Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 6 van de 16 EersteEerste ... 45678 ... LaatsteLaatste
Resultaten 51 tot 60 van de 151

Onderwerp: Handige zaken om mee te nemen?

  1. Top | #51
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2016
    Berichten
    334

    Standaard Re: Handige zaken om mee te nemen?

    We hebben onze 2 grote koffers, inmiddels gepast in onze eigen Kia Venga. Die twee grote harde koffers (en die zijn groot, de 75 cm van American Toerister) kunnen er rechtop in, maar het kan ook met één plat en één rechtop. We hadden nog 2 handbagekoffertjes er bij gezet, ging prima. Maar we nemen maar 1 handbagage-koffertje mee hoor, en 2 kleine rugzakjes die bij kinderen tussen de voeten gaan. Tussen hen in kan altijd een koelbox.

    En de keuze voor de nieuwe reistas is inmiddels gevallen op deze Eastpak Trans4 M:
    https://www.duifhuizen.nl/catalog/produ ... qr=Trans4&
    Ben benieuwd!

    En mij lijkt nog dat Ford Escape of Toyota Rafford (die onder een Midsize SUV vallen) een grotere kofferruimte moet hebben dan onze eigen Kia Venga, dus komt vast goed. We nemen maar 2 grote koffers mee hè, geen 4.
    Laatst gewijzigd door Njit; 13-02-17 om 09:44.

  2. Top | #52
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Handige zaken om mee te nemen?

    Het heet een Toyota Raf4 (maar goed, dat spreek je ongeveer hetzelfde uit ).
    Een RAV4 of Ford Escape heeft zeker wel een grotere kofferbak.. Twee grote koffers kunnen er makkelijk in, de rest kun je er dan naast proppen.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  3. Top | #53
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2016
    Berichten
    334

    Standaard Re: Handige zaken om mee te nemen?

    Dat lijkt ons ook, Nijt ! Wij hebben er wel vertrouwen in.

    Oh, en ik dacht zelf nog een handig iets om mee te nemen, namelijk waterschoenen ! Dat leek me wel prettig, op die bloedhete vloeren bij waterparken en eventueel het strand ! Dus die staan ook op het lijstje om nog aan te schaffen.
    Heeft iemand ervaring ermee of je dan de waterglijbanen (met banden enzo) daarmee af mag?

  4. Top | #54
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2017
    Locatie
    Julianadorp
    Berichten
    54

    Standaard Re: Handige zaken om mee te nemen?

    Wij zijn 2 jaar terug in Typhoon Lagoon geweest, gewoon op de blote voetjes. Vrijwel geen last van de hitte aan de zolen. Volgens mij werd er op veel plekken gespoeld met water voor schoonhouden en verkoeling. Maar dat weet ik niet meer zeker.

    Wij hebben gisteren gebeld met TUI en 1 koffer van de heenreis laten afhalen. Ik gok erop daar een mooie koffer te scoren en vol te proppen met alles wat los en vast zit en ook nog eens 5 kilo extra pp bijgeboekt.

  5. Top | #55
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Handige zaken om mee te nemen?

    Waterschoenen mogen zolang er geen uitstekende metalen delen aan zitten. Of de vloeren warm worden ligt ook erg aan de periode waarin je gaat. Soms valt er niet meer tegenaan te koelen.
    Ze verkopen deze ook goedkoop bij de Walmart dus je zou ze ook daar kunnen halen.

    Hier nog wat meer tips: http://blog.touringplans.com/2015/03...yphoon-lagoon/ of https://goo.gl/9A6qph voor een automatische vertaling)
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  6. Top | #56
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    263

    Standaard Re: Handige zaken om mee te nemen?

    Waterschoenen zijn een goed idee als je niet op het heetste moment van de dag van natte plek naar natte plek wil rennen.
    Ik heb al twee vakanties ongemerkt mijn voetzolen verbrand, in de weken erna enorme jeuk en daarna vervellen.
    In de glijbanen met banden mag je je waterschoenen aanhouden en de banen zonder band moet je ze vasthouden.
    Bij Walmart zijn ze heel goedkoop trouwens.

  7. Top | #57
    Florida Groupie José's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2006
    Locatie
    t’ Gooi
    Berichten
    370

    Standaard Re: Handige zaken om mee te nemen?

    Heb vorig jaar voor $5,- waterschoenen gekocht bij Walmart. Waren blij dat we ze aan hadden was erg heet.


    Al 26 jaar florida vakanties🇺🇸🏖


  8. Top | #58
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Handige zaken om mee te nemen?

    Sommige waterparken zijn de trappen naar de glijbanen ook erg irritant op blote voeten. Soms zitten daar een soort plastic strips.
    Nu viel dat bij de Disney parken geloof ik wel mee maar dat weet ik niet zeker meer.

    Maar ik zou het zeker niet om de kosten laten..
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  9. Top | #59
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    1.218

    Standaard Re: Handige zaken om mee te nemen?

    Bij de Disney waterparken nooit waterschoenen aangehad. Ik neem wel altijd slippers mee maar die gebruik ik alleen als ik naar de wc ga (vind ik vies op blote voeten). Nooit echt last gehad met lopen al zijn er zeker plekken die heet kunnen worden (zand en paden). Op veel plekken loopt er water over het pad of de trap. Met blote voeten heb je wel meer kans je voeten open te halen op de trap of op een van de paden.

  10. Top | #60
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2016
    Berichten
    334

    Standaard Re: Handige zaken om mee te nemen?

    Ik ga over een poosje toch nog even telefonisch contact met beide verhuurders van de villa opnemen en de vraag of er nog waspoeder, kruiden, droogrek, opblaasspullen zwembad aanwezig zijn heb ik al genoteerd.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •