Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 16 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 151

Onderwerp: Handige zaken om mee te nemen?

  1. Top | #11
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2011
    Locatie
    Heiloo
    Berichten
    1.503

    Standaard Re: Handige zaken om mee te nemen?

    Dit ja! Anders moet je voor elk apparaat een eigen wereldstekker hebben, zit je ook niet op te wachten.
    En een wereldstekker kopen dus.

    Ik had altijd een bagageweegschaal van de ANWB, maar het bandje begaf het afgelopen jaar (gelukkig nog thuis). Toen 1 gekocht bij Action, maar die volstaat net zo goed.

    En washandjes is ook een goeie, koop altijd van die wegwerpwashandjes bij Kruidvat. Maar met kinderen is dat duur denk ik... Wellicht dan gewoon eigen meenemen.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 31-07-17 om 11:56. Reden: q
    Reisverslag: Orlando 2012 + 2013 + 2014 + 2015 http://cindyhelmich.blogspot.nl/
    Reisverslag: Florida 2016 + NY 2016 + Florida 2017 + Florida 2018 + Florida 2019 + Florida 2020 + NY 2022 http://cindyinflorida.blogspot.nl/

  2. Top | #12
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Handige zaken om mee te nemen?

    Wij hebben inmiddels voor alle opladers amerikaanse snoeren. Maar een stekkerblok nemen we altijd wel mee voor die hotels waar het heel beperkt is qua stopcontacten.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  3. Top | #13
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2016
    Berichten
    334

    Standaard Re: Handige zaken om mee te nemen?

    Washandjes: check ! Stonden al op mijn lijstje.
    En een wereldstekker hebben we ook al volgens mij.

  4. Top | #14
    Florida Groupie Fleurida's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Berichten
    569

    Standaard Re: Handige zaken om mee te nemen?

    Voor de prijs van de handdoeken bij Walmart hoef je het niet te laten. En volle koffers hoort bij een Florida vakantie
    https://www.walmart.com/ip/Mainstays...19767443#about

  5. Top | #15
    Banned User
    Ingeschreven
    Jul 2015
    Berichten
    211

    Standaard Re: Handige zaken om mee te nemen?

    Bij Walmart heb je zo een paar koeltassen gekocht.
    Inmiddels gaan er ook ieder jaar badhandoeken mee, toch zonde om die ieder jaar opnieuw te kopen.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 31-07-17 om 11:55. Reden: q

  6. Top | #16
    Stamgast Roshelle's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2015
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    174

    Standaard Re: Handige zaken om mee te nemen?

    Ik neem in principe bijna niets mee, alles wat ik 'ben vergeten' of nodig heb koop ik altijd daar. Wat ik wel altijd meeneem zijn uiteraard alle stekkertjes, zodat ik al m'n apparatuur in het buitenland op kan laden. Handdoeken nemen wij nooit mee, die zijn altijd beschikbaar op de plekken waar we verblijven. We hebben de afgelopen jaren wel een hammamdoek meegenomen, die zijn een stuk dunner en lichter en daar kun je prima op liggen, maar je niet echt mee afdrogen. Afdrogen na een strand of zwembadbezoek vinden wij nooit nodig: je droogt zo snel in de warmte. Dit jaar nemen we voor het eerst onze Lamzac mee, dat is een ding van Fatboy die je met wind op kan 'blazen' en dan heerlijk op kunt liggen. Uiteraard paspoort en creditcard, die zijn van belang. Verder zit mijn hele handbagagekoffertje vol met allerlei soorten camera's met bijbehorende electronica: GoPro, spiegelreflex, compactcamera en vanaf dit jaar ook een drone met bijbehorende spullen. Oja, en een MacBook 15 inch, hahaha. OJA OJA, en een TomTom, hoewel we nu steeds een internetabonnementje nemen en dan reizen met Google Maps .

    Ik zit echt zo te kraken wat ik mee moet nemen, haha. Zo stom dat ik gewoon niks kan bedenken verder.

    Oh en dit is een Lamzac:

    http://i68.tinypic.com/fwu1yb.jpg
    Laatst gewijzigd door Michael66; 31-07-17 om 11:55.

  7. Top | #17
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2016
    Berichten
    334

    Standaard Re: Handige zaken om mee te nemen?

    Wat een grappig ding, die Lamzac zeg ! Ook wel aan de prijs zie ik !

    Gaan denk ik gewoon onze badlakens meenemen. Man vindt het zonde om daar van alles te moeten kopen terwijl we het thuis zo hebben liggen. "Ik ga daar niet heen om te moeten winkelen voor van alles", zo zegt hij. Boodschappen en een koeltas oké, maar voor de rest (wacht maar, denk ik dan...)

    Wil zeker natuurlijk ook lekker uit eten gaan 's avonds. Maar we zitten ook een keer 4 dagen en een keer 9 dagen in een villa, dus dan gaan we ook wel zelf koken denk ik. Of de bbq aan. Maar dan een keer "gewoon eten" heb je dan ook wel weer zin in lijkt me. Bijv. rijst met kip, of woknoedels of gebakken aardappeltjes met verse groenten en een stukje vis.
    Ik stel me nu vooral erop in dat er bij de meeste restaurants overal friet bij geserveerd wordt. Heerlijk, maar niet 3 weken lang elke dag. Al zijn er natuurlijk ook wel Aziatische restaurants waar ik ook wel een keer heen wil (sushi !!), maar wat ik zo zie is dat er bij burger/steak/vlees restaurants nagenoeg overal friet bij zit. Of een gepofte aardappel maar die vinnik niet lekker (als ik dan toch de keuze heb... hihi).

  8. Top | #18
    Florida Groupie moniquekruiningen's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2011
    Locatie
    Gilze, the Netherlands
    Berichten
    465

    Standaard Re: Handige zaken om mee te nemen?

    Lege koffers Kletskous.. ik was ook geen merken fan, maar sinds Orlando ben ik helemaal wild van Hilfiger en Gap.De kleding van Hilfiger kost werkelijk een schijntje in de outlets. Mss 1/4e van de prijs of zo.. en eerlijk is eerlijk, het is een mooi merk.. en als ik dan zie wat t in Europa kost.. maar wij kopen ook bh's (Maiden Form) en sokken in Florida. Want eigenlijk is het veel leuker om in Nederland sokken uit Florida te dragen, al zijn ze gewoon wit.
    Make up kopen we ook in de VS en pillen.. wat eigenlijk niet?!
    2012 Orlando, 2013 ourtriptoflorida2013.blogspot.nl
    2014 ourtriptoflorida2014.blogspot.com 2016 kissimmee 2017 Davenport 2018 https://xmas2018inflorida.blogspot.com
    2020
    https://florida022020.blogspot.com

  9. Top | #19
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Handige zaken om mee te nemen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door moniquekruiningen Bekijk Berichten
    maar wij kopen ook bh's (Maiden Form)
    Maidenform koopt mijn vrouw daar ook. Heb je hier in NL ook wel maar in de Outlets heb je heel veel meer keuze.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  10. Top | #20
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Berichten
    784

    Standaard Re: Handige zaken om mee te nemen?

    Wat leuk dat jullie op vakantie gaan naar Florida.
    Tja wat nemen wij mee op vakantie naar Florida? Niet veel bijzonders eigenlijk. Je kunt in Amerika daadwerkelijk alles kopen wat je nodig hebt tijdens vakantie zo'n 24 uur per dag 7 dagen in de week
    Wij nemen altijd verloopstekkers mee, zodat we onze apparaten kunnen opladen. De ene vakantie nemen we wel badhanddoeken mee en de andere vakantie niet. Dat ligt eraan waar we verblijven. Strandstoelen en koelbox (indien niet aanwezig in huurwoning) kopen wij bij Walmart. Kleding neem ik steeds minder mee, omdat ik het veel leuker vind om in Florida lekker te gaan shoppen!
    Voor het eten kun je overal goed terecht en er zijn veel gezonde alternatieven op de bekende fastfood restaurants. Ook kun je goed boodschappen doen bij bekende supermarkten zoals Walmart of Publix.
    Ik bestel van te voren altijd wat geld bij de bank. Ik vind het gewoon fijn om alvast wat dollars in mijn portemonnee te hebben. Dit is echt persoonlijk hoor, want je kunt natuurlijk overal geld opnemen (mits je Amerika hebt ingesteld via internetbankieren...) en overal met je creditcard betalen.
    Veel plezier met de voorbereidingen!
    2007-Florida, 2009-West-Amerika, 2010-NYC, 2011-Florida, 2012-Florida, 2014-Florida, 2015-Florida, 2016-Florida 2017-Florida 2018-Florida 2019-Houston-Bradenton (Florida) 2019-New York City 2020-Washington DC- Bradenton (Florida)
    Blog 2015/ 2016 Blog 2017
    Blog 2018 Blog 2019




Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •