Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 19 van de 19

Onderwerp: Even voorstellen: miekje (Jeffrey & Miranda)

  1. Top | #11
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2017
    Berichten
    29

    Standaard Re: Even voorstellen: Jeffrey & Miranda (augustus 2017 heleboel vragen...)

    het begin is er......toch niet via dusseldorf geboekt....

    we vliegen van amsterdam overstap op londen met Britisch airways en iberia
    we gaan van 4 augustus tot 29 augustus 2017 en heb voor 4 personen 1900 euro betaald....niet slecht voor een eerste keer dacht ik? heenreis 12u en terug 14 uurooooh ja en vliegen naar Miami, eerst daar een paar dagen genieten en dan met de auto naar inverness

  2. Top | #12
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Even voorstellen: Jeffrey & Miranda (augustus 2017 heleboel vragen...)

    Belangrijkste heb je dus geregeld.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  3. Top | #13

    Standaard Re: Even voorstellen: Jeffrey & Miranda (augustus 2017 heleboel vragen...)

    Wij vliegen 4 augustus vanaf Dusseldorf met Air Berlin...scheelde 800 pp t.o.v. Tui!! Dus toen was de keuze snel gemaakt. Was ook liever met Tui gegaan maar het prijsverschil was te groot.

  4. Top | #14
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2016
    Berichten
    97

    Standaard Re: Even voorstellen: Jeffrey & Miranda (augustus 2017 heleboel vragen...)

    Wij hebben goede ervaringen met de rechtstreekse vlucht van Dusseldorf Miami met Air Berlin. Dit jaar gaan we vanuit Dusseldorf via Frankfurt naar Orlando en v.v. met Lufthansa. Daar hebben we ook in ver verleden positieve indruk aan over gehouden...

  5. Top | #15
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2017
    Berichten
    20

    Standaard Re: Even voorstellen: Jeffrey & Miranda (augustus 2017 heleboel vragen...)

    Beste miekje,
    ik zie staan dat je ook een auto in de garage hebt staan voor jullie gebruik. Wij komen al een heel aantal jaar in Florida en ik heb altijd begrepen dat je niet zonder Florida drivers license niet mag rijden in neen eigen auto. Bij een huur auto mag je wel gewoon met een nederlands rijbewijs rijden maar bij een eigen auto is dat voor zover ik weet niet het geval. Heeft ook op verzekerd zijn te maken. Ik weet niet of er hier andere mensen zijn die hier meer van af weten. Het is denk ik wel de moeite waar om dit even uit te zoeken. In de problemen komen met je auto als je niet goed verzekerd bent is niet leuk in Florida. Mijn man heeft een heel aantal jaar geleden een Florida drivers license gehaald maar deze kon na 9/11 niet meer worden verlengd en konden wij dus ook niet meer in onze auto rijden. Wellicht is er iets veranderd met de regels waar ik niet van weet.

  6. Top | #16
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2017
    Berichten
    29

    Standaard Re: Even voorstellen: Jeffrey & Miranda (augustus 2017 heleboel vragen...)

    gaan het zeker navragen...auto en huis zijn van de baas van mijn man...
    Laatst gewijzigd door Njit; 25-02-17 om 22:18. Reden: Volledige quote niet nodig

  7. Top | #17
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2017
    Berichten
    20

    Standaard Re: Even voorstellen: Jeffrey & Miranda (augustus 2017 heleboel vragen...)

    Ik ben ook benieuwd of er andere ideeen zijn over het rijden in een eigen auto. lees dus mee

  8. Top | #18
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Even voorstellen: Jeffrey & Miranda (augustus 2017 heleboel vragen...)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Manon Osterop Bekijk Berichten
    en ik heb altijd begrepen dat je niet zonder Florida drivers license niet mag rijden in neen eigen auto
    Het zit niet helemaal zo in elkaar.

    In Amerika is de verzekering niet op de auto, maar de bestuurder. Als je baas zijn auto uitleent aan een Amerikaan, dan is de auto verzekerd op de verzekering van degene die hem leent - en niet de zijne dus.

    Als buitenlandse toerist heb je geen Amerikaanse autoverzekering dus rijd je onverzekerd rond. Tenzij er een hele bijzondere clausule in je baas zijn verzekering zit, of hij jullie (tijdelijk) bijschrijft op zijn verzekering.

    Maar ik heb zelf een auto bij mijn eigen huis in Florida, en ben verzekerd ondanks dat ik alleen een Nederlands rijbewijs heb. Maar omdat mijn dochter af en toe gebruik maakt van huis en auto, heb ik haar en mijn schoonzoon moeten bijschrijven als bestuurder.

  9. Top | #19
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2017
    Berichten
    20

    Standaard Re: Even voorstellen: Jeffrey & Miranda (augustus 2017 heleboel vragen...)

    Koen is het dan dus zo dat je je eigen auto zonder florida rijbewijs mag rijden? wij hebben ook een eigen auto daar maar rijden er dus niet meer in nadat het Florida rijbewijs niet meer verlengd mocht worden.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •