Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 17

Onderwerp: Niet boeken van hotels maar op de bonnefooi in de zomerperiode

  1. Top | #1

    Standaard Niet boeken van hotels maar op de bonnefooi in de zomerperiode

    Dag allemaal,

    In de zomerperiode in augustus gaan wij naar Florida, De eerste twee weken hebben wij een villa geboekt. De laatste week wilde we niks boeken en eigenlijk gewoon maar zien waar we naartoe willen en waar we uitkomen. We zijn met 4 personen. Wij mijn partner en ik en onze 2 kinderen.
    Lang Lang (althans zo voelt het) geleden zo'n 15 jaar waren mijn partner en ik eerder in Amerika maar wel buiten het hoogseizoen. Er waren meer dan genoeg motels die mooi en leuk waren waar we spontaan terecht konden. Maar ja in 15 jaar tijd veranderd er nog wel is wat. Al lezend op de verschillende blogs merk ik dat veel van jullie wel hotels boeken. Zijn er mensen die ervaringen hebben met niet boeken? En wat zijn deze dan?
    Ik hoor graag van jullie
    Saskia

  2. Top | #2
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Locatie
    Maarssen
    Berichten
    107

    Standaard Re: ervaringen met niet boeken van hotels maar op de bonnefooi in de zomerperiode

    Dit zat ik mij dus ook af te vragen. Op al onze voorgaande Amerika-reizen gingen we gewoon op de bonnefooi en vonden we altijd wel ergens een hotel. Maar toen reisden we buiten het hoogseizoen en zonder kinderen!
    Op de bonnefooi geeft meer vrijheid in je plannen, maar het kan ook betekenen dat je 's avonds om half 9 nog steeds op zoek bent naar een hotel!
    ik ben dus ook erg benieuwd naar de adviezen die anderen hierover kunnen geven!

  3. Top | #3
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: ervaringen met niet boeken van hotels maar op de bonnefooi in de zomerperiode

    Bonnefooi kan nog steeds prima. Meestal gebruiken we een combinatie van van te voren boeken, bonnetjes van Roomsaver/Hotelcoupons en Hotwire/Priceline.
    Om een goede prijs te krijgen bij een hotel is het erg handig om met een bonnetje aan te komen. Je kunt dan eerst vragen naar de Walk-In Rate, daarna naar de AAA rate en tenslotte kijken of men je bonnetje wil accepteren. Hotwire kun je ook nog prima op de dag zelf doen. We hebben het ook wel eens een uur van te voren gedaan. Gewoon ergens gratis Wifi zoeken en kijken naar een leuke aanbieding.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  4. Top | #4
    Florida Groupie FloridaFabian's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2015
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    326

    Standaard Re: ervaringen met niet boeken van hotels maar op de bonnefooi in de zomerperiode

    Wij hebben de afgelopen twee Florida vakanties (beiden in juli) deels op de bonnefooi genoten. Zo doen wij dat nu in april weer. Wij zorgen er altijd voor dat wij de eerste paar nachten in ieder geval onder de pannen zijn maar daarna laten wij het qua overnachtingen vaak open. Wij hebben tot nu toe juist ondervonden dat hotels goedkoper zijn als je het op deze manier doet, ondanks dat dit niet voor ieder hotel zal gelden, zolang je het op de juiste manier doet. Wij doen dit 9/10x via Hotwire, hierop bieden hotels/motels vaak kamers aan tegen een gereduceerd tarief om deze alsnog vol te krijgen. Kortom: voor ons heeft dit tot nu toe goed uitgepakt maar in het verleden behaalde resultaten....
    Klik HIER voor het eerste deel van onze NIEUWE Florida vlogs uit 2019
    Klik HIER voor het eerste deel van onze reeks vlogs over onze West Amerika roadtrip in 2019!

  5. Top | #5
    Regelmatige Bezoeker Pipo Chris's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    42

    Standaard Re: ervaringen met niet boeken van hotels maar op de bonnefooi in de zomerperiode

    Op de bonnefooi is zeker te doen, vooral buiten het seizoen. Je moet je zelf afvragen of je ruimte hebt om je trip aan te passen onderweg. Zit je schema zo strak dat je eigenlijk toch niks kan aanpassen, kun je het net zo goed vooraf vast leggen. Bonnefooi is juist handig als je speling hebt om ergens langer te kunnen blijven of eerder te gaan of om je route aan te passen omdat je onderweg een goede tip hebt gekregen bijv..

    Men roept vaak over coupons bij Denny's etc. Maar mijn ervaring is dat dat voornamelijk lokkertjes zijn. Als je ter plekke komt zijn toevallig die kamers net volgeboekt, maar ze hebben dan nog wel een duurdere kamer voor je. Je kan het uiteraard altijd proberen. Walk-in rate of late check in rate kun je wel gebruiken.
    Je gaat nu in het hoogseizoen, dus zullen de meest gangbare hotels snel vol zitten en je hebt dus kans dat je ergens uit komt waar je eigenlijk liever niet slaapt en of waar je wellicht ruim boven je budget uit gaat komen. Dat risico moet je wel willen nemen.

    Ik heb er op mijn website ook over geschreven:
    https://www.reistipsamerika.nl/hotels/
    Mijn reisverslagen: http://www.reistipsamerika.nl

  6. Top | #6
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: ervaringen met niet boeken van hotels maar op de bonnefooi in de zomerperiode

    Ben je wat flexibel:
    Ik de buurt van je bestemming van die dag 's middags een Mac of zo binnenlopen, laptop mee, colaatje bestellen en via gratis WiFi zoeken op een hotelklasse die je wilt of via Hotwire of Priceline proberen.
    Ik heb zo weleens voor $ 45 een kamer met oceaanzicht in het Hilton Daytona Beach gekregen of voor nog minder het La Quinta achter Busch Gardens.

  7. Top | #7
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: ervaringen met niet boeken van hotels maar op de bonnefooi in de zomerperiode

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pipo Chris Bekijk Berichten
    Men roept vaak over coupons bij Denny's etc. Maar mijn ervaring is dat dat voornamelijk lokkertjes zijn.
    Dat is mijn ervaring niet. Maar wij reizen nooit in het hoogseizoen. Dat kan natuurlijk ook schelen..
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  8. Top | #8
    Regelmatige Bezoeker Pipo Chris's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    42

    Standaard Re: ervaringen met niet boeken van hotels maar op de bonnefooi in de zomerperiode

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Njit Bekijk Berichten
    Dat is mijn ervaring niet. Maar wij reizen nooit in het hoogseizoen. Dat kan natuurlijk ook schelen..
    Wij ook niet!

    Ik heb het toch vaker gehad dat die actie niet meer geldig is. Of die kamers zijn allemaal vol. En soms kijken ze naar de bon en doen ze een aanbieding dat er op lijkt. Onderhandelen kan in mijn ogen altijd. Maar die coupons heb ik een beetje opgegeven.
    Mijn reisverslagen: http://www.reistipsamerika.nl

  9. Top | #9

    Standaard Re: ervaringen met niet boeken van hotels maar op de bonnefooi in de zomerperiode

    ben al heel blij met deze reacties. We hebben de laatste week geen schema behalve dat we weer terug naar huis moeten helaas Dus ik denk dat wij dus bonnefooi zullen gaan aanhouden. En zeker hotwire en priceline zullen gebruiken. Dank voor de tips hiervoor. deze tips schrijven we weer op.

  10. Top | #10
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2007
    Berichten
    88

    Standaard Re: ervaringen met niet boeken van hotels maar op de bonnefooi in de zomerperiode

    Denk er wel aan dat je priceline maar kunt boeken voor twee personen .



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •