Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 55 van de 60 EersteEerste ... 5455354555657 ... LaatsteLaatste
Resultaten 541 tot 550 van de 595

Onderwerp: Everglades

  1. Top | #541
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Berichten
    784

    Standaard Re: airboatride everglades, maar welke??

    Ik vind Captain Jack juist niet massaal. De boten zijn niet erg groot.
    Beide keren zijn wij in mei geweest. Afgelopen jaar zaten we alleen met de kapitein op een boot. Dat was helemaal gezellig. Hij nam de tijd voor ons en we konden veel vragen stellen.
    Tijdens de tour stopt de kapitein een paar keer om wat te vertellen. Ik vind het ook vrij prijzig hoor. Maar wel de moeite waard. Dit jaar gaan wij denk ik geen tour doen.
    Al zou ik graag een keer een tour willen doen bij de Peace River (Arcadia).
    2007-Florida, 2009-West-Amerika, 2010-NYC, 2011-Florida, 2012-Florida, 2014-Florida, 2015-Florida, 2016-Florida 2017-Florida 2018-Florida 2019-Houston-Bradenton (Florida) 2019-New York City 2020-Washington DC- Bradenton (Florida)
    Blog 2015/ 2016 Blog 2017
    Blog 2018 Blog 2019


  2. Top | #542
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Berichten
    773

    Standaard Re: airboatride everglades, maar welke??

    Ieder het zijne. Ik vond het massaal, super toeristisch en lopende band werk bij Captain Jack. Everglades City Airboaatoirs was een paar jaar geleden iig veel kleinschaliger met persoonlijke aandacht.

    Ik vind het iedere cent waard. Wij hadden zo'n gave tocht met hele leuke captain die uitgebreid vertelde en ook op alle vragen antwoord had.

  3. Top | #543
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Berichten
    784

    Standaard Re: airboatride everglades, maar welke??

    Sorry, ik heb me vergist. Wij zijn niet bij Captain Jack geweest, maar bij Corey Billie's Airboat rides.
    Corey Billie's is gemakkelijk te bereiken vanaf Naples. Hun tour gaat ook door mangrove bossen. In mijn reisverslag van vorig jaar kun je er meer over lezen en ik heb foto's geplaatst.
    2007-Florida, 2009-West-Amerika, 2010-NYC, 2011-Florida, 2012-Florida, 2014-Florida, 2015-Florida, 2016-Florida 2017-Florida 2018-Florida 2019-Houston-Bradenton (Florida) 2019-New York City 2020-Washington DC- Bradenton (Florida)
    Blog 2015/ 2016 Blog 2017
    Blog 2018 Blog 2019


  4. Top | #544
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2016
    Berichten
    334

    Standaard Re: Everglades

    Wat is leuker om te doen in de Everglades, een airboat-tour of de tramtocht bij Shark Valley?
    Gezien de beschikbare tijd maar ook een beetje gezien de kosten moeten wij een keuze maken denk ik.

    Fietsen gaan we sowieso niet doen, en wandelen waarschijnlijk ook niet gezien de hitte maar ook omdat we het wel eng vinden zo die alligators op de weg dus vandaar dan eventueel de tramtour.

  5. Top | #545
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    1.218

    Standaard Re: Everglades

    Fietsen in Shark Valley! Maar die behoorde niet tot jullie opties . Aangezien ik al meerdere keren een airboat-tour heb gedaan, zou ik voor de tramtour gaan (die heb ik ook al een keer gedaan maar was erg leuk). De airboat-tours zijn niet in de Everglades (mag niet) maar wel vlakbij. Voor die gators zou ik niet bang zijn, die houden niet van mensen. Trouwens, wij mochten tijdens de tramtour ook nog door het water lopen. De gids ging voorop om de alligators weg te jagen.
    Als je nooit een airboat-tour hebt gedaan, is dat natuurlijk ook heel leuk. Moeilijk hoor keuzes maken

  6. Top | #546
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2016
    Berichten
    334

    Standaard Re: Everglades

    Ja hè, heel moeilijk! Er is zoveel te doen!

  7. Top | #547
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jan 2017
    Berichten
    159

    Standaard Re: Everglades

    Op onze Florida trip in 2015 hebben we allebei gedaan, als je me vraagt wat leuker was durf ik het niet te zeggen....

    Shark Valley: we hadden nog geen gators gezien toen we hier heen gingen. De gids zei 'je zult zometeen heel opgewonden zijn als je de eerste krokodil ziet, maar aan het eind van de tour denk je 'alweer een...'' En hij had gelijk. Leuk en spannend om te zien dat die beesten overal zitten. Je hoeft er niet bang voor te zijn.
    Airboat tour: ondanks dat we geen Gator gezien hebben tijdens onze trip had het toch een heel hoog WOW gehalte. Moet je gedaan hebben als je in Florida bent. Geweldig die snelheid en herrie !


    Ik wil je aanraden om 's ochtends een uurtje eerder op te staan zodat je zowel Shark Valley als de Airboat tour kunt doen. Airboat tour kun je zowel aan de Miami kant als aan de andere kant (Everglades City) doen. Aan Miami kant vaak wat grotere boten (30 pers) dan aan de Everglades City kant (6-9 pers)

  8. Top | #548
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Berichten
    773

    Standaard Re: Everglades

    En aan de Miami kant door grasland en bij Everglades City door de mangroves.
    Je gaat met kinderen toch, Kletskous? Hoe oud zijn ze?
    Ik denk dat oudere kinderen een airboattour leuker vinden dan een tramtocht bij Shark Valley. Fietsen bij Shark Valley vind ik daarentegen het leukst van de 3.
    Als je een airboattour gaat doen, dan zeker bij Everglades City. Die omgeving is imo toch veel mooier.

  9. Top | #549
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2016
    Berichten
    334

    Standaard Re: Everglades

    Ja, we gaan met onze jongens van 10 en 13 jaar. We overnachten daarvoor bij Travellodge City in Homestead en maken een tussenstop in de Everglades, waarna we doorrijden naar onze villa in Cape Coral.

    Ik vind het moeilijk hoor, ik denk ook dat de kinderen die airboattour leuker vinden.
    Ik fiets thuis al nooit, laat staan daar in die hitte en met enge beesten op de loer hahaha

  10. Top | #550
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Berichten
    773

    Standaard Re: Everglades

    Ik fietste ook nooit maar bij Shark Valley is toch wel heel leuk ! Juist het langs de gators fietsen is zo bijzonder, dat heeft echt wel wat extra's.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •