Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 16

Onderwerp: reisschema Ellen 1308 juli/augustus 2017

  1. Top | #1
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Locatie
    Maarssen
    Berichten
    107

    Standaard reisschema Ellen 1308 juli/augustus 2017

    Hallo,

    Ons voorlopige schema ziet er nu als volgt uit:
    dag 1: reis van Amsterdam naar Miami, overnachting in hotel in buurt van vliegveld
    dag 2: ochtend activiteit in Miami, waarschijnlijk Ducktours, daarna op weg naar Kissimmee naar de gehuurde villa

    dag 3 t/m 14: verblijf in villa Kissimmee, het volgende staat op de planning:
    - Disney World (we hebben een 14 dagen ultimate pass, dus een bezoek aan alle 4 de parken en waarschijnlijk ook aan de waterparken)
    - Gatorland
    - Saturday Oldtimer Show in old town Kissimmee
    - bezoek aan Celebration
    - Weeki Wachee (wellicht gecombineerd met Tarpon Springs)
    - dolfijnenboottocht in Clearwater + een andere activiteit in deze omgeving, wat weten we nog niet)
    - bezoek aan Daytona Beach
    - bezoek aan een natuurpark (welk????)

    dag 15: vertrek uit villa, op weg naar familie in Jacksonville waar we blijven overnachten
    dag 16: Jacksonville naar omgeving Tampa
    dag 17: Tampa naar Naples
    dag 18: Naples naar Homestead met onderweg airboatride in Everglades
    dag 19: Homestead - Key West
    dag 20: Key West - Miami
    dag 21: Miami en om 20.40 uur vliegen we vanaf Miami Airport weer naar huis

    Vooral die laatste week zorgt voor hoofdpijn! We zouden de nacht Key West een dag op kunnen schuiven en dan op de laatste dag terugrijden naar Miami zodat we een extra dag in kunnen plannen aan de Gulfcoast, maar ik ben bang dat dat teveel stress oplevert.
    En willen we niet teveel? Het liefst willen we álles zien in Florida maar daar zijn die 3 weken écht te kort voor helaas!

    Ik hoor graag wat jullie hiervan vinden.

    O, en misschien hebben jullie nog suggesties voor activiteiten die we moeten/kunnen doen vanuit onze villa in Kissimmee!

  2. Top | #2
    Florida Groupie tomenvalesca's Avatar
    Ingeschreven
    May 2008
    Locatie
    Hasselt
    Berichten
    324

    Standaard Re: reisschema Ellen 1308 juli/augustus 2017

    hallo, ziet er een leuke tour uit, is zeker doenbaar maar wel lekker druk, hangt natuurlijk af van wat jullie leuk vinden, mijn vriend is ook een bezig bijtje, dus wij zijn dergelijke reisschemas ook gewoon, voor andere zal dit te druk zijn,
    zijn jullie enkel met volwassenen, zeker doenbaar, wij gaan dit jaar met ons dochtertje van dan net 2 jaar, dat is dan minder doenbaar,...
    natuurpark; wij vonden gaan tuben in kelly park super! wekiva Island (kan je gaan kajakken) was ook superleuk, als je naar de laatste gaat, ga wel op tijd, als het park vol zit mag er niemand meer in.
    Zijn ook gaan kajakken in blue springs NP en hebben hier ook gezwommen in de bron (ijskoud!!!) hier zitten ook manatees, wij hebben er 1 mama met haar jong gezien.

    Als je ergens een dag wil winnen misschien Tampa overslaan en vanuit Jacksonville naar Naples doorrijden? Vind key west echt wel een topper dus zou dan opteren om daar een hele dag te blijven, duval street doen en 's avonds naar de sunset celebration gaan kijken,
    breekt je rit ook wat, want het is een mooie rit maar best wel wat uurtjes, die jullie nu op jullie planning 2 dagen na elkaar doen
    tussenstop als je naar key west gaat; Morada Bay Cafe! een klein stukje paradijs!!
    veel plezier met plannen, wij komen op 1 aug , dus wie weet lopen we elkaar daar wel eens tegen het lijf!

  3. Top | #3
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Locatie
    Maarssen
    Berichten
    107

    Standaard Re: reisschema Ellen 1308 juli/augustus 2017

    Wij reizen met 2 kinderen van 11 en 8 jaar oud. Ze zijn op zich best wel wat gewend omdat de familie van mijn man niet bij ons in de buurt woont dus regelmatig moeten ze al meer dan een uur in de auto zitten. En normaliter gingen we altijd met de auto op vakantie, richting Zuid-Frankrijk of Kroatië.

    En dat tuben in Kelly Park lijkt mij ook geweldig, maar onze dochter is nu al erg bang voor de alligators dus ik ben bang dat ze daar niet het water in zou gaan! Want die zullen ook vast wel te vinden zijn in Kelly Park!

    Kayakken lijkt me ook leuk om te doen, zit je dan met zijn 2en in een kayak?

    Die laatste week, dat blijft moeilijk om een besluit over te nemen. Wel of geen Key West??? Key West zijn we 20 jaar geleden ook voor een dag (en een nacht) geweest. We vonden het sfeertje er leuk en vooral de sunset celebration met al de straatartiesten vonden we erg leuk. Maar het is en blijft wel een eind rijden!

    Misschien anderen nog tips??? Hoe zouden jullie die laatste week indelen???

  4. Top | #4
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2013
    Berichten
    271

    Standaard Re: reisschema Ellen 1308 juli/augustus 2017

    Bij kanoen kun je meestal kiezen tussen eenspersoons of tweepersoons kanoos. Overigens is het in Florida heel rustig kanoen hoor. Geen stroomversnellingen e.d. Alleen rustig stromende rivier. En ja, er zijn wel gators maar die trekken zich niets aan van mensen. Wij hebben in de buurt van Orlando een keer gekanoot bij Wekiwa Springs (vlakbij Kelly Park) en een keer bij Shingle Creek. Zie ook onze reisverslagen van 2015 en 2016.

    Als je van Jacksonville afzakt, zou je een stop bij St. Augustine en Daytona Beach kunnen overwegen. En Kennedy Space Center is ook echt de moeite waard. Ik zou denk ik eerder de Gulf Coast skippen en van Jacksonville naar Miami (of Ft Lauderdale) rijden (met 1 of 2 stops) en dan vanuit Miami de Everglades bezoeken en naar Key West gaan. Zoiets:
    dag 16: Jacksonvile via St. Augustine en Daytona Beach naar Cocoa Beach
    dag 17: KSC en naar Miami
    dag 18: Miami
    dag 19: Everglades en naar Key West
    dag 20: Key West
    dag 21: Miami en vliegen

  5. Top | #5
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Locatie
    Maarssen
    Berichten
    107

    Standaard Re: reisschema Ellen 1308 juli/augustus 2017

    Bedankt voor je reactie Digitalman. Wij kiezen er bewust voor om niet naar KSC te gaan. 20 jaar geleden zijn mijn man en ik er geweest, we vonden het wel leuk maar niet super bijzonder. We hebben dan ook niet echt iets met de ruimtevaart. Onze kinderen hebben ook helemaal niets met raketten of astronauten dus we hebben besloten om KSC niet te bezoeken.

    Aan de optie om recht naar beneden af te zakken naar Miami hebben wij ook al zitten denken. Maar de westkust heeft 20 jaar geleden veel meer indruk op ons gemaakt dan de oostkust. Wij vonden dat er aan de oostkust niet heel veel te beleven was. Maar misschien moeten we toch serieus na gaan denken over deze optie! Het geeft wel wat meer rust denk ik.

  6. Top | #6
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Locatie
    Maarssen
    Berichten
    107

    Standaard Re: reisschema Ellen 1308 juli/augustus 2017

    Na de suggestie van Digitalman om langs de oostkust naar beneden te rijden hebben we dit weekend weer eens zitten brainstormen over de route en we denken dat deze optie toch de beste is. Het geeft ons dan wat meer tijd om naar Key West te gaan.
    We denken nu aan deze indeling:
    Dag 1: Jacksonville - omgeving Cocoa Beach (onderweg St. Augustine en Daytona Beach)
    Dag 2: Cocoa Beach -Fort Lauderdale
    Dag 3: Ft Lauderdale - Everglades - overnachting in Homestead of Key Largo
    Dag 4: naar Key West
    Dag 5: Key West - Miami
    Dag 6: Miami - om 20.40 uur vliegen, helaas weer naar huis.

    Wat vinden jullie van deze planning?

    Maar ik zou zo graag weer een bezoek aan Naples en Sanibel/Captiva brengen!!! Wij vonden de pier in Naples echt helemaal geweldig, met de dolfijnen
    Heeft iemand misschien tips voor alternatieven die we dan vanuit Orlando met een dagtrip kunnen bezoeken?

  7. Top | #7
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2013
    Berichten
    271

    Standaard Re: reisschema Ellen 1308 juli/augustus 2017

    Wij hebben vanuit Orlando (eigenlijk Davenport) een dagtrip naar Honeymoon Island en Tarpon Springs gemaakt:

    http://reisflorida2016.blogspot.nl/2...en-tarpon.html

    Prima te doen en kun je toch even van de Gulf Coast genieten.

  8. Top | #8
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2011
    Locatie
    Heiloo
    Berichten
    1.503

    Standaard Re: reisschema Ellen 1308 juli/augustus 2017

    Ik heb dat ook gedaan, Honeymoon Island bezocht vanuit Orlando, Kissimmee.
    http://cindyhelmich.blogspot.nl/2014...rk-en-een.html

    Vond het daar zo mooi dat ik afgelopen februari na mijn bezoek aan Tarpon Springs en Outlets in Tampa toch nog even ben doorgereden naar Honeymoon Island, bliksembezoekje, maar zo mooi daar!

    http://cindyinflorida.blogspot.nl/20...prings-en.html
    Reisverslag: Orlando 2012 + 2013 + 2014 + 2015 http://cindyhelmich.blogspot.nl/
    Reisverslag: Florida 2016 + NY 2016 + Florida 2017 + Florida 2018 + Florida 2019 + Florida 2020 + NY 2022 http://cindyinflorida.blogspot.nl/

  9. Top | #9
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Locatie
    Maarssen
    Berichten
    107

    Standaard Re: reisschema Ellen 1308 juli/augustus 2017

    Bedankt voor de tip Digitalman en Cindy. Ik ben gelijk begonnen met het lezen van jullie blogs! Heerlijk om al jullie ervaringen mee te kunnen lezen, dat verhoogt de voorpret!
    Ik heb Honeymoon Island genoteerd op mijn lijstje met tips!

  10. Top | #10
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Locatie
    Maarssen
    Berichten
    107

    Standaard Re: reisschema Ellen 1308 juli/augustus 2017

    En wéér een nieuw schema! We zitten er nu over te denken om het familiebezoek in Jacksonville niet ná onze 2 weken Orlando te doen, maar tijdens ons verblijf in de villa. Dan hoeven we de laatste week niet eerst helemaal naar boven te rijden om dan weer helemaal af te zakken naar het zuiden.
    We denken nu aan het volgende:

    dag 1: reis van Amsterdam naar Miami, overnachting in hotel in buurt van vliegveld

    dag 2: ochtend activiteit in Miami, waarschijnlijk Ducktours, daarna op weg naar Kissimmee naar de gehuurde villa

    dag 3 t/m 14: verblijf in villa Kissimmee, het volgende staat in ieder geval op de planning:
    - Disney World (we hebben een 14 dagen ultimate pass, dus een bezoek aan alle 4 de parken en waarschijnlijk ook aan de waterparken)
    - Gatorland
    - Saturday Oldtimer Show in old town Kissimmee
    - bezoek aan Celebration
    - Weeki Wachee (wellicht gecombineerd met Tarpon Springs en/of Honeymoon Island)
    - bezoek aan Daytona Beach
    - bezoek aan een natuurpark (welk????)
    - bezoek aan familie in Jacksonville met overnachting bij de familie (en bezoek aan St. Augustine?).

    dag 15: vertrek uit villa, naar Clearwater voor dolfijnentocht Little Toot, wellicht 's avonds bezoek aan John's Pass? Overnachting in deze omgeving, waar????
    dag 16: langs de gulfcoast rijden naar het zuiden, hotel voor 2 nachten zoeken in Naples? Of Fort Myers of.....???
    dag 17: omgeving bekijken, nog plannen voor maken (pier Naples, Sanibel/Captiva......)
    dag 18: via de Everglades (airboatride) naar Homestead of Key Largo of ??????
    dag 19: naar Key West
    dag 20: Key West - Miami of Fort Lauderdale
    dag 21: Miami en om 20.40 uur vliegen we vanaf Miami Airport weer naar huis

    Waar adviseren jullie ons om te overnachten op dag 15? Clearwater? Madeira Beach? Of een andere plaats?
    Of misschien toch al doorrijden richting het zuiden en dan 3 nachten een hotel zoeken in omgeving Naples/Fort Myers? En waar dan? Is Estero een optie?








Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •