Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 8 van de 16 EersteEerste ... 678910 ... LaatsteLaatste
Resultaten 71 tot 80 van de 151

Onderwerp: Handige zaken om mee te nemen?

  1. Top | #71
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2016
    Berichten
    334

    Standaard Re: Handige zaken om mee te nemen?

    Hallooooooo!! Ik kijk net es even op de kalender, en vandaag over 7 weken al (!!) zitten we in het vliegtuig!!
    Dat gaat snel nu, zeg! Echt aftellen hè.
    Deze week nogmaals telefonisch contact gehad met beide villa eigenaren en nog een paar vragen gesteld. De vragen over een wasrek, waspoeder, etenswaren etc toch maar achterwege gelaten hihi. Dit weekend alles betalen en dan zijn we bijna zover.

    oja, we moeten ons nog verdiepen in het verkrijgen van films op de iPads (ervan uitgaande dat die nog steeds meemogen in de handbagage). Ik overweeg óf om een paar films te kopen via iTunes. Maar ja, dat tikt toch best aan hè?
    Of anders een proefabonnement van Netflix of Videoland. Die moet je dan thuis downloaden hè? Ik heb gelezen dat als je het niet afkijkt, je naderhand die film niet nog een keer opnieuw kunt kijken, geloof ik. Is niet handig maar goed...

    En ik twijfel alleen nog of ik vooraf nog wat dollars bij de bank zal bestellen of niet. Doen we het niet, dan hebben we nul cash bij ons. Wel 2 creditcards (wel bij dezelfde bank) en onze gewone bankpassen. Die moeten we ook nog even omzetten naar wereldbereik.
    Maar dan zullen we er écht aan moeten denken om op het vliegveld in Miami dollars te pinnen. Of kan dat ook al bij het vliegveld Düsseldorf ?? (Vast een stomme vraag).
    Laatst gewijzigd door Kletskous; 31-05-17 om 14:50.

  2. Top | #72
    Stamgast meisje's Avatar
    Ingeschreven
    May 2005
    Berichten
    154

    Standaard Re: Handige zaken om mee te nemen?

    Je hebt aan boord ook entertainment he, daar draaien ze ook films. Wij hadden gewoon spelletjes op de iPad meer dan voldoende en een kleurboek. Ook nog altijd erg leuk hoor �� Wij nemen wel altijd een paar honderd dollar cash mee, altijd handig om handgeld bij je te hebben. En anders moet je het alsnog later pinnen, dan heb je het alvast. Geld wisselen wij bij het Gwk.
    van Netflix ed heb ik verder geen idee hoe dat werkt met het eventueel later afkijken van een film...

  3. Top | #73
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2016
    Berichten
    334

    Standaard Re: Handige zaken om mee te nemen?

    Ja aan boord zijn ook films, maar voor kinderen lijkt me Engelse of Duitse films nog wat lastiger te volgen. Het kán wel, maar is minder leuk. Voor mezelf kijk ik ook liever in het Nederlands hoor.
    En mijn oudste is 13, die puber krijg ik echt niet meer aan het kleuren hahaha. Spelletjes op de iPad zullen zij ook zeker spelen, maar mijn man en ik spelen zelf geen spellen op de iPad. Dan toch liever een film of een boek lezen.

    Nog meer mensen advies over wel/geen geld vantevoren bestellen? Hoe lossen jullie dit op?

  4. Top | #74

    Standaard Re: Handige zaken om mee te nemen?

    Heb net even dit topic gelezen en er staan voor mijn aankomende vakantie naar Florida ook wat tips in, fijn! Zelf neem ik altijd lekkere dikken sokken mee om aan te doen in het vliegtuig. Vind ik een stuk fijner vliegen dan knellende schoenen doordat je voeten opzwellen haha.

    Weet niet of dit van toepassing is voor jou of iemand in je reisgezelschap, maar als je voor langere periode naar het buitenland gaat en je weet dat je ongesteld moet worden, neem dan vanuit NL tampons mee. Dat is in Amerika zo veel duurder!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kletskous Bekijk Berichten
    Of anders een proefabonnement van Netflix of Videoland. Die moet je dan thuis downloaden hè? Ik heb gelezen dat als je het niet afkijkt, je naderhand die film niet nog een keer opnieuw kunt kijken, geloof ik. Is niet handig maar goed...
    Bij Netflix kan je alles zo vaak kijken als je wilt, Videoland weet ik niet.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kletskous Bekijk Berichten
    En ik twijfel alleen nog of ik vooraf nog wat dollars bij de bank zal bestellen of niet. Doen we het niet, dan hebben we nul cash bij ons. Wel 2 creditcards (wel bij dezelfde bank) en onze gewone bankpassen. Die moeten we ook nog even omzetten naar wereldbereik.Maar dan zullen we er écht aan moeten denken om op het vliegveld in Miami dollars te pinnen. Of kan dat ook al bij het vliegveld Düsseldorf ?? (Vast een stomme vraag).
    Ik pin zelf nooit bij een pinautomaat in Amerika. Ik wissel van tevoren in Nederland altijd rond de 50 euro voor dollars, zodat ik in ieder geval iets op zak heb in Amerika. Maar als ik extra cash nodig heb op vakantie, doe ik dat altijd via cashback bij de Walmart, Target of een andere winkel. Anders betaal je elke keer als je pint bij een automaat pinkosten die je via cashback niet betaalt.
    2006 - NY
    2015 - Texas + ZW
    2016 - Florida

  5. Top | #75
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2016
    Berichten
    113

    Standaard Re: Handige zaken om mee te nemen?

    "Bij Netflix kan je alles zo vaak kijken als je wilt, Videoland weet ik niet"

    Als je films download vanaf netflix op de ipad, moet je die volgens mij binnen 24 uur nadat je met die film begonnen bent afkijken. Tenzij je hem via wifi opnieuw download. Wij hadden in april voor Europapark op de ipads van de kinderen ook films gezet van netflix. En de films die ze gezien hadden, of een gedeelte ervan, waren niet meer beschikbaar na een tijdje en de films die ze nog niet gezien hadden wel.

  6. Top | #76

    Standaard Re: Handige zaken om mee te nemen?

    Ah, oké, dat wist ik niet. Ik dacht dat Kletskous bedoelde dat ze de app ging downloaden, zodat ze in de hotels/villa kan Netflixen, want dan maakt het niet uit hoe vaak je iets kijkt. Maar zo heb ik ook wat geleerd haha!
    Laatst gewijzigd door Michael66; 31-07-17 om 10:35. Reden: q
    2006 - NY
    2015 - Texas + ZW
    2016 - Florida

  7. Top | #77
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2016
    Berichten
    334

    Standaard Re: Handige zaken om mee te nemen?

    Ja, dit had ik ook zo begrepen.
    Hoeveel films zet je dan op je iPad? Want het geheugen is ook een keer vol, lijkt me zo?
    Ik heb nog ca. 11 GB beschikbaar, hoeveel films kun je dan ongeveer erop zetten, denken jullie?

    (Europapark lijkt me trouwens ook enorm leuk om eens naar toe te gaan! Heb me al eens ene keer eerder verdiept in een goede camping in de buurt waar we met de caravan naar toe zouden kunnen, maar nog niets gevonden. Wij houden namelijk van grote campingdorpen, 5-sterren, grote zwembaden met glijbanen en voetbalkooi. Maar dus nog niet gevonden. Wie weet....ooit.).
    Laatst gewijzigd door Michael66; 31-07-17 om 10:35. Reden: q

  8. Top | #78
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2016
    Berichten
    113

    Standaard Re: Handige zaken om mee te nemen?

    Ik zelf heb de film "2012" op mijn ipad, en die neemt iets meer dan 600 mb in beslag. Dan heb je met 11 GB ruimte genoeg voor meer dan 15 films.

    Wij vinden Europapark inderdaad een ontzettend mooi park. Voor ons is de camping van Europapark zelf goed genoeg. Genoeg ruimte, sanitair heel netjes en alles goed onderhouden. En niet overdreven duur. Plus eeg lekker eten voor niet veel geld in het park zelf. Daar kunnen de attractieparken, met name in nederland, nog wat van leren.
    Maar volgend jaar voor ons het echte werk. FLORIDA.....
    Na onze huwelijksreis in 2003 keren we (eindelijk) terug, nu met onze kinderen van dan 9 en 11. Heel veel zin in!!!

  9. Top | #79
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2016
    Berichten
    334

    Standaard Re: Handige zaken om mee te nemen?

    Dat zou mooi zijn Scooby. Al hoef er echt geen 15 films op hoor. Maar een stuk of 5-6 zou prima zijn denk ik. 2-3 voor de heenweg en 2 voor de terugweg want hopelijk ook nog wat slapen
    Plus het aanbod van het vliegtuig zelf (maar dan in het EN/DU kijken).

  10. Top | #80
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2016
    Berichten
    334

    Standaard Re: Handige zaken om mee te nemen?

    Nou, dat omwisselen in dollars is niet meer zo eenvoudig. Waar je het eerst nog bij je eigen bank kon bestellen en ophalen moet je nu naar grote GWK-kantoren die meestal bij een station zitten. Niet handig dus, de dichtstbijzijnde is voor ons zeker 30-45 minuten rijden. Dus nog bedenken hoe we dat handig doen. We vliegen vanaf Düsseldorf, was het Schiphol geweest dan hadden we het daar kunnen ophalen, maar nu dus niet.

    En ik bedacht me dat het ook goed is om een flesje Deet mee te nemen, aangezien ik áltijd lek geprikt wordt. Nu blijkt het flesje al een jaar over de datum te zijn hahaha. Nu twijfel ik of ik toch hier al een nieuw flesje zal halen of kan ik dat beter daar doen? Is er in Florida muggenspul met een hoog Deet-gehalte te krijgen dat beter werkt dan die flesjes van hier?



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •