Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 17 van de 17

Onderwerp: Niet boeken van hotels maar op de bonnefooi in de zomerperiode

  1. Top | #11
    Florida Groupie Lannie's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2007
    Berichten
    402

    Standaard Re: ervaringen met niet boeken van hotels maar op de bonnefooi in de zomerperiode

    In juli en augustus is het in Europa hoogseizoen, maar in Florida niet. We hebben zelf de ervaring dat we ooit op de bonnefooi gingen, maar in de weekenden lastig iets konden vinden, omdat de Amerikanen zelf ook weekendjes weg boeken in die periode.

  2. Top | #12
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Locatie
    Maarssen
    Berichten
    107

    Standaard Re: ervaringen met niet boeken van hotels maar op de bonnefooi in de zomerperiode

    Maar de themaparken in Orlando zijn in juli/augustus overvol dus er zullen dan toch heel wat toeristen zijn toch?
    Op de bonnefooi vind ik zelf ook het prettigst omdat je dan wat meer vrijheid hebt. Maar als je op een dag om 21.00 uur nog steeds druk op zoek bent naar een hotel dan is de lol er ook wel een beetje af!
    Nou ja, ik heb gelukkig nog 4 maanden om te bedenken wat we nu gaan doen!

  3. Top | #13
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: ervaringen met niet boeken van hotels maar op de bonnefooi in de zomerperiode

    Daarom ga ik het liefst ook Hotwiren. Goedkoop en je kunt gewoon direct naar je hotel rijden. Als we op de bonnefooi binnen lopen dan proberen we dat op tijd te doen.
    Als je laat aankomt heb je weinig onderhandelingsmogelijkheden.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  4. Top | #14
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    1.218

    Standaard Re: ervaringen met niet boeken van hotels maar op de bonnefooi in de zomerperiode

    Mijn ervaring is van heel wat jaren geleden dus weet niet of je er wat aan hebt. In juli en augustus is het ook in Florida gewoon druk, er zijn inderdaad een heleboel toeristen. In WDW kennen ze heel veel verschillende seizoenen en de zomer valt onder een van de duurdere (feestdagen zij het duurst) dus drukste periodes. Ik ben ooit op de bonnefooi in juli of augustus geweest (dacht augustus) en dat was niet altijd leuk. De bonnetjes die we uit de boekjes haalden bij de Mac etc waren toen goed bruikbaar en leverden best wat korting op. Maar dat was wel voor het echte internet tijdperk . Mijn reis was van Boston naar Orlando dus een groot deel was geen Florida. In Washington was geen hotel meer te krijgen dus stonden we op een camping best ver van de stad vandaan. Maar goed, jij gaat niet naar Washington. In Florida wilden we op de camping van Disney World staan maar die was ook al vol. Een of andere camping in Kissimmee had nog genoeg plek. Het grote nadeel van op de Bonnefooi gaan vind ik dat je soms erg veel tijd kwijt bent aan het zoeken naar een hotel en dan niet altijd een heel prettig hotel kan vinden. Ik vind de voorpret bijna net zo leuk als de vakantie dus het zoeken naar leuke hotels hoort daar ook bij. Dan hoef ik daar tijdens de vakantie geen tijd en zorgen aan te besteden en kan ik ook lekker vakantie houden. Ja je bent minder flexibel maar als je een goed idee hebt van wat je wel en niet wil gaan doen dan zit je al snel goed met je vooraf geboekte hotels.
    Ik heb wel het idee dat het halverwege augustus al minder druk en (zeker) minder duur is. Dat is mijn ervaring en mening voor wat het waard is .

  5. Top | #15
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Berichten
    773

    Standaard Re: ervaringen met niet boeken van hotels maar op de bonnefooi in de zomerperiode

    Ook wij zijn in het pre internet tijdperk wel op de bonnefooi geweest maar dat was in mei/juni dus goed te doen. Daarna alleen maar in de winter en dat is hoogseizoen in Zuid Florida dus dan moet je wel boeken als je geen C hotel wilt maar wat leuks en betaalbaars.
    Eerlijk gezegd zie ik zelf het voordeel van op de bonnefooi gaan niet echt meer, ook al hebben wij het zelf wel gedaan. Meestal heb je toch wel een omlijnd plan met wat je wilt zien en dan is het super relaxed als je aan het eind vd dag gewoon op je gemakje naar je reeds geboekte hotel kunt rijden.

  6. Top | #16
    Regelmatige Bezoeker Pipo Chris's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    42

    Standaard Re: ervaringen met niet boeken van hotels maar op de bonnefooi in de zomerperiode

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Njit Bekijk Berichten
    Daarom ga ik het liefst ook Hotwiren. Goedkoop en je kunt gewoon direct naar je hotel rijden. Als we op de bonnefooi binnen lopen dan proberen we dat op tijd te doen.
    Als je laat aankomt heb je weinig onderhandelingsmogelijkheden.
    Wij beginnen daar meestal ook gewoon op tijd mee zodat je inderdaad niet om 21:00 nog iets moet gaan zoeken of nog steeds niets hebt gevonden. Ons is dat nog nooit overkomen. Laat aankomen heeft wel degelijk onderhandelingsmogelijkheden. Dat noemen ze een late-check in. Wij verbleven in een hotel waar de prijs $150 was. Toen wij naar de prijs vroegen en zeiden deze te hoog vonden vroegen ze wat ons budget dan was. Toen zei ik "rond de $100. Daarop ging ze in de computer kijken en kon deze kamer onder het mom van late-check-in aan ons geven voor $90!!!.
    Onderhandelen is altijd mogelijk, zeker als je gewoon laat weten dat je het te hoog vindt en ook bereid bent om weg te lopen.

    Mijn reisverslagen: http://www.reistipsamerika.nl

  7. Top | #17
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Hilversum
    Berichten
    371

    Standaard Re: ervaringen met niet boeken van hotels maar op de bonnefooi in de zomerperiode

    Wij hebben 3 reizen met bonnetjes overnachtingen gevuld.
    Dit was al wel wat jaartjes geleden en buiten het seizoen.
    Maar 1 keertje gehad dat we de kamer niet konden krijgen voor het bedrag van het bonnetje.
    Uiteindelijk bij de buren beland.

    Ik zou nu idd ook van de hotwire aanbiedingen gebruik maken.
    Dit kan je makkelijk een dag of de zelfde dag boeken.
    Je kan ook voor de zekerheid een annuleerbaar hotel bij expedia boeken.
    Wel even de annulerings- voorwaarde goed doornemen.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •