertrek a.s. zaterdag

    Hier ook al ruim 10x naar amerika met medicatie , ik heb altijd een via de apotheek een medisch paspoort , alles in de handbagage en nog nooit iemand die er achter heeft gevraagd

  6. Top | #6
    Newbie
    Ingeschreven
    Jun 2016
    Berichten
    12

    Standaard Re: Oxazepam meenemen naar de USA. Wat heb ik nodig?

    Bedankt voor de snelle reacties en als ik die zo lees (en inmiddels ook in andere topics).....vind ik die tante van het CAK nog onsympathieker....bangmakerij om niks.

  7. Top | #7
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Berichten
    773

    Standaard Re: Oxazepam meenemen naar de USA. Wat heb ik nodig?

    Ik heb een medicijnpaspoort en een Engelstalige verklaring van de huisarts bij me, waarom ik de Oxazepam gebruik. Beiden nog nooit hoeven laten zien.
    Ik weet wel dat er mensen zijn die het aangeven bij de douane maar imo haal je je dan een hoop rompslomp op de hals terwijl je zo doorloopt.

    Edit: het verschil met andere medicijnen is dat Oxazepam onder de opiaten valt en dus ala verdovend middel gezien zou kunnen worden.
    Laatst gewijzigd door Fitzroy; 18-04-17 om 17:11.

  8. Top | #8
    Florida Groupie moniquekruiningen's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2011
    Locatie
    Gilze, the Netherlands
    Berichten
    465

    Standaard Re: Oxazepam meenemen naar de USA. Wat heb ik nodig?

    Ook voor Ritalin en Concerta meldt men nog altijd dat er een CAK verklaring met apostille stempel mee moet. Maar bij navraag bij de US ambassade 3 jaar geleden werd al verteld dat alleen een Engelse doktersverklaring van belang is. Houdt er rekening mee dat dit medicatie is die onder de opiumwet valt. Zonder verklaring mee nemen kan wel degelijk problemen of in beslag name met zich mee brengen.
    2012 Orlando, 2013 ourtriptoflorida2013.blogspot.nl
    2014 ourtriptoflorida2014.blogspot.com 2016 kissimmee 2017 Davenport 2018 https://xmas2018inflorida.blogspot.com
    2020
    https://florida022020.blogspot.com

  9. Top | #9
    Newbie
    Ingeschreven
    Jun 2016
    Berichten
    12

    Standaard Re: Oxazepam meenemen naar de USA. Wat heb ik nodig?

    Die doktersverklaring kan ik morgen ophalen...zo ook het medicijnenpaspoort bij de apotheek.

  10. Top | #10

    Standaard Re: Oxazepam meenemen naar de USA. Wat heb ik nodig?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hylkr Bekijk Berichten
    Die doktersverklaring kan ik morgen ophalen...zo ook het medicijnenpaspoort bij de apotheek.
    Neem aan in het Engels ;-)



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •