Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 12 van de 16 EersteEerste ... 21011121314 ... LaatsteLaatste
Resultaten 111 tot 120 van de 151

Onderwerp: Handige zaken om mee te nemen?

  1. Top | #111
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2016
    Berichten
    334

    Standaard Re: Handige zaken om mee te nemen?

    En fooien dan? Bijv voor de kofferjongen, kamermeisje of wat nog meer?

  2. Top | #112
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2014
    Berichten
    80

    Standaard Re: Handige zaken om mee te nemen?

    Dat is heel persoonlijk. Als wij bv. bij een buffet eten moet je vaak van te voren af rekenen. ( niet altijd) Er komt dan wel iemand langs de tafel om je glazen te vullen. Ik laat dan altijd een paar dollar onder een bord liggen. Ruwweg geteld zijn we ongeveer 3 tot 400 dollar kwijt voor een maand verblijf. Fooitjes,ditjes en datjes het telt toch best wel op. We waren dit jaar in een dierentuin. Je kon gedroogde vruchten kopen om ze te verwennen. Dan heb je toch weer kwart dollars nodig om ze uit de automaat te trekken. Jammer dat ik geen filmpje kan plaatsen maar iedereen ging door de knieën bij de aapjes.

  3. Top | #113
    Florida Groupie José's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2006
    Locatie
    t’ Gooi
    Berichten
    370

    Standaard Re: Handige zaken om mee te nemen?

    Dit is dus waarom wij ook altijd cash dollars bij ons hebbe kondenn toen gelukkig bij alamo de borg cash betalen en hebben nu dus ook een extra CC:
    Vijf jaar geleden werd door de ING onze rekening geblokkeerd omdat zij een, voor hun, vreemde transactie hadden waargenomen. Konden toen onze creditcards en bankpassen ruim 3 dagen niet gebruiken. Na veel heen en weer gebel met Ing in Nederland was dit eindelijk opgelost. Wij hebben het jaar daarop ook een rekening geopend bij een andere bank waar we ook elk een creditcard van hebben want die ellende willen we echt niet meer meemaken.





    Al 26 jaar florida vakanties🇺🇸🏖


  4. Top | #114
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Berichten
    773

    Standaard Re: Handige zaken om mee te nemen?

    Ach, als je CC geblokkeerd is betekent dat nog niet dat je zonder geld zit. Je hebt dan altijd je pinpas nog waar je op steeds meer plaatsen mee kunt betalen.

  5. Top | #115
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Handige zaken om mee te nemen?

    Nog even terugkomend op de was.

    Bij Dollar Tree kun je voor 1 dollar (alles kost daar 1 dollar) een toeristenhoeveelheid waspoeder of vloeibaar wasmiddel kopen. Stel je bij het wasresultaat van de wasmachine in je villa niet teveel voor. In Amerika moet de was vooral snel klaar zijn vindt men en zodoende heeft het wasmiddel eigenlijk geen tijd om zijn werk te doen. Vergelijk de 25 minuten die ik er maximaal over kan doen maar eens met de 3:05 van mijn Bosch hier...

    Ik koop in Amerika Roma waspoeder bij de Wal-Mart. Dat is geweldig Mexicaans spul, zolang het van Trump nog mag. In giga-balen van 12 pond, dat dan weer wel, voor een paar dollar.
    Laatst gewijzigd door koenkamphuys; 06-07-17 om 23:11. Reden: Wal-mart

  6. Top | #116
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2014
    Berichten
    80

    Standaard Re: Handige zaken om mee te nemen?

    Altijd in mijn " service" koffertje een tube of flesje wonderlijm en ouderwetse luierspelden. Vaak krijg je bij een parfumerie van die kleine mini parfums. Makkelijk om mee te nemen en als ze leeg zijn in de prullenbak. Bij de drogist zijn allerlei mini's te koop. Ipv grote verpakkingen koop ik deze en als het spul dan op is kan je genoeg ter plekke kopen. Bij het inpakken verdeel ik alles over de koffers. Raakt er eentje zoek heb je toch voor iedereen een eerste aanpak. Daarom ook twee kleine toilettasjes met mini's.
    Laatst gewijzigd door Treesanne; 08-07-17 om 16:38. Reden: bijgevoegd.

  7. Top | #117
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Berichten
    83

    Standaard Re: Handige zaken om mee te nemen?

    Ik ben geen padvinder, maar op vakantie altijd mij zwitserse zakmes mee!
    Alleen voor de appeltjes en broodjes al de moeite waard, maar ook een los schroefje is zo opgelost.
    (wel oppassen dat ie niet in de handbagage zit..)

  8. Top | #118
    Florida Fanaat moonlight91's Avatar
    Ingeschreven
    May 2009
    Berichten
    1.072

    Standaard Re: Handige zaken om mee te nemen?

    Een kniptangetje en een tyrap
    als je bij de autoverhuur twee sleutels mee krijgt
    knip je het ijzer door en leg je 1 sleutel in je hotel kluisje
    voor inlevering bundel je ze weer samen doormiddel van de tyrap
    zo loop je geen risico beide sleutels te verliezen en heb je zelf een reserve bij de hand
    2010 florida disney..2011 rondje florida..2011 great smoky mountains..2012 memphis/orlando
    2012 key west/everglades/Orlando.2013 Georgia/Florida,2013 halloween Orlando.febr 2015 Orlando
    December 2015 -XMAS in Orlando/oktober 2016-2017Orlando/mrt2018Xmas2018

  9. Top | #119
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2014
    Berichten
    80

    Standaard Re: Handige zaken om mee te nemen?

    Tyrap frutsel ik om de sloten. Kun je gelijk zien of je koffer opengemaakt is.
    Een penicilline kuur. Onze huisarts is van mening beter mee dan om verlegen.
    De Hilton app is erg handig. Je kunt 24 uur van te voren je kamer en ook de etage uitzoeken.
    Natte apart verpakte zakdoekjes. Je plakt na een uur in het vliegtuig. Bij het Kruidvat en ongetwijfeld ook elders te koop.
    Laatst gewijzigd door Treesanne; 08-07-17 om 20:42.

  10. Top | #120
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2016
    Berichten
    334

    Standaard Re: Handige zaken om mee te nemen?

    Ik zou het niet om de koffer heen doen trouwens, want idd hóe krijg je die dan weer open als je zakmes erín zit?
    Maar een paar tyrwraps meenemen kan altijd handig zijn voor van alles.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •