Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 7 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 62

Onderwerp: Prijzen gestegen in Florida

  1. Top | #1
    Florida Groupie ronenivonne's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2008
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    457

    Standaard Prijzen gestegen in Florida

    Wij zijn net terug van een heerlijke relax vakantie in Florida. Het was zoals " vanouds" super!!
    Het was alweer ruim 2 jaar geleden dat we er waren ( toen maar 5 dagen in Florida ) ivm de geboorte van onze kleine meid.
    Ons laatste langdurig verblijf in Florida was in de zomer van 2014.

    Nu viel ons op dat de prijzen echt wel flink gestegen zijn, en niet alleen omdat de dollar gestegen is ten op zichte van de euro.
    Maar de prijzen in de outlets en zeker ook van de boodschappen waren fors duurder vonden wij.
    2010 Rondreis Florida/ 2011 Orlando-Miami/ 2012 Orlando-LA/ 2013 West USA/ 2014 Orlando/ 2014 Rondje zuid Florida/ 2015 New York-Boston-Orlando/ 2017 Mia - Fort Lauderdale - Orlando - Mia/ 2018 Orlando/ 2019 Orlando




  2. Top | #2
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Berichten
    773

    Standaard Re: Prijzen gestegen in Florida

    Bij de boodschappen en in de outlets is het mij niet zo opgevallen. Boodschappen vond ik altijd al duur in de USA.
    En als ik zag wat we in de outlet bij Tommy hadden voor $ 650,- , daar betaal je in Nl misschien wel het drievoudige voor.
    Ik vind vooral de hotelprijzen erg gestegen de laatste jaren.

  3. Top | #3
    Florida Groupie ronenivonne's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2008
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    457

    Standaard Re: Prijzen gestegen in Florida

    Wij zagen bv dat de Converse schoenen 10 dollar in prijs gestegen waren tegenover 2 jaar geleden. En zeker bij Tommy scheelt het nog steeds veel tegenover NL, we hebben heel wat meegenomen voor vooral onze dochter. Maar ook hier een trui 10 - 20 dollar duurder dan toen ik 3 jaar geleden hier mijn trui kocht ( bijna dezelfde trui).

    De hotel prijzen ook idd, die zijn fors duurder geworden.
    2010 Rondreis Florida/ 2011 Orlando-Miami/ 2012 Orlando-LA/ 2013 West USA/ 2014 Orlando/ 2014 Rondje zuid Florida/ 2015 New York-Boston-Orlando/ 2017 Mia - Fort Lauderdale - Orlando - Mia/ 2018 Orlando/ 2019 Orlando




  4. Top | #4
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Berichten
    773

    Standaard Re: Prijzen gestegen in Florida

    Oké, zo goed heb ik het niet bijgehouden. Het zou idd zomaar kunnen.
    Ik vond bv Adidas wel duur in verhouding, die kon je net zo goed hier kopen.

    Offtopic: hoe is het vliegen met AirBerlin jullie bevallen ?
    Als je volgend jaar weer wilt: er zijn nu aantrekkelijke prijzen die kant op!

  5. Top | #5
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Lelystad en Sebring
    Berichten
    873

    Standaard Re: Prijzen gestegen in Florida

    Ook ik vind dat veel prijzen best wel flink zijn gestegen in drie jaar.
    Zelfs als je "vergeet" dat de dollar voor ons flink duurder is geworden.

    Het blijft zo dat veel dingen goedkoper zijn dan in Nederland maar ook vaak moet je meer betalen.

    In het grote grijze verre verleden sleepte ik altijd spullen heen en weer.
    Tegenwoordig reizen we met een klein koffertje die mee het vliegtuig in mag en beslist niet zwaarder is dan 5 kg.
    We kopen in Nederland de spullen die we hier nodig hebben en in de USA de spullen die we daar nodig hebben.
    Aangezien we totaal niet belangrijk vinden om b.v. merk kleding te kopen scheelt dat waarschijnlijk een hoop gesjouw.
    En natuurlijk omdat we ons huis daar hebben hoeven we ook de gewone bagage niet mee te nemen.
    Alles is daar al.

  6. Top | #6
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Berichten
    784

    Standaard Re: Prijzen gestegen in Florida

    Ik merk ook wel dat de ongustige dollarkoers zeker wel invloed heeft. Maar de boodschappen vind ik altijd al erg duur in Amerika. Vooral als je voor de gezonde variant gaat ....
    Ik vond de outlet vorig jaar nog wel gunstig qua prijs. Ik heb het dan over Ellenton Outlet vlakbij Bradenton.
    Uit eten gaan is nog altijd goedkoper dan in Nederland. Wij zijn gemiddeld tussen de 40 a 50 dollar kwijt in een restaurant (twee personen). Mijn man is nogal van de voorgerechten. Dus dat maakt het sowieso duurder Wij komen graag bij Chili's, Applebee's etc.
    Het ontbijt kost ons rond de 20 dollar (denny's of een lokale diner).
    2007-Florida, 2009-West-Amerika, 2010-NYC, 2011-Florida, 2012-Florida, 2014-Florida, 2015-Florida, 2016-Florida 2017-Florida 2018-Florida 2019-Houston-Bradenton (Florida) 2019-New York City 2020-Washington DC- Bradenton (Florida)
    Blog 2015/ 2016 Blog 2017
    Blog 2018 Blog 2019


  7. Top | #7
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Berichten
    480

    Standaard Re: Prijzen gestegen in Florida

    Tja het gaat weer beter met de economie en dat resulteert in hogere prijzen, simpel vraag en aanbod die dit in stand houdt. Ook in Nederland merk ik alweer dat zakelijk de prijzen aantrekken (duurder worden) terwijl de prijsverhogingen de afgelopen jaren minimaal waren zie ik nu al de inhaalslag komen.

    En als de items die wij daar kopen en meenamen naar NL niet meer interessant zijn om mee te nemen doen wij dat simpelweg niet, tenzij ze erg leuk zijn natuurlijk. En qua eten is het dan keuzes maken om zelf te koken in plaats van uit eten te gaan of snack mee in de tas overdag in plaats van wat te halen.

  8. Top | #8
    Florida Groupie ronenivonne's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2008
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    457

    Standaard Re: Prijzen gestegen in Florida

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fitzroy Bekijk Berichten
    Oké, zo goed heb ik het niet bijgehouden. Het zou idd zomaar kunnen.
    Ik vond bv Adidas wel duur in verhouding, die kon je net zo goed hier kopen.

    Offtopic: hoe is het vliegen met AirBerlin jullie bevallen ?
    Als je volgend jaar weer wilt: er zijn nu aantrekkelijke prijzen die kant op!
    De vliegreis op zich is goed bevallen. De heenweg vonden wij wel wat lang met 11 uur vliegtijd. Geen idee of dit een uitzondering was. De terugweg duurde 8:45 u. Scheelde erg veel. Vind persoonlijk Lufthansa en Delta altijd nog beter, maar Air Berlin was zeker goed en als de prijs dat ook is zou ik er zo weer mee vliegen.

    De keuze voor de XL stoelen helemaal voorin met ons kleine meisje vonden wij ondanks de prijs het geld echt waard. Vind dat dit toch best wel wat scheelt qua beenruimte.
    We hadden voor onze dochter Kylie geen stoel en Ivonne had een lekkere dikke slaapzak meegenomen waar ze heerlijk op geslapen heeft voor ons op de grond op de terugweg.
    Op de heenvlucht heeft ze zich voorbeeldig gedragen 11 uur lang
    2010 Rondreis Florida/ 2011 Orlando-Miami/ 2012 Orlando-LA/ 2013 West USA/ 2014 Orlando/ 2014 Rondje zuid Florida/ 2015 New York-Boston-Orlando/ 2017 Mia - Fort Lauderdale - Orlando - Mia/ 2018 Orlando/ 2019 Orlando




  9. Top | #9
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Lelystad en Sebring
    Berichten
    873

    Standaard Re: Prijzen gestegen in Florida

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stephie Bekijk Berichten
    Uit eten gaan is nog altijd goedkoper dan in Nederland.
    Stephie, uit eten gaan is zeker een flink stuk goedkoper dan in Nederland.
    Wij gaan niet meer dan 1 keer per week uit eten, i.v.m. gewichtstoename, en dan gaan we naar een buffet restaurant omdat mijn vrouw een speciaal dieet heeft.
    We zijn daar dan niet meer dan $25 kwijt.
    Kom daar in Nederland maar eens mee weg.

  10. Top | #10
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Berichten
    784

    Standaard Re: Prijzen gestegen in Florida

    Frans, ik kan me voorstellen dat jullie niet elke dag uit eten gaan. Dat zou voor zo'n lange periode niet goed zijn.
    Bedoel je met buffetrestaurants zoiets als Golden Corral?
    2007-Florida, 2009-West-Amerika, 2010-NYC, 2011-Florida, 2012-Florida, 2014-Florida, 2015-Florida, 2016-Florida 2017-Florida 2018-Florida 2019-Houston-Bradenton (Florida) 2019-New York City 2020-Washington DC- Bradenton (Florida)
    Blog 2015/ 2016 Blog 2017
    Blog 2018 Blog 2019




Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •