Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 33

Onderwerp: Reisschema Anton & Marilyn: Orlando --> Miami

  1. Top | #1
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2017
    Berichten
    52

    Standaard Reisschema Anton & Marilyn: Orlando --> Miami

    Hoi, we zijn een 50+ stel en gaan 2 weken naar Florida.
    Het eerste stukje van de reis hebben we al aardig scherp, maar dan....
    Interesse gaat uit naar natuur, leuke steden/plaatsen zien, minder interesse in langdurig aan het strand liggen, achtbaan parken.
    Nu zat ik te denken aan de volgende aktiviteiten:
    - Misschien nog iets langer in Orlando blijven ?
    - kano varen, maar dan met 2 personnen in 1 bootje , en een rustige rivier..
    - Everglade: zowiezo met de ventilator boot, maar wellicht zijn er ook andere excursies aan te bevelen ?
    - Keys: ik lees zoveel verschillende verhalen, dat ik twijfel of helemaal naar Key West wel leuk is, misschien de eerste eilanden alleen bezoeken ?
    - Miami: vooralsnog geen plan om daar langer te blijven, we hebben wel de terugvlucht vanaf Miami.

    Zoals je ziet is het nog heel veel blanco, en zijn we vooral op zoek om het stuk tussen Orland en Everglades, via de west kust in te vullen.

    In 2012 hebben we een flink rondje west USA gedaan, maar Florida lijkt me van een andere grootte orde, dus dacht ik met ca 4 accomodaties uit te komen ?

    Iedere tip die ons een beetje op weg helpt om de lege plekken in te vullen zijn meer dan welkom !!
    Alvast reuze bedankt..

    ma 9-apr Orlando Xfer to Schiphol
    Afternoon arrival Orlando
    Xfer to hotel
    di 10-apr Orlando Universal Studios
    wo 11-apr Orlando Seaworld
    do 12-apr Orlando Kennedy Space Center
    vr 13-apr Orlando Shopping malls Orlando
    za 14-apr . .
    zo 15-apr . .
    ma 16-apr . .
    di 17-apr . .
    wo 18-apr . .
    do 19-apr . .
    vr 20-apr . Everglades
    za 21-apr . Keys
    zo 22-apr . Keys
    ma 23-apr Miami Miami
    di 24-apr Miami fly AMS
    wo 25-apr . arrival AMS

  2. Top | #2
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Reisschema Anton & Marilyn: Orlando --> Miami

    Key West is best leuk als je er de tijd voor neemt. Lekker rondfietsen. Wellicht heb je wat aan onze reisverslagen?

    https://halloweenflorida2011.wordpre...rada-key-west/
    https://halloweenflorida2011.wordpre...n-op-key-west/
    https://halloweenflorida2011.wordpre...rt-lauderdale/
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  3. Top | #3
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2013
    Berichten
    271

    Standaard Re: Reisschema Anton & Marilyn: Orlando --> Miami

    Als je van natuur houdt en wilt kanoen, kan dat prima in de buurt van Orlando. Wij hebben het een keer gedaan bij Wekiwa Springs SP (klein uurtje rijden) en bij Shingle Creek (afhankelijk waar je zit, een klein half uurtje rijden). Beiden waren heel mooi en op een rustige rivier nagenoeg zonder stroming. Bij Wekiwa hebben we redelijk wat wildlife gezien (aligator, otter, schildpad en diverse vogelsoorten) en bij Shingle Creek minder, maar daar vonden we de natuur weer mooier. Beiden zijn een aanrader!

    Bij Everglades kun je natuurlijk Shark Valley bezoeken (zijn wij nooit geweest) en wij hebben daar de Aningha Trail gewandeld. Dat was erg mooi en heel veel wildlife gezien.

    Tussen Orlando en Everglades, zou ik de Gulf Coast afzakken en bijvoorbeeld Myakka SP aandoen. Een aantal kustplaatsjes zijn erg gezellig, zoals Naples.

    Key West is zeker de moeite waard en ook de rit er naar toe is prachtig. Als het enigszins past, zou ik dit zeker in de reis opnemen. Onderweg over de Keys kun je op verschillende plaatsen stoppen, zoals Theatre of the Sea (soort mini dolfinarium maar erg leuk), Morada Bay Beach Cafe voor een drankje met je tenen in het zand, Robbies Marina (Tarpons voeren), John Pennekamp SP (Snorkelen of kanoen), etc.

    Miami vonden wij ook erg leuk, kun je rustig een paar dagen doorbrengen. Wat iig erg indrukwekkend is, is het Holocaust Memorial. Verder zijn er diverse stadsdelen die het bezoeken waard zijn en is South Beach heel gezellig met allemaal restaurantjes en terrasjes (Espanola Way bijvoorbeeld).

  4. Top | #4
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2017
    Berichten
    52

    Standaard Re: Reisschema Anton & Marilyn: Orlando --> Miami

    Njit en Digitalman, bedankt voor de uitgebreide tips, we gaan dit weekend weer eens wat uurtjes aan de voorbereiding besteden,
    en zeker ook aan jullie blogs !

  5. Top | #5
    Florida Fanaat trails's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Château Guibert, Vendée, F
    Berichten
    1.833

    Standaard Re: Reisschema Anton & Marilyn: Orlando --> Miami

    Als je van natuur houdt, bekijk dan eens deze sites:

    http://floridahikes.com/
    https://www.floridastateparks.org/

    Op beide sites kun je ook op kaart zoeken.
    Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
    West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
    Alabama: 2016, Arizona: 2017,
    SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
    www.schoutenjanssen.nl

  6. Top | #6
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2017
    Berichten
    52

    Standaard Re: Reisschema Anton & Marilyn: Orlando --> Miami

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Digitalman Bekijk Berichten
    Als je van natuur houdt en wilt kanoen, kan dat prima in de buurt van Orlando. Wij hebben het een keer gedaan bij Wekiwa Springs SP (klein uurtje rijden) en bij Shingle Creek (afhankelijk waar je zit, een klein half uurtje rijden). Beiden waren heel mooi en op een rustige rivier nagenoeg zonder stroming. Bij Wekiwa hebben we redelijk wat wildlife gezien (aligator, otter, schildpad en diverse vogelsoorten) en bij Shingle Creek minder, maar daar vonden we de natuur weer mooier. Beiden zijn een aanrader!
    Goede tip, inderdaad staat een kano tochtje ook op de wishlist. Het liefst wel met een 2 persoons kano, geen 1 persoons kayak, anders durft mijn vrouw het niet..
    Dan plakken we er een dag aan in Orlando.
    Het zou ook mooi zijn als we langs de oostkust richting Everglades ook nog kano mogelijkheden vinden. We hebben totaal 14 dagen,
    en als we 6 nachten in Orlando blijven, moeten we de resterende tijd goed budgetteren (oostkust, Everglades, Keys, Miami)

  7. Top | #7
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2017
    Berichten
    52

    Standaard Re: Reisschema Anton & Marilyn: Orlando --> Miami

    We zijn weer een klein beetje verder met ons schemaatje:

    ma 9-apr Orlando Xfer to Schiphol
    Flight OR 317 09:45
    Afternoon arrival Orlando
    Xfer to hotel
    di 10-apr Orlando Universal Studios
    wo 11-apr Orlando Seaworld
    do 12-apr Orlando Kennedy Space Center
    vr 13-apr Orlando Shopping malls Orlando
    za 14-apr Orlando Kano varen Wekiwa Springs SP of Shingle creek
    zo 15-apr ?? St Petersburg
    ma 16-apr ?? Sarasota
    di 17-apr ?? Sanibel
    wo 18-apr ?? Naples
    do 19-apr ?? Everglades Shark Valley
    vr 20-apr ?? Everglades Fanboat
    za 21-apr ?? Keys
    zo 22-apr ?? Keys
    ma 23-apr Miami ? Miami
    di 24-apr Miami ? fly AMS
    wo 25-apr . arrival AMS


    De trip langs de kust (15-apr tot 19-apr) hebben we nog echt niet scherp.
    Veel gelezen over wat leuke plaatsen daar zijn , maar het is moeilijk in te schatten of je nou ergens een uurtje of een hele dag voor uit zou moeten trekken.
    Vraagjes:
    - Is Everglades Shark Vallry (fiets of tramtour) en een ritje met de fanboat in 1 dag te doen ?
    - De Keys is echt een twijfelgeval, ik lees zowel positieve verhalen van fans, als ook wat mindere verhalen.
    Mogelijk gaan we het dan beperken tot aan Islamorada bijvoorbeeld...
    - Voor Miami heb ik nog niets gevonden wat me erg trekt: een beetje strand en zee vinden we geweldig, maar niet zeg maar een hele dag.
    Mogelijk is Fort Lauderdale dan een betere keus ?

  8. Top | #8
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2016
    Berichten
    334

    Standaard Re: Reisschema Anton & Marilyn: Orlando --> Miami

    Ik zou de zaterdag omruilen met de dinsdag. Na de aankomstdag ben je misschien nog best moe. Om dan direct een dag pretpark te doen, zou niet mijn keuze zijn. Dus ik zou lekker rustig starten met de kanotocht.
    En ook een dag rust tussen de pretparken plannen. Beetje bijkomen, zwemmen, shoppen misschien.

    Is Clearwater nog een optie om in je reis op te nemen? Dolfijnen spotten met een boottocht van Little Toot misschien?

    In Miami wellicht de Ducktour of een hopp on hopp of bus? Of een boottocht met speedboot:
    http://thrillermiami.com/

    (ben zelf ook nog nooit in Florida geweest hoor, maar noem maar wat dat ik zelf ook tegenkom met het inlezen etc.)

  9. Top | #9
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2017
    Berichten
    52

    Standaard Re: Reisschema Anton & Marilyn: Orlando --> Miami

    Dank voor de reakties, we zijn druk bezig aan de hand van de suggesties het forum (en de rest van internet) door te spitten..
    Aan het eind loop ik nog een beetje vast met Everglades / Keys / Miami..
    Een update:


    . date hotel (avond) activity
    ma 9-apr Schiphol
    di 10-apr Orlando Xfer to Schiphol,
    Flight OR 317 09:45,
    Afternoon arrival Orlando,
    Xfer to hotel
    wo 11-apr Orlando Kano varen Wekiwa Springs SP of Shingle creek
    do 12-apr Orlando Seaworld
    vr 13-apr Orlando Kennedy Space Center
    za 14-apr Orlando Shopping malls Orlando
    zo 15-apr Orlando Universal Studios
    ma 16-apr Clearwater xfer to Clearwater,
    dolfijnentour Little Tooth
    di 17-apr Clearwater uitstapje Tarpon Springs ?
    wo 18-apr Naples Naples pier, dolfijnen
    do 19-apr Naples Miromar outlet,
    ???
    vr 20-apr Naples Everglades Shark Valley
    za 21-apr Keys ?? Everglades fanboat ?
    zo 22-apr Keys ?? ??
    ma 23-apr Miami/Fort Lauderdale ? ??
    di 24-apr . xfer to Miami airport
    Flight OR 318 17:35
    wo 25-apr . arrival Schiphol

  10. Top | #10
    Florida Groupie moniquekruiningen's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2011
    Locatie
    Gilze, the Netherlands
    Berichten
    465

    Standaard Re: Reisschema Anton & Marilyn: Orlando --> Miami

    Poeh de dag na aankomst meteen een echte activiteit? Wij gaan nu voor de 5e keer, maar wij houden de 1e dag meestal vrij om hooguit wat te gaan shoppen (1e keer even aanwippen bij een outlet en wat inkopen bij de Walmart) en op ons gemak wat te eten.. de dag erna gaan we pas echt los...

    en het is ons nog nooit gelukt om meer dan 1 hooguit 2 (outlet) Malls te bezoeken.. zeker de 1e jaren niet toen we nog alle winkels wilde bezoeken.. nu gaan we regelrecht op de winkels af, waar we willen inslaan, maar daar komen we nog zeker 2x terug..
    Laatst gewijzigd door moniquekruiningen; 16-02-17 om 21:32.
    2012 Orlando, 2013 ourtriptoflorida2013.blogspot.nl
    2014 ourtriptoflorida2014.blogspot.com 2016 kissimmee 2017 Davenport 2018 https://xmas2018inflorida.blogspot.com
    2020
    https://florida022020.blogspot.com



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •