Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 4 van de 16 EersteEerste ... 2345614 ... LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 40 van de 151

Onderwerp: Handige zaken om mee te nemen?

  1. Top | #31
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: Handige zaken om mee te nemen?

    In de regel geldt waspoeder zélf kopen. (bijv.: bij de Dollar store)
    Tja, zonde... maar vakantie kost je eigenlijk altijd geld.

    Vloeibaar afwas spul niet meenemen, kan problemen geven in je bagage.
    In sommige villa's ligt er vaak al eentje voor de eerste dag.

    Afbakbroodjes kun je overal kopen maar zijn vaak duurder dan kant-en-klare broodjes
    Bovendien heeft Publix elke dag versgebakken broodjes
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  2. Top | #32
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2016
    Berichten
    334

    Standaard Re: Handige zaken om mee te nemen?

    TOké, helder.
    Afbakbroodjes leek me handig omdat we niet elke dag naar de supermarkt willen (lees: manlief niet maar dan toch lekker thuis kunnen lunchen (roerei erbij, of tonijnsalade, of knakworstjes ofzo).

  3. Top | #33
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Berichten
    773

    Standaard Re: Handige zaken om mee te nemen?

    In de villa's waar wij gezeten hebben, stonden die spullen er allemaal en mochten ze ook gebruikt worden. Zelfde met kruiden, afvalzakken e.d.

  4. Top | #34
    Florida Fanaat elstars's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Locatie
    Elst, in de Betuwe
    Berichten
    1.026

    Standaard Re: Handige zaken om mee te nemen?

    Chicago rolls (broodjes) van de Publix vinden wij erg lekker en kun je de volgende dag weer vers maken door ze in de oven nog even warm te maken. Ze zitten met 6 in een zakje. Bij Publix kun je ook bij de Deli afdeling lekkere vleeswaren kopen die ze vers voor je afsnijden. Eerste plakje mag je altijd proeven. Boars Head vleeswaren vinden we erg lekker (kalkoenfilet, rosbief).

    Wij nemen nooit waspoeder mee, aangezien we niet willen dat het witte poeder voor iets anders wordt aangezien waarmee je grote problemem krijgt. Wij nemen bij Publix altijd een fles Public Spring vloeibaar wasmiddel, is niet zo duur. Soms hebben we geluk en is wasmiddel aanwezig in de villa die we huren.
    Laatst gewijzigd door elstars; 05-02-17 om 17:11.

  5. Top | #35
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2016
    Berichten
    334

    Standaard Re: Handige zaken om mee te nemen?

    Ja, ik was ook van plan om nog even te informeren of er bijv opblaas speelgoed voor in het zwembad is, anders moet ik dat zelf even meenemen.

  6. Top | #36
    Florida Groupie José's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2006
    Locatie
    t’ Gooi
    Berichten
    370

    Standaard Re: Handige zaken om mee te nemen?

    Het is heel verschillend wat er (nog) in de villa aanwezig is, de meeste huurders laten het opblaas speelgoed liggen maar dat weet de eigenaar of het verhuurbedrijf meestal niet van te voren. Het kan ondertussen ook lek/kapot zijn. Ook restanten van (vaat)wasmiddelen is moeilijk in te schatten voor hun, gebeurt ook vaak dat die worden meegenomen door de schoonmaaksters. In de regel moet je dat gewoon allemaal zelf aanschaffen en heb je mazzel als het er wel ligt. Alles is zo aangeschaft bij de Walmart, publix, dollarstore etc.


    Al 26 jaar florida vakanties🇺🇸🏖


  7. Top | #37
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Berichten
    784

    Standaard Re: Handige zaken om mee te nemen?

    Ik denk dat je ook veel dingen over je heen moet laten komen. Ook al ga je elk jaar naar Florida, toch kom je altijd wel voor bepaalde verrassingen te staan.
    Vorig jaar bleek het appartement waar we vaker waren verbleven heel smerig te zijn bij aankomst. Het was vrij laat op de avond en we moesten nog eten. Toch naar een Walgreens gereden om schoonmaakspullen te kopen....Er stond wel wat aan schoonmaakspullen in de kastjes, maar ik heb zo mijn voorkeuren in schoonmaakspullen . Toen maar even snel een burger gegeten bij de McDonalds. Toen we weer in het appartement aankwamen heb ik eerst de badkamer en WC en keuken schoongemaakt. De rest bij daglicht afgemaakt en een flinke klacht ingediend bij de eigenaar.
    Wat ik eigenlijk probeer te zeggen is, je kunt echt alles kopen in Amerika, zo'n 24 uur per dag 7 dagen lang. Goed kijken naar de prijzen, want ook in Florida heb je de goedkopere huismerken en de dure A-merken. Dus probeer vanuit Nederland alleen noodzakelijke dingen mee te nemen. Schoonmaakartikelen en eten gewoon thuis laten.
    Stel dat de villa geen welkomstpakket heeft en je wil de vaatwasser even aanzetten. Dan is er altijd op zeer korte afstand een winkel aanwezig waar je vaatwastabletten kan kopen.
    2007-Florida, 2009-West-Amerika, 2010-NYC, 2011-Florida, 2012-Florida, 2014-Florida, 2015-Florida, 2016-Florida 2017-Florida 2018-Florida 2019-Houston-Bradenton (Florida) 2019-New York City 2020-Washington DC- Bradenton (Florida)
    Blog 2015/ 2016 Blog 2017
    Blog 2018 Blog 2019


  8. Top | #38
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2016
    Berichten
    334

    Standaard Re: Handige zaken om mee te nemen?

    Oh, dat is wel vervelend Stephie !
    Ik hoop inderdaad dat er vlakbij wel supermarkten zitten. Maar volgens mij niet in de wijk Sandy Ridge waar wij zitten. Heb al even gegoogled maar volgens mij zit de dichtstbijzijnde Publix op ca. 20 minuten rijden. Vind ik toch niet echt "zeer korte afstand". Zelfde voor de Walmart en de Aldi, allemaal ongeveer die afstand.
    En we hebben maar 1 autobestuurder geboekt, dus manlief moet telkens rijden en supermarkten zijn niet zijn hobby. Zou leuk zijn als er op loopafstand een supermarkt is (al is het een kleintje), kan ik ongestoord even neuzen hahah.

  9. Top | #39
    Florida Groupie José's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2006
    Locatie
    t’ Gooi
    Berichten
    370

    Standaard Re: Handige zaken om mee te nemen?

    Zou niet al te veel mee nemen hoor en als je kleding meeneemt doe dan het "oudere" spul wat je daar kunt weggooien. Je zult straks zien dat je goed zult slagen voor kleding etc. tegen zeer leuke prijzen$$$ en dan heb je spijt dat de koffers al vol zitten. Op de heenweg doen we altijd 2X een volle koffer in een lege en gooi m'n oude kleding daar weg. Vervolgens gaan er 4 volle koffers mee terug. Kopen hier bijna nooit geen kleding, schoenen en cosmetica meer.


    Al 26 jaar florida vakanties🇺🇸🏖


  10. Top | #40
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2016
    Berichten
    334

    Standaard Re: Handige zaken om mee te nemen?

    Nou heb ik weinig echt oude kleding maar daar ben ik het type niet voor om dat juist mee te nemen en daar weg te gooien, al weet ik dat velen dat doen. Verklaar me maar voor gek, maar ik denk dan 'dan sta ik op alle foto's met die oude stomme jurk/shirt aan"
    We hebben in Mexico ooit eens een fotoshoot op het strand laten maken, nou echt wel dat ik blij ben dat ik daar een leuk jurkje aan heb en geen floddershirt hahaha.

    Maar even terug: gaan mijn 3 koffers + handbagage passen in een midsize SUV schatten jullie in?



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •