Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 11 van de 16 EersteEerste ... 910111213 ... LaatsteLaatste
Resultaten 101 tot 110 van de 151

Onderwerp: Handige zaken om mee te nemen?

  1. Top | #101
    Florida Groupie Hans uit Koekelare's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2010
    Locatie
    Koekelare, Belgium
    Berichten
    390

    Standaard Re: Handige zaken om mee te nemen?

    Wij persoonlijk nemen niets mee van wasmiddel, aangezien er overal Wal-Mart, CVS, Wallgreens, enz... maar echt overal wasmiddel in alle soorten en maten te verkrijgen zijn is het volgens ons gemakkelijker om daar wasmiddel te kopen en de rest die we niet gebruikt hebben nemen we terug mee naar huis.

    Deze zomer zullen we voor de eerste keer pods kopen, lijkt mij nog handiger en neemt ook niet veel plaats in de terugreis naar Europa.

    We vinden het ook leuk om dagelijkse spullen terug mee te brengen uit de USA naar huis, een beetje napret.
    Love to Travel

  2. Top | #102
    Florida Groupie Hans uit Koekelare's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2010
    Locatie
    Koekelare, Belgium
    Berichten
    390

    Standaard Re: Handige zaken om mee te nemen?

    Wij nemen een redelijk groot bedrag in cash geld mee en ook een MC, we vinden het gemakkelijk om cash geld mee te hebben.

    Aangezien er vroeger eens fraude gepleegd is met onze MC en toen waren we op rondreis en erg blij dat we redelijk veel cash bij ons hadden.
    Plus je hebt volgens ons een beter overzicht van je uitgaven, maar dat is persoonlijk.
    Love to Travel

  3. Top | #103
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Handige zaken om mee te nemen?

    Daar snap ik dus helemaal niks van. Hoeveel overzicht wil je hebben met je CC? Elke uitgave zie je op je afschrift inclusief datum en tijd.
    Of houd je een boekje bij wat je allemaal cash uitgeeft?
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  4. Top | #104
    Florida Groupie Hans uit Koekelare's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2010
    Locatie
    Koekelare, Belgium
    Berichten
    390

    Standaard Re: Handige zaken om mee te nemen?

    Hoe bedoel je, dat je cash mee hebt wanneer ze fraude met je kaart gepleegd hebben en dat dan handig is dat je geld bij je hebt of wanneer je tankt dan soms een korting bekomt omdat je cash betaald.
    Dat is onze mening, en we voelen ons daarbij goed.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 31-07-17 om 11:29. Reden: q
    Love to Travel

  5. Top | #105
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    1.218

    Standaard Re: Handige zaken om mee te nemen?

    Ik reis liever niet met veel cash op zak, daar voel ik me niet goed bij. En ik vind het ook niet nodig. Als er fraude wordt gepleegd met mijn CC en ze zouden 'm direct blokkeren dan heb ik altijd mijn gewone bankpasje nog waarmee ik (soms) kan betalen en zeker geld kan pinnen. De keren dat er fraude met mijn ouders CC is gepleegd (ik heb het zelf gelukkig nog nooit meegemaakt maar zij wel 2 of 3 keer) was dat trouwens ruim nadat ze weer thuis waren van hun reis. En het is ook niet na een reis naar Amerika gebeurd. Is wel goed om te weten dat zoiets ook heel snel opgelost is en dat je er zelf weinig van merkt en last van hebt. Het is dat ze je bellen en je weer een nieuwe pas krijgt maar anders zou het geheel ongemerkt voorbij zijn gegaan.

    Doe natuurlijk vooral waar je je zelf goed bij voelt maar mijn keuze zou het niet zijn om als toerist met grote bedragen cash rond te reizen.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 31-07-17 om 11:30. Reden: q

  6. Top | #106
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Berichten
    784

    Standaard Re: Handige zaken om mee te nemen?

    Ik zou ook geen wasmiddel meenemen. Je kunt gewoon echt alles kopen daar. Zo'n 24 uur per dag 7 dagen per week....maar dat is al vaker gezegd
    Dit jaar hebben we voor het eerst geen contant geld meegenomen. Maar dat voelde toch gek. Daarom op het vliegveld van Detroit meteen 200 dollar opgenomen. Wij doen tijdens de vakantie afwisselend met contant en CC betalen. En ja ik houd nog ouderwets een huishoudboekje bij ....op mijn telefoon weliswaar....Maar dat moet wel, tijdens vakanties wordt dat gat in mijn hand opeens een stuk groter....
    2007-Florida, 2009-West-Amerika, 2010-NYC, 2011-Florida, 2012-Florida, 2014-Florida, 2015-Florida, 2016-Florida 2017-Florida 2018-Florida 2019-Houston-Bradenton (Florida) 2019-New York City 2020-Washington DC- Bradenton (Florida)
    Blog 2015/ 2016 Blog 2017
    Blog 2018 Blog 2019


  7. Top | #107
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Berichten
    773

    Standaard Re: Handige zaken om mee te nemen?

    Wij reizen al jaren met dezelfde $ 50,-. Hooguit gaat er wat af voor een blikje fris uit een frisdrankautomaat. En voor de rest: MasterCard ... Tegenwoordig ook de gewone pinpas. Echt, contanten hebben nooit nodig.

  8. Top | #108
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2014
    Berichten
    80

    Standaard Re: Handige zaken om mee te nemen?

    We hebben altijd een ruim bedrag aan cash bij ons. Regelmatig komt het voor dat we een gelegenheid bezoeken waar geen entree is maar wel bij de uitgang een donatie pot staat. Ook voor de dames die onze kamer opruimen laat ik altijd een kleinigheidje liggen. Als je bv. in Key West de trolley neemt staat ook daar duidelijk een fooienpot. Nodig weet ik niet maar het voelt gewoon ongemakkelijk als we er zonder meer langs lopen. Uiteraard is dit voor iedereen anders en een persoonlijke beslissing. We hebben de laatste keer geld omgewisseld op Duss.airport. Daar kon je kiezen welke waarde je nodig had. Vooral de een dollar biljetten zijn handig.
    Laatst gewijzigd door Treesanne; 05-07-17 om 20:48.

  9. Top | #109
    Stamgast
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Berichten
    127

    Standaard Re: Handige zaken om mee te nemen?

    Wel is het handig om bij aankomst wat klein geld te hebben voor tol wegen als je daar geen sunpass voor hebt. Even op het vliegveld een flesje water kopen bv en je geld is gewisseld !

  10. Top | #110
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    1.218

    Standaard Re: Handige zaken om mee te nemen?

    Ik heb ook altijd cash bij me voor fooi oid. maar die hoeveelheid noem ik niet ruim. Wat over is aan cash geld bewaar ik altijd weer voor de volgende vakantie. Ik heb zo altijd wat quarters en dollars bij de hand om fooi te kunnen geven. Gaat ook een beetje de familie rond, afhankelijk wie het eerste gaat en nog wat over heeft van vorige vakanties . En in Amerika is het ook gebruikelijk om kleine bedragen met CC te betalen. Mijn Disney vakanties zijn redelijk cashloos buiten wat fooi voor de schoonmaakster en kofferdragers ed.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 31-07-17 om 11:31. Reden: q



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •