Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 14

Onderwerp: Douaneformulier

  1. Top | #1
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Berichten
    60

    Standaard Douaneformulier

    Al vele keren heb ik keurig het witte formulier ingevuld..Toen ik vorige keer bij de security-officer stond..leek alles ok..maar naast de foto..het gesprekje etc..wilde hij ook het witte formulier zien..Ik vul daar altijd of het volledige adres in of de hotel naam en plaats...hij zei dat het niet goed ingevuld was en dat mijn zoon oud en wijs genoeg was om dat te doen..Er was eigenlijk geen plek meer en het moest door de tekst erboven heen geschreven worden...
    Ik vertelde het de hostess van Tui..die zei je hebt genoeg ingevuld..ze vond het raar..
    Heb ik nou altijd geluk gehad of is er een wijziging geweest?
    Of is het gewoon de werkwijze van die man?
    Laatst gewijzigd door flora45; 29-03-17 om 21:03. Reden: .

  2. Top | #2
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    1.218

    Standaard Re: Douaneformulier

    Wat moest je dan nog invullen? Had je alleen de naam van het hotel ingevuld en moest het adres er nog bij? En waar sloeg de opmerking op over je zoon? Had hij het moeten opschrijven en niet jij en waarom? Meestal willen ze bij mij ook het douaneformulier zien (al krijg je die niet meer als je via de kiosk gaat) maar ik heb nog nooit gehad dat ze daar commentaar op geven. En ik vul meestal alleen de hotel naam en plaatsnaam in. Volgens mij wilde hij het je gewoon moeilijk maken....

  3. Top | #3
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Douaneformulier

    ..............(al krijg je die niet meer als je via de kiosk gaat).....................

    Sterker nog, 2 weken geleden op de Delta vlucht naar DTW werd er in het vliegtuig met geen woord gerept over formulieren en niets uitgedeeld.
    Blijkbaar hoefden ook degenen met een visum dus geen douaneformulier in te vullen, met een Esta via de kiosk werd je een paar vragen gesteld, maar minder dan op het formulier. Hoe het voor personen met een visum ging weet ik niet, maar ik heb niemand iets zien invullen.

  4. Top | #4
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    1.218

    Standaard Re: Douaneformulier

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knaapje Bekijk Berichten
    ..............(al krijg je die niet meer als je via de kiosk gaat).....................

    Sterker nog, 2 weken geleden op de Delta vlucht naar DTW werd er in het vliegtuig met geen woord gerept over formulieren en niets uitgedeeld.
    Blijkbaar hoefden ook degenen met een visum dus geen douaneformulier in te vullen, met een Esta via de kiosk werd je een paar vragen gesteld, maar minder dan op het formulier. Hoe het voor personen met een visum ging weet ik niet, maar ik heb niemand iets zien invullen.
    Zouden ze het formulier dan helemaal gaan afschaffen? Zou wel fijn zijn, scheelt weer invulwerk. Niet dat het zoveel moeite kost maar vind het wel makkelijk als het helemaal niet hoeft.

  5. Top | #5
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Douaneformulier

    Zijsprongetje:
    Ook wat je nogal eens leest over returning Esta's en nieuwe paspoorten, enz i.v.m. het wel of niet via de kiosken gaan werd niet gevraagd of gezegd.
    Alleen maar of je een Esta (via de kiosk) of een visum (via de officer) had.

  6. Top | #6
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: Douaneformulier

    De APC kiosks (Automated Passport Control) zijn uitsluitend voor de mensen onder het Visum Waiver Program vliegen.
    Mensen met een Visum vliegen niet onder het Visum Waiver Program.
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  7. Top | #7
    Florida Fanaat trails's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Château Guibert, Vendée, F
    Berichten
    1.833

    Standaard Re: Douaneformulier

    Wij moesten op 6 maart jl wel nog het formulier invullen (we vlogen met KLM naar JFK) maar er werd op JFK niet naar gekeken. De man in het hokje gooide het formulier op een grote stapel...
    Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
    West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
    Alabama: 2016, Arizona: 2017,
    SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
    www.schoutenjanssen.nl

  8. Top | #8
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    1.218

    Standaard Re: Douaneformulier

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knaapje Bekijk Berichten
    Zijsprongetje:
    Ook wat je nogal eens leest over returning Esta's en nieuwe paspoorten, enz i.v.m. het wel of niet via de kiosken gaan werd niet gevraagd of gezegd.
    Alleen maar of je een Esta (via de kiosk) of een visum (via de officer) had.
    Volgens mij laten ze dan (bijna) iedereen (met ESTA) gewoon via de kiosk gaan en dan geeft de kiosk wel aan hoe verder. Veel mensen snapte er toch niets van, wanneer mag je nu wel en wanneer nu niet. Het is toch zo dat je ook na de kiosk nog langs een echt persoon moet? De laatste keren had ik dan in ieder geval wel. Ging wel veel sneller omdat je dan alles al gescand had.

  9. Top | #9
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    1.218

    Standaard Re: Douaneformulier

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door trails Bekijk Berichten
    Wij moesten op 6 maart jl wel nog het formulier invullen (we vlogen met KLM naar JFK) maar er werd op JFK niet naar gekeken. De man in het hokje gooide het formulier op een grote stapel...
    Ja dat bedoel ik. Dan voelt het invullen toch een beetje nutteloos en kan je het net zo goed niet doen.

  10. Top | #10
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Berichten
    773

    Standaard Re: Douaneformulier

    Wij hebben het op 7 maart naar Fort Myers ook nog ingevuld en ingeleverd. Er werd idd niet naar gekeken, alleen verzameld.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •