Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 4 van de 8 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 40 van de 74

Onderwerp: WDW voor gevorderden?!

  1. Top | #31
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: WDW voor gevorderden?!

    Vergeefse moeite denk ik Mushu Als je nooit bevangen bent geweest door het Orlando virus dan valt moeilijk te begrijpen waarom mensen daar met plezier meerdere weken doorbrengen in allerlei THEMA parken.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  2. Top | #32
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Locatie
    Maarssen
    Berichten
    107

    Standaard Re: WDW voor gevorderden?!

    Wij hebben ook voor de 14 dagen ultimate pass voor Disney gekozen. Dit betekent inderdaad niet dat we 14 dagen achter elkaar in de parken te vinden zullen zijn, maar het geeft ons wat meer vrijheid. Als we het bij binnenkomst echt té druk vinden dan gaan we weg en komen we een andere dag gewoon weer terug. Of we gaan de ene dag een ochtend en de andere dag pas aan het eind van de middag.

    Hoe graag we ook naar de andere parken in Orlando willen gaan (Universal, Seaworld) wij kiezen er voor om die niet te doen en wellicht deze parken een volgende keer te bezoeken. Nu kunnen we volop genieten van Disney en als we een park erg leuk vinden daar misschien wel 3x naar terug gaan. Alle parken bezoeken vonden we ook iets te prijzig worden trouwens! En voor onze kinderen van 11 en 8 leek ons Disney leuker dan Universal.

  3. Top | #33
    Florida Groupie moniquekruiningen's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2011
    Locatie
    Gilze, the Netherlands
    Berichten
    465

    Standaard Re: WDW voor gevorderden?!

    Ik ben in Nederland ook niet in attractieparken, kermissen of circussen te krijgen, ook Eurodisney doe ik nooit meer sinds ik in WDW ben geweest. Maar WDW en Universal zijn van hele andere orde. Ik bespeur altijd een heel specifiek gevoel bij mijzelf. Al tijdens de voorbereiding van de reis begint dat, eigenlijk al bij de gedachte aan.. of als ik er over praat, ik vroeg t toevallig van de week aan mijn dochter. Wat voor gevoel geeft t dat we naar Orlando en WDW gaan. Daar hoefde ze niet lang over na te denken, vreugde was haar antwoord..
    En wat denken jullie dat er gebeurde toen we op de open dag van de HBO international leisure management bezochten en daar iemand troffen die in WDW stage had gelopen? Sterre begint dit najaar op deze opleiding en hoopt dat ze de richting " Theme parks" na het voorbereidende jaar nog altijd leuk vindt en dat ze m mag gaan volgen..

    Ik heb maar 1 woord voor het gevoel dat ik heb als we de afsluiting vd dag/vuurwerkshow weer bij wonen in MK, maar ook als we er gewoon zijn.. geluk!!
    2012 Orlando, 2013 ourtriptoflorida2013.blogspot.nl
    2014 ourtriptoflorida2014.blogspot.com 2016 kissimmee 2017 Davenport 2018 https://xmas2018inflorida.blogspot.com
    2020
    https://florida022020.blogspot.com

  4. Top | #34
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: WDW voor gevorderden?!

    Disneyland Parijs wordt hopelijk binnenkort weer volledig eigendom van Disney. Wellicht dat het dan ook qua sfeer weer goed komt.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  5. Top | #35
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Berichten
    784

    Standaard Re: WDW voor gevorderden?!

    Haha tja jullie zijn duidelijk grote fans
    Ik moet zeggen dat ik Disney inderdaad heel anders vind dan een gemiddeld pretpark of kermis
    Maar dan vinden jullie de Efteling toch ook niet echt onder pretpark vallen? Bij de Efteling krijg ik hetzelfde jeugdsentiment gevoel als bij Disney.
    Vroeger ging ik vaak met mijn ouders naar pretparken/ themaparken. Mijn man deed dat nooit met zijn ouders.
    Kortom ik begrijp helemaal dat gevoel wat jullie ervaren in WDW. In 2007 en 2011 zijn we respectievelijk naar Animal en Magic Kingdom geweest. Ik vond het beide keren fantastisch.
    2007-Florida, 2009-West-Amerika, 2010-NYC, 2011-Florida, 2012-Florida, 2014-Florida, 2015-Florida, 2016-Florida 2017-Florida 2018-Florida 2019-Houston-Bradenton (Florida) 2019-New York City 2020-Washington DC- Bradenton (Florida)
    Blog 2015/ 2016 Blog 2017
    Blog 2018 Blog 2019


  6. Top | #36
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: WDW voor gevorderden?!

    Efteling is ook een Themapark ja. De techniek is onderschikt aan het verhaal. Maar in Nederland is men niet zo bekend met het verschil tussen pretpark en themapark.
    In Amerika is dit verschil veel duidelijker.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  7. Top | #37
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    1.218

    Standaard Re: WDW voor gevorderden?!

    Ja De Efteling vind ik ook een themapark. En inderdaad jeugdsentiment, ik heb goede herinneringen aan de Efteling en van die prachtige jaren 70 foto's in het sprookjes bos. Zo lopen wij inmiddels ook in WDW, niet echt jeugdsentiment want ik ben er nooit geweest in mijn jeugd, maar wel herinneringen van bijna 20 jaar geleden. "Weet je nog toen we voor het eerst hier waren en we 45 minuten in de rij bleken staan voor een foto met Mickey!" "En dat we met de boot naar Discovery Island gingen, met die ontsnapte Capibara." WDW heeft ook een jaarlijks (of meerdere jaren) thema, dat was ooit "Making Memories" en dat is voor mij een heel toepasselijk thema. Het is echt niet zo dat ik niets van de wereld heb gezien en Disney het enige is wat ik ken en dus niet beter weet. Ben al op heel wat plekken geweest en wil ook nog heel wat plekken bezoeken maar WDW is echt mijn altijd-goed-plek. Liefst zou ik elk jaar 2 weken Florida/ WDW doen en dan nog 2-3 weken iets anders. Helaas is dat niet altijd mogelijk. Maar klagen doe ik niet .

  8. Top | #38
    Florida Groupie moniquekruiningen's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2011
    Locatie
    Gilze, the Netherlands
    Berichten
    465

    Standaard Re: WDW voor gevorderden?!

    Efteling, nee daar vind ik niet zo veel aan.
    Als kind wel hoor, maar sinds ik volwassen ben echt niet meer. Voor mij ontbreekt de sfeer in het grootste deel van het park, het weer doet ook veel denk ik.. en mss het feit dat ik er erg dicht bij woon. In mijn jeugd hadden klasgenoten een abonnement omdat ze er dan in de zomer konden zwemmen.. en eerlijk gezegd stoor ik me veel meer aan het gedrag van de bezoekers in Nederland dan dat ik me in WDW aan iemand erger.. en dan heb ik het nog niet over de rommel op de grond, ipv in de vuilnisbakken...
    2012 Orlando, 2013 ourtriptoflorida2013.blogspot.nl
    2014 ourtriptoflorida2014.blogspot.com 2016 kissimmee 2017 Davenport 2018 https://xmas2018inflorida.blogspot.com
    2020
    https://florida022020.blogspot.com

  9. Top | #39
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: WDW voor gevorderden?!

    Qua sfeer is er weinig beter dan Disneyworld. Tokyo Disney Japan komt er aardig dicht bij in de buurt.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  10. Top | #40
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2016
    Berichten
    334

    Standaard Re: WDW voor gevorderden?!

    Wij kiezen ook bewust een dag voor Magic Kingdom inderdaad voor de sfeer. Het ultieme Disney-sfeertje en de magie en alles wat er omheen hangt. Dat hóórt voor mij toch wel ook bij Florida, althans dat zegt mijn gevoel.

    En ik denk ook maar zo: alles wat ik nu niet kan zien/ervoor kies om niet te doen, zijn een goede reden om nog eens terug te gaan toch ?? Hihihi
    Ik ben dankbaar en blij dat we dit al kunnen doen. Zoals ook door iemand wordt gezegd, het is al mooi dat we dat al kunnen meemaken. En inderdaad: GENIET van het leven, en dóe het, als je het leuk vindt en kunt betalen. Heerlijk toch!



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •